امام جمعه آبادان گفت: وقتی تعهد از مدعیان خادم‌الحرمین رخت بر می‌بندد، آن موقع بعید نیست شیخ بی‌اعتباری در امارات این‌طور دهن‌کجی به نظام اسلامی داشته باشد.

"> انتقاد از گستاخی های شیخ بی اعتبار امارات
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۸

امام جمعه آبادان گفت: وقتی تعهد از مدعیان خادم‌الحرمین رخت بر می‌بندد، آن موقع بعید نیست شیخ بی‌اعتباری در امارات این‌طور دهن‌کجی به نظام اسلامی داشته باشد.

 

امام جمعه شوشتر: مذاکرات هسته‌ای باید در فضایی مساوی برگزار شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه شوشتر گفت: مذاکرات هسته‌ای در ترکیه باید در فضایی آرام و مساوی انجام شود و در این باره باید طرف مقابل حقوق ملت ایران را به رسمیت بشمارد.

حجت‌الاسلام شکرالله سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شوشتر اظهار داشت: مذاکرات با طرف اروپایی باید برپایه احترام متقابل به حقوق ملت‌ها باشد و در این باره باید طرف اروپایی بدون پیش شرط مذاکرات را آغاز کند.

وی با تاکید بر اینکه تعیین پیش شرط برای مذاکرات، روند مذاکره با مختوم به شکست می‌کند، افزود: ایران اسلامی هیچ تخلفی در امور هسته‌ای نکرده‌ است که پیش شرطی برای مذاکرات تعیین شود.

سلیمانی خاطر نشان کرد: ایران اسلامی نیازی به سلاح هسته ای ندارد زیرا برای تسخیر نیازی به ترس و ارعاب ندارد و همه مردم در کشورهای منطقه به ایران اسلامی و دستاوردهای علمی آن افتخار می‌کنند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه ایران اسلامی داشتن سلاح هسته‌ای را نیز گناهی بزرگ می‌داند تاکید کرد: ایران اسلامی حتی داشتن سلاح هسته‌ای را به نوعی گناهی بزرگ می‌داند و در این باره هیچ‌گاه چنین مسئله‌ای را در اندیشه‌ خود نیز نمی‌پروراند.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا در اثر استفاده از سلاح هسته‌ای در جهان ناامنی ایجاد کرده‌است، گفت: ایران اسلامی تاکنون ثابت نشده است که در راستای ساخت سلاح در حال فعالیت است ولی آمریکا در این باره اقدام کرده، ساخت سلاح را در دستور کار دارد و به این دلیل هزاران نفر را نیز کشته است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شوشتر با تاکید بر اینکه ایران اسلامی تنها به بخش صلح‌آمیز این فناوری فکر می‌کند، خاطر نشان کرد: ایران اسلامی برای معالجه بیماری‌ها، اصلاح تولید کشاورزی، رفع مشکلات علمی و استفاده از لیزر از این فناوری استفاده می‌کند و در این باره رفتاری کاملا شفاف داشته است.

وی تاکید کرد: استکبار جهانی از اینکه ایران در بخش هسته‌ای به الگویی مبدل شود که کشورهای جهان از آن برای مقابله با استکبار استفاده کنند ترس دارند و به این دلیل باید کوشید تا مخالفت‌های استکبار جهانی به نتیجه نرسد.

سلیمانی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی در شرایط کنونی در موقعیت بدر و خیبر است، گفت: ایران اسلامی در شرایط کنونی در موضع ضعف نیست و بلکه در موضع قدرت است زیرا نقطه عطف کشورهای مقاوم مقابل استکبار جهانی به شمار می‌آید و کشورهای منطقه ایران اسلامی کاملا قبول دارند.]]

خطیب جمعه آبادان: گرانی‌های خسته کننده برای مردم را مهار کنید

خبرگزاری فارس: خطیب جمعه آبادان گفت: دولت توانمند جمهوری اسلامی ایران، امروز نیز چون دیروزهایی اینچنینی، می‌تواند گرانی‌های خسته کننده برای مردم را مهار کند.

آیت‌الله عبدالله محمدی اصفهانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در محل مصلای آبادان با حضور مردم ولایتمدار این منطقه برگزار شد، با اشاره به هفته بهداشت اظهار کرد: رعایت بهداشت فردی و محیط کار همواره از نکاتی باست که باید مورد توجه همه شهروندان قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه توجه به بهداشت اجسام پیرامون زندگی باید مدنظر تک تک افراد واقع شود.

به گفته خطیب جمعه آبادان البسه نیز چون سایر موجودات تسبیح خدا می‌گویند و وقتی کثیف می‌شوند از تسبیح باز می‌مانند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسئله بیداری اسلامی رد سطح جهان خاطرنشان کرد: به‌دنبال گسترش بیداری اسلامی در سطح جهان به‌ویژه خاورمیانه و به‌وقوع پیوستن جنبش وال‌استریت، عملاً حصاری در دور آمریکا ایجاد شده و هم‌پیمانان آن انگلیس و صهیونیست‌ها راه برون‌رفت از وضعیت فعلی را در سوریه می‌دانند.

محمدی اصفهانی در ادامه بیان کرد: امروز جمعی از خودفروختگان منطقه چون سران عربستان و قطر نیز این هدف استعمارگرانه را دنبال می‌کنند.

وی همچنین عنوان کرد: کشورهای روسیه، چین و ایران از طرحی که جبهه مقاومت را در برابر رژیم صهیونیستی تضعیف نکند و اوضاع را سر و سامان بخشد حمایت می‌کنند در حالی‌که آتش‌افروزان تلاش می‌کنند که جنگ خانگی را به سوریه بازگردانند.

امام جمعه آبادان با بیان اینکه به‌دنبال سفر اخیر رئیس جمهور کشورمان به جزیره ابوموسی، مسئولان کشور امارات عربی گفته‌اند که این سفر تجاوز به مناطق سرزمینی ما است، گفت: وقتی تعهد از مدعیان خادم‌الحرمین رخت بر می‌بندد، آن موقع بعید نیست شیخ بی‌اعتباری در امارات این‌طور دهن‌کجی به نظام اسلامی داشته باشد!

وی با اشاره به اینکه در آستانه روز نیروی زمینی هستیم، تصریح کرد: نیروی زمینی مسئولیت اعظمی از بخش‌های آب‌های جنوب را بر عهده دارند و این بسیار خطیر و ارزشمند است.

محمدی اصفهانی خاطرنشان کرد: این روز خجسته را به فرمانده کل قوا، رهبر معظم کشورمان و همه نیروهای مسلح کشور، ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و یگان‌های ویژه تبریک و تهنیت می‌گویم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سفر اخیر رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس کشور در خرمشهر اشاره کرد و گفت: به‌دنبال این دیدار توافقاتی بین مسئولان پالایشگاه، رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس کشور و رزمندگان دوران دفاع مقدس در خصوص بنای موزه‌ای در شأن دفاع مقدس در جنوب کشور شده که این امر بسیار قابل ستایش است.

امام جمعه آبادان خطاب به وزیر بازرگانی اظهار کرد: بسیاری از پول‌هایی که امروز سرگردان دست مردم بوده و گاهی به سوی سکه و گاهی به سوی خرید مسکن می‌رود به هدف مشخصی هدایت نمی‌شوند؟

وی ادامه داد: این دولت پیش از این نیز نشان داده که مسائلی از این قبیل را مهار کرده و امروز نیز باید این گرانی‌های خسته کننده برای مردم را مهار کند.

محمدی اصفهانی بیان کرد: همچنین کالاهایی که برای مصرف روزانه مردم مورد نیاز بوده چرا باید به این نحو و با قیمت گزاف عرضه شود؟

وی در پایان نیز چنین گفت: دولت توانمند جمهوری اسلامی ایران امروز نیز چون دیروزهایی این‌چنینی، باید این گرانی را مهار کند و وضعیت عرضه و تقاضا را بهبود بخشد زیرا این وضعیت سزاوار مردم نیست.

امام جمعه بندر ماهشهر: ارتش ایران امروز مجهز به ایمان و باور حقیقی است

امام جمعه شهرستان بندر ماهشهر گفت: ارتش ما امروز مجهز به ایمان و باور حقیقی است و در سایه ولایت فقیه توانسته است شایسته‌ترین حركت و عالمانه‌ترین تدبیرها را داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین 'عبدالحسین غبیشاوی' در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان بندر ماهشهر با تسلیت ایام فاطمیه، بر ضرورت اشاعه و تبلیغ ارزش و كمالات حضرت زهرا (س) بعنوان یك مادر و فرزند و زن نمونه در تاریخ كل جهان و اسلام تاكید كرد.

وی اظهار داشت: بركتی كه خداوند به این بانوی بزرگوار در عمر كوتاهش عنایت كرد به احد دیگری در تاریخ داده نشده است.

خطیب جمعه شهرستان بندر ماهشهر افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) فرزندانی را تحویل جامعه داد كه تا انقراض آدم زبانزد و سرآمد جامعه بشریت هستند.

غبیشاوی ویژگی برتر این بانوی بزرگوار را پاسداری ایشان از ولایت ذكر كرد و گفت: تفكر و عمل حضرت فاطمه زهرا (س) در پاسداری از حریم ولایت نمونه دیگری از فضایل ایشان است.

وی در ادامه با گرامیداشت هفته ارتش جمهوری اسلامی ایران، تصریح كرد: ارتش ایران اسلامی به بركت انقلاب و نظام اسلامی از یك نیروی وابسته و دست نشانده در دوره طاغوت به یك ارتش ولایی واعتقادی ومستقل تبدیل شد و اوج رشادت‌های این ارتش مردمی را در 8 سال دفاع مقدس به خوبی مشاهده كردیم.

امام جمعه شهرستان بندر ماهشهر ادامه داد: امروز ایران به یمن داشتن نیروهای مقتدر و معتقد ولایی چون ارتش، سپاه و بسیج از هیچ نیرویی واهمه ندارد و از دستاوردهای انقلاب خود در مقابل تمام هجمه‌ها صیانت و پاسداری خواهد كرد.

غبیشاوی خاطرنشان كرد: نیروهای مسلح ما به ویژه ارتش سرفراز در مقاطع مختلف و حساس این كشور مدافع اسلام، ارزش‌ها و كیان ایران بودند و با غیرت خود تلاش كردند تا دشمن تا بن دندان مسلح را ناكام بگذارند.

وی غیرتمندی و غرور ارتش فداكار را چه در دوران دفاع مقدس و چه در مقطع كنونی ارزشمند و ستودنی برشمرد و گفت: صلابت ارتش سبب شده تا كشورمان به شایسته‌ترین الگو و معیار حاكمیت دینی و استقلال واقعی دست یابد تا بتوانیم یك پاسداری حقیقی را از اسلام و دستاوردهای عظیم آن شاهد باشیم.

خطیب جمعه شهرستان بندر ماهشهر با اشاره به پیشرفت‌های ارتش در زمینه علمی و ساخت جنگ‌افزارهای مختلف، افزود: ارتش ما امروز مجهز به ایمان و باور حقیقی است و در سایه ولایت فقیه توانسته است شایسته‌ترین حركت و عالمانه‌ترین تدبیرها را داشته باشد.

غبیشاوی در پایان، واهمه استكبار جهانی از تهدید و حمله نظامی به ایران اسلامی را یادآور شد و اضافه كرد: ارتش در كنار سایر نیروهای مسلح مدافع جان بر كف حریم اسلام و ایران است و به یقین در برابر متجاوزان دفاع كرده و دست آنها را از بن و ریشه قطع می‌كند.

امام جمعه خرمشهر:ایستادگی در برابر تحریم ها پیروزی را به دنبال خواهد داشت

امام جمعه خرمشهر گفت: ایستادگی در برابر تحریم ها و كارشكنی ها پیروزی را به دنبال خواهد داشت.

حجت الاسلام 'سیدنبی موسوی در خطبه نماز جمعه در مسجد جامع با اشاره به اینكه در آستانه مذاكرات جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 در استانبول هستیم، افزود: مساله ای كه به ذهن انسان خطور می كند این است كه طرفین چه چیزهایی را به عنوان برگ برنده روی میز مذاكره آورده اند و موضع مذاكره چه خواهد بود.وی اضافه كرد: ایران در مذاكره سال گذشته در آغاز راه غنی سازی 20 درصدی اورانیوم قرار داشت و هنوز نیازمند واردات سوخت است.

امام جمعه خرمشهر افزود: غرب آبروی تركیه و برزیل را به بازی گرفت و بر سر مبارزه سوخت 5/2 درصدی با سوخت 20 درصدی خلف وعده كرد.

حجت الاسلام موسوی اظهار داشت: ایران با مشاهده این موضوع غنی سازی 20 درصدی را آغاز و تا روز مذاكره 40 كیلوگرم اورانیوم 20 درصدی تولید كرده است.

وی گفت: غرب یك زمانی حاضر نمی شد كه اورانیوم در اختیار ما بگذارند درصورتی كه هم اینك ایران هم اینك هشت هزار كیلوگرم اورانیوم غنی شده دارد.

امام جمعه خرمشهر ادامه داد: مسوولان ما باید مدیریت كنند و به همراه خود فیلم و تصاویر حضور گسترده مردم در انتخابات و راهپیمایی ها را به میز مذاكره ببرند.

وی در بخش دیگری از خطبه نماز گفت: مسوولان به خاطر خدا فشار گرانی را از نزد مردم بردارید ، نظارت ها را تشدید كنید و متخلفین را محاكمه كنید.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به عملكرد بنیاد مسكن و حساب 100 امام گفت: این حساب كمك زیادی را برای خانه دار شدن خانوارهای فاقد سرپناه انجام داده است.

امام جمعه موقت اهوازخواستارتصویب قوانین متناسب با تقویت تولیدملی شد

امام جمعه موقت اهواز خواستار اصلاح و تصویب قوانین متناسب با تقویت تولید داخلی شد و گفت: چنانچه قوانین به روز توسط مجلس شورای اسلامی تصویب و بروكراسی پیچیده اداری نیز اصلاح شود شاهد رونق تولید داخلی ، ایجاد اشتغال و ناكامی دشمنان در رسیدن به اهداف خباثت آمیزشان خواهد شد.

حجت الاسلام 'سیدابوالحسن حسن زاده' در خطبه های نماز جمعه اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) این شهر افزود: به موازات این اقدام ها ، باید فرهنگ مصرف كالاهای خارجی به عنوان یك ضدارزش تلقی شود و در این خصوص باید كار فرهنگی به صورت مستمر صورت گیرد تا مردم با افتخار به سمت مصرف كالاهای داخلی روی آورند.

وی نامگذاری سال های اخیر با رویكرد اقتصادی توسط مقام معظم رهبری را نشانه درك عمیق ایشان و ضرورت ناكام گذاشتن فشارهای اقتصادی جبهه استكبار دانست و افزود:دشمنان پس از اینكه از فشارهای نظامی و تحمیل هشت سال جنگ طرفی نبستند و فهمیدند نابودی نظام و انقلاب اسلامی ایران از طریق نظامی امكان پذیر نیست با انواع فشارها و تحریم های اقتصادی تلاش می كنند انقلاب اسلامی را در رسیدن به اهداف بلند خود ناكام گذارند ولی با همت جمعی ملت قطعا به موفقیتی دست نخواهند یافت.

وی با استناد به روایات و سیره امامان معصوم (ع) ، كار و تولید ثروت در جامعه اسلامی را امری مباح در اسلام توصیف كرد و گفت: در این ارتباط بهترین الگوی ما حضرت علی (ع) است كه از دسترنج و كار خود یك هزار نفر را آزاد كرد.

حجت الاسلام حسن زاده در ادامه برخی لج بازی ها و رویارویی مجلس و دولت و عدم تعامل این دو بخش حاكمیتی نظام را مضر توصیف كرد و گفت: این مسایل به توسعه و پیشرفت كشور آسیب می زند و مردم را به آینده ناامید خواهد كرد.

وی گفت: دولت باید احترام مجلس داشته باشد و مجلس شورای اسلامی نیز احترام دولت را نیز نگه دارد و سعی كنند با همدلی كارهای مهم كشور را به پیش ببرند.

خطیب جمعه موقت اهواز به طرح مساله برقراری رابطه ایران و امریكا اشاره كرد و گفت: امام بارها فرمودند رابطه ایران و امریكا رابطه گرك و میش است و این رابطه مضر به حال ملت ایران است.

وی گفت: آن چیزی كه امام (ره) از آن ترس داشت خدشه به وحدت ملی و بروز تفرقه بود و اعتقاد داشتند چنانچه ما باهم باشیم فشارهای نظامی و اقتصادی جبهه استكبار قادر نخواهد بود خللی در عزم پولادین آنان به وجود آورد.

حجت الاسلام حسن زاده در ادامه به حضور حماسی مردم در انتخابات 12اسفند ماه و احترام عمیق همه جناح ها و نامزدهای انتخابات به شورای نگهبان ، قانون و نتایج انتخابات مجلس نهم اشاره كرد و از همه نامزدها ، حتی آنایی كه به مجلس راه نیافتند ولی به شور و نشاط انتخابات كمك كردند تقدیر نمود.

وی ابراز امیدواری كرد مردم در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی كه 15اردیبهشت ماه امسال برگزار می شود همچون دور اول حضوری حماسی داشته باشند.

امام جمعه موقت اهواز به 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره كرد و با تجلیل از شهدای بزرگ ارتش همچون شهید 'عباسی بابایی ' و 'صیاد شیرازی ' از حماسه آفرینی های ارتشیان در دوران هشت سال دفاع مقدس تقدیر كرد و گفت: در اوایل انقلاب امام بیدار دل ما توطئه انحلال ارتش را خنثی كردند و همواره تاكید داشتند كه ارتش و سپاه باید تقویت شوند.

حجت الاسلام حسن زاده به مزایای استان خوزستان در افزایش تولید محصولات كشاورزی و صنعتی ، این استان را از حیث بسیاری از شاخص های توسعه نظیر برخورداری از آب ، سدها ، نفت و فولاد و گاز در كشور بی نظیر خواند و گفت: خوزستان با این همه امكانات خدادادی می تواند در سال تولید داخلی گام های بلندی در تقویت تولیدات داخلی بردارد.

وی همچنین از مصوبه اخیر دولت در سفر به استان هرمزگان در حمایت از كشاورزان آسیب دیده و جبران خسارات وارده به كشاورزان تقدیر كرد.

خطیب جمعه موقت اهواز در خطبه اول نماز ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوا و ترك معاصی و محرمات ، به فضایل و مناقب حضرت زهرا(ص) و نام آن حضرت به سیده نسا العالمین اشاره كرد و گفت: تربیت دو امام در دامن پاك آن حضرت ، عبادات ، حضورش در جامعه و دفاع از ولایت پس از رحلت رسول خدا(ص) تنها بخشی از فضایل حضرت بودند.

وی افراط و تفریط در موضوع حضور زن در جامعه را از چالش های پیش روی جهان امروز عنوان كرد و افزود: از نظر شرعی و فرهنگی آنجایی كه زن باید در مشاغل و مناصب مخصوص خود باشد شكی نیست ولی باید قبول كنیم بسیاری از مشاغلی كه هم اكنون زنان جامعه ما مشغول هستند ضرورت ندارد كه حتما زنان باشند و مردان اولی تر هستند.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اینكه از دیدگاه شرع ، زنان هیچگونه وظیفه ای در قبال در تامین مخارج و معیشت خانواده ندارند افزود: روا نیست در حالی كه مردان زیادی در كشور ما بیكار باشند زنان سركار باشند ، اولویت شغل با مرد است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار