اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۶۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸
شورای شهر خرمشهر در دومین جلسه ی خود با تشکیل آبستراکسیون ، بدون رسمیت ، جلسه ی خود را لغو کرد . این دومین روز از دومین جلسه ی شورا بود که برای تعیین شهردار در حال شکل گیری بود اما به سرنوشت خوبی دچار نشد .
شوشان خرمشهر : شورای شهر خرمشهر در دومین جلسه ی خود با تشکیل آبستراکسیون (تعدادی از اعضا)، بدون رسمیت ، جلسه ی خود را لغو کرد . این دومین روز از دومین جلسه ی شورا بود که برای تعیین شهردار در حال شکل گیری بود اما به سرنوشت خوبی دچار نشد .

حواشی پیرامون فعالیت های شورای خرمشهر از همان روز اول در مراسم تحلیف آغاز شد . اختلاف معنی دار تعداد ارای موافق و مخالف در انتخاب ریاست و نایب رئیس شورا خبر از حواشی بیشتری میداد . شوشان خرمشهر طی مصاحبه ها و گزارشات گذشته به بخشی از این حواشی پرداخته بود .

تعدادی از شوراییان در اخرین اقدام خود با عدم حضور در جلسه ، آن را از رسمیت خارج کرده و شورا بدون تعیین شهردار به کار خود پایان داد. شورای شهر خرمشهر که از روز چهارشنبه دیدار با کاندیداهای تصدی پست شهرداری را آغاز کرده بود و قرار بود شامگاه پنجشنبه ضمن اعلام پایان جلسه در باره شهردار نیز رای گیر کند بدون اتمام ماموریتش به کار خود پایان داد.

شنیده ها حاکی از آن است که در پایان جلسه ی روز چهارشنبه درگیری لفظی شدیدی بین منشی و رئیس شورا  در صحن شورا صورت میگیرد که علت آن تذکر رئیس شورا به منشی بود ولی کار به درگیری لفظی کشید شد .
در روز بعد پیش از آغاز جلسه اعلام شد رئیس شورا بعلت عارضه قلبی و فشار و استرس کار شورا (احتمالا در نتیجه ی درگیری روز قبل) در بیمارستان بستری ست . تصاویر منتشر شده ی ایشان که مورد تفقد مسولین و شهروندان قرار گرفته در فضای مجازی بسرعت منتشر شد و اولین رئیس شورای پنجم را از دور جلسه خارج کرد . اما ماجرا ادامه اشت و دقایقی بعد خبر عدم حضور دوتن دیگر از اعضای شورا نیز منتشر شد . سامری و پور حمزاوی بدلایلی که تاکنون مشخص نشده است در جلسه شرکت نداشتند و جلسه بدون حضور سه نفر از رسمیت خارج شده و لغو شد.

پنجشنبه شب بود که فضای ملتهب مجازی خبر از چیز دیگری داد . گفته شده بود که اعضای شورا را برای انتخاب شهردار تهدید و تطمیع کرده اند. واز سوی دیگر نیز عده ای این عدم حضور را ترفندی سیاسی دانسته بودند تا با تشکیل آبستراکسیون جلسه را تا اطلاع ثانوی منحل کنند . 

بگزارش شوشان خرمشهر و طبق اطلاعات واصله این جلسات فشرده و بدون حضور خبرنگار، آگاهان را بیش از پیش مطمئن کرده که دستهایی در کار است تا انتخاب شهردار در جایی خارج از شورا انجام شود و نهایتا از صحن شورا اعلام شود . ظاهرا اختلاف نظرها بر سر انتخاب شهردار بومی و غیر بومی بوده ولی بعد تبدیل به اختلاف بر سر حامیان کاندیدا ها تبدیل شد. احتمالا منطقه آزاد حامی یکی از کاندیداها (دشت بزرگی)و طیف نزدیک به نماینده نیز حامی کاندیدای دیگری (علوانی) ست .

این اتفاقات روزهای انحلال شورای پنجم را در ذهن همگان زنده کرد ولی پیش از یاد آوری این خاطره باید یادمان باشد تک تک اعضلی شورا با رای شهروندان به کرسی شورا رسیده اند و این اتفاقات چه خوب و چه بد  نتیجه ی رای خود مردم است
 
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار