شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۶۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵
شبکه خبری فاکس نیوز نیز در ادعایی بی‌اساس که به نظر می رسد برای مقابله با برجام باشد، اعلام کرد که الشباب یکی از زیرشاخه‌های گروه القاعده کنترل معادن اروانیوم سومالی را با هدف انتقال آن به ایران در اختیار گرفته است.
پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ، دولت آمریکا همواره تلاش کرده تا به بهانه های مختلف عدم پایبندی ایران به برجام را اثبات کند. آزمایش های موشکی ایران یکی از مهم ترین مسائل مورد توجه آمریکایی ها بوده است که توافق عامی در گروه 1+5 در مورد آن وجود ندارد. با این حال آن ها در جستجوی بهانه های جدیدی برای ضربه برجام هستند.
 
به گزارش تابناک، در همین  زمینه، شبکه خبری فاکس نیوز نیز در ادعایی بی‌اساس که به نظر می رسد برای مقابله با برجام باشد، اعلام کرد که الشباب یکی از زیرشاخه‌های گروه القاعده کنترل معادن اروانیوم سومالی را با هدف انتقال آن به ایران در اختیار گرفته است.

فاکس نیوز مدعی شده است که این موضوع در نامه یک مقام سومالیایی خطاب به سفیر آمریکا در این کشور برای درخواست کمک نظامی مطرح شده است که به اطلاع این شبکه خبری نیز رسیده است.

به گزارش در این نامه آمده است که گروه تروریستی الشباب کنترل معادن اورانیوم سومالی در منطقه گالمودوگ را در اختیار گرفته و در حال استخراج ذخایر آن‌ها به منظور انتقال به ایران است.
 
فاکس نیوز این مسئله را یک تهدید جدی از سوی ایران قلمداد کرده و گفته است باید با آن مقابله شود.
 
انتقال اورانیوم به ایران توسط گروه الشباب وابسته به القاعده

این در حالی است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز پنجشنبه در گزارش خود اعلام کرد که ایران به تعهدات خود در برجام پایبند مانده است. اغلب کارشناسان معتقدند با توجه به این‌که ترامپ اعلام کرده که دیگر پایبندی ایران به برجام را تایید نخواهد کرد، آمریکا به دنبال دلایلی است تا بتواند به بهانه آن‌ها از برجام خارج شود.
 
با توجه به اینکه روز گذشته دو تن از مقامات آژانس اعلام کردند که نیازی به بازرسی از مراکز نظامی ایران احساس نمی شود، به نظر می رسد آمریکایی ها در حال طراحی و اجرای سناریوهای جدیدی برای ضریه زدن به برجام هستند.
 
خبرگزاری رویترز روز پنجشنبه از وین گزارش داد: آمریکا بازرسان هسته ای سازمان ملل را به کنترل (بازدید) از سایت های نظامی در ایران وا می دارد تا تائید شود که تهران از برجام تخلف نمی کند، اما مقام های آژانس بین المللی انرژی اتمی می گویند، بازرسان برای وقوع این مساله باید معتقد باشند که چنین کنترل هایی مورد نیاز است و تاکنون به چنین باوری نرسیده اند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار