اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۶۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳
جشن سالانه کانون ملی منتقدان
برگزاری چنین برنامه هایی به هنرمندان ثابت می کند که آثار آنها از زوایای دیگر به غیر از داوران جشنواره های متعارف نیز دیده می شود...
شوشان: گاهی در اخبار هنری با عناوینی چون برگزاری جشن هایی مستقل از جشنواره های متعارف دولتی جشن خانه سینما و یا جشن های انجمن منتقدان خانه تئاتر و یا انجمن منتقدان سینما مواجه میشویم. امروز نیز در تهران پانزدهمین جشن سالانه کانون ملی منتقدان تئاتر ایران در تالار استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایران شهر برگزار می شود.  به همین مناسبت گفتگوی کوتاه با رضاکیانی عضو خوزستانی کانون ملی منتقدان تئاتر ایران انجام دادیم.


در نظر کیانی جشن سالانه کانون ملی منتقدان تئاتر ایران را می توان در راستای ارج نهادن به منزلت هنرمندان تاتر و نوعی پویایی در خانواده تاتر تعریف کرد وی ادامه داد : معمولا رقابت میان گروه های هنری در جشنواره های دولتی محقق می شود، که البته آن هم به نوعی در اعتلاء و توسعه فضای تواتر موثر است اما برگزاری چنین برنامه هایی به هنرمندان ثابت می کند که آثار آنها از زوایای دیگر به غیر از داوران جشنواره های متعارف نیز دیده می شود و مورد ارزیابی سالانه قرار می گیرد که این خود به پویایی در خانواده هنر این کمک می کند  کیانی ادامه داد  امیدوارم  چنین حرکتهایی در سطح جامعه هنری تقویت و حمایت شوند.  

وی با توجه به تقدیر از زحمات منتقد سرشناس استاد همایون علی آبادی در جشن سالانه امسال کانون ملی منتقدان تئاتر ایران گفت : تقدیر از علی آبادی یعنی پاسداشت بخشی از تاریخ نقدهنری ایران وی ادامه داد. همایون علی آبادی متعلق به جای جای ایران است او عاری از هرگونه حاشیه و بلندپروازی بطور تخصصی به امر تدریس و نقد تاتر پرداخت و حق بزرگی به گردن جامعه تاتر ایران دارد.

عضو کانون ملی منتقدان تئاتر ایران تصریح کرد : اکثر اهالی تئاتر شهرستانها با خدمات همایون علی آبادی در مقام منتقدی کاربلد در جشنواره های استانی و منطقه ای آشنا هستند. علی آبادی در سالیان گذشته به خوزستان نیز سفر کرده بود و به نظرم تقدیر از این استادنام آشنا بسیار بجا و شایسته است و امیدوارم که همه ما به شایسته گی قدردان زحمات اساتیدی چون علی آبادی باشیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار