اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۶۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۵
گزارش شوشان از افتتاح و کلنگ‌زنی 5 پروژه آب و فاضلاب در اهواز و کارون / مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز : انشعابات غیر مجاز باعث افت فشار شبکه می شود / زیرساخت های آب و فاضلاب اهواز نیاز به تغییرات اساسی دارد / هنوز از خدماتی که به مردم اهواز ارائه می شود رضایت نداریم
با اجرای این طرح ها و ساماندهی فاضلاب شهر اهواز سه مسئله اساسی بهبود محیط زیست، جلوگیری از ورود پساب به رودخانه کارون و تامین خوراک تصفیه خانه های شرق اهواز ممکن خواهد شد.


شوشان: پنج طرح در بخش آب و فاضلاب اهواز و کارون به مناسبت هفته دولت با حضور استاندار خوزستان، مدیرعامل آبفای اهواز و جمعی از مسئولین محلی افتتاح و کلنگ زنی شد.

به گزارش شوشان ، در این مراسم ، فردوس کریمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز با اشاره به تخصیص اعتبار برای رفع مشکلات آب و فاضلاب اهواز از سوی دولت دوازدهم اظهار کرد: در ابتدای امسال دولت برای رفع مشکل آب و فاضلاب اهواز اعتباری بالغ بر هشت هزار و 600 میلیارد ریال اختصاص داده است که در یک دوره سه ساله تامین خواهد شد.

وی افزود: با اجرای این طرح ها و ساماندهی فاضلاب شهر اهواز سه مسئله اساسی بهبود محیط زیست، جلوگیری از ورود پساب به رودخانه کارون و تامین خوراک تصفیه خانه های شرق اهواز ممکن خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز با بیان این که تاکنون تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز90 درصد پیشرفت فیزیکی اهواز گفت: برای اجرای بهتر برنامه ریزی ها درخصوص بهبود وضعیت فاضلاب شهر، اهواز به 25 منطقه تقسیم شده و در نهایت با احداث 27 کیلومتر خطوط کلکتور همه فاضلاب این مناطق به دو تصفیه خانه غرب و شرق اهواز منتقل خواهد شد.

وی افزود: با انتقال فاضلاب مناطق 25 گانه شهر اهواز به تصفیه خانه های شرق و غرب، از ریختن فاضلاب در معابر و محیط زیست و نیز ورود پساب به رودخانه کارون جلوگیری خواهد شد و مشکل ورود 40 درصد کل پساب های ورودی به کارون از پنج نقطه شهر اهواز به این رودخانه را هم حل می کند.

زیرساخت های آب و فاضلاب اهواز نیاز به تغییرات اساسی دارد

کریمی با اشاره به نیاز زیرساخت های آب و فاضلاب اهواز به تغییرات اساسی عنوان کرد: شرکت آب و فاضاب از نظر زیرساخت ها با مشکلاتی روبرو است و فرسودگی خدمات و مشکلات زیرساختی به دلیل عدم رسیدگی به آن ها ایجاد شده که نیاز به تغییرات اساسی دارد.

مدیر عامل شرکت آبفا اهواز بیان کرد: 60 درصد شبکه و 40 درصد خطوط اصلی و انتقال شهر اهواز فرسوده اند که باعث عدم اطمینان در افزایش فشار می شود به همین دلیل چهار ایستگاه حوادث در نقاط ملی راه، سپیدار، فرهنگ شهر و کمپلو شمالی برای رسیدگی به وضعیت مردم پیش بینی شده است.

وی با اشاره به پیش بینی بودجه در امر اصلاحات شبکه آب گفت: در بحث آب و در راستای حل مشکلات کمی و کیفی فاضلاب شهر اهواز، نزدیک یک هزار میلیارد ریال از سه درصد صادرات نفت و گاز برای یک دوره سه ساله به منظور ساماندهی وضعیت آب پیش بینی شده است. همچنین تلاش کردیم با افزایش تامین آب از تونل آب غدیر، پایداری شبکه آب اهواز را بالا ببریم.

کریمی افزود: در بحث فاضلاب هم سه پروژه که جزو اعتبارات 860 میلیارد تومانی فاضلاب شهر اهواز است به مناقصه گذاشته شده و به زودی عملیات اجرایی آن ها آغاز خواهد شد. همچنین اسناد احداث 27 کلومتر خطوط انتقال به روش میکروتونل آماده شده و در حال تکمیل مطالعات برای برگزاری مناقصه هستیم و در دو سال آینده به بهره داری می رسد.

پروژه فاضلاب و 11 پروژه آب راه اندازی شده است

مدیر عامل شرکت آبفا اهواز با اشاره به افزایش دبی آب در شبکه  آب شرق اهواز در سال جاری گفت: طرح خط انتقال آب 750 میلیمتری به طول پنج کیلومتر از تصفیه خانه شماره یک ملی راه اهواز به مخازن حصیرآباد در حال انجام است و در صورت تکمیل 120 هزار مترمکعب آب به شرق اهواز انتقال می دهد. 

وی ادامه داد : این طرح تاکنون 65 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و تا سه ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید و تکمیل آن مشکل افت فشار آب این منطقه را رفع می کند.

کریمی تامین آب از تصفیه خانه گروه ملی را یکی از مهم ترین برنامه های این شرکت دانست و اذعان کرد: این تصفیه خانه که از اردیبهشت ماه وارد مدار شده است ظرفیت آب شرب شهر اهواز را 10 هزار مترمکعب افزایش داده است و مشکل فشار آب در جنوب اهواز را مرتفع کرده است.

وی افزود : با بازسازی فیلترها و اضافه کردن آن ها به مدار تصفیه، 10 هزار مترمکعب به تولید شهر شیبان اضافه شده است و مشکل فشار در بخشی از شهر اهواز حل شد. 

مدیر عامل شرکت آبفا اهواز با اشاره به راه اندازی تجهیزاتی به منظور افزایش فشار در غرب اهواز عنوان کرد: برای جلوگیری از افت فشار در غرب اهواز و بهبود مشکلات کمی و کیفی آب مخزن 50هزار متر مکعبی آب در این ناحیه راه اندازی می شود. این مخزن با 70 درصد پیشرفت فیزیکی تا 2 ماه آینده وارد مدار می شود و مشکلات کمبود آب و افت فشار را در غرب اهواز برطرف می کند.

وی ادامه داد: 22 پروژه فاضلاب و 11 پروژه آب با اعتباری بالغ بر 56 میلیارد از محل درآمدهای نفت راه اندازی شده است که که بخشی از این پروژه‌ها ابتدای سال آغاز شده بود.

راه اندازی سامانه 1522 و 122 در اهواز

کریمی با اشاره به راه اندازی سامانه 122 به منظور رسیدگی به امور مردم، عنوان کرد: این ایستگاه سرعت رسیدگی را افزایش می دهد و باعث می شود مردم از خدمات بیش تری بهره مند شوند. این سامانه اکنون بای شهرهای ویس، شیبان، ملاثانی و حمیدیه هم فعال شده است و ارائه خدمات به بیش از 30 هزار نفر از مردم این شهرها را آسان تر کرده است.

وی افزود: همچنین با راه اندازی سامانه 1522 مردم از مراجعه حضوری به منظور دریافت صورت حساب یا پرداخت حضوری قبوض بی نیاز خواهند شد.

از خدماتی که به مردم اهواز ارائه می شود رضایت نداریم

مدیر عامل شرکت آبفا اهواز اظهار کرد : شرکت آبفای اهواز تلاش خود را برای بهبود سلامت و کیفیت آب و جلب رضایت شهروندان می کند و تلاش دارد با اولویت بندی اوضاع نابسمان آب و فاضلاب را بهبود بخشد با این حال هنوز هم از خدماتی که به مردم اهواز ارائه می شود رضایت نداریم.

وی با اشاره به افتتاح و کلنگ زنی سه پروژه ای که امروز با حضور استاندار خوزستان در مناطق مختلف شهرستان کارون اذعان داشت: در این مراسم دو پروژه احداث حوضچه پیش ته نشین در تصفیه خانه آب شهدای کارون با 15 میلیارد ریال اعتبار از محل درآمدهای جاری و توسعه شبکه اب قلعه چنعان با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 500 میلیون ریال افتتاح شدند و کلنگ پروژه شبکه ایجاد فاضلاب در بخشی از منطقه ملاشیه کوت عبدلله با اعتبرای بر 30 میلیارد ریال بر زمین خورد. 

کریمی با انتقاد از ایجاد انشعابات غیر مجاز در شبکه آب شهری عنوان کرد : انشعابات غیر مجاز باعث افت فشار شبکه و کمبود فشار در پیک مصرف می شود و مردم به ناچار از پمپ استفاده می کنند که به دلیل مکش رسوبات لوله ها و شبکه کیفیت آب پایین می آید لذا امیدواریم با این انشعابات غیرمجاز به صورت قانونی برخورد و فرهنگ سازی لازم صورت گیرد.



















راه اندازی سامانه پرداخت غیرحضوری قبوض آب در اهواز 




















نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار