اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۶۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
شوشان خرمشهر : مشاور استاندار خوزستان در امور فناوری اطلاعات با بیان اینکه بازی‌های رایانه‌ای امروز به عنوان یک کسب و کار بسیار پردرآمد در سطح جهانی مطرح است، گفت: برای توزیع سهم شهرستان‌ها برای حضور در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات و کسب و کار اینترنتی٬ دومین رویداد ملی بازی‌های رایانه‌ای در آبادان و منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود و با تکیه بر تجربیات گذشته٬ شاهد برگزاری این رویداد با کیفیت بهتری خواهیم بود.

به گزارش ایسنا طیبه اسماعیلی در نشست خبری دومین رویداد ملی بازی‌های رایانه‌ای (گیم‌آپ) که در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: از جمله طرح‌های تعریف شده برای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان و توانمندسازی و برنامه‌های کارآفرینی در زمینه تولید محتوای دیجیتال٬‌ بحث بازی‌های رایانه‌ای است.

وی افزود: بازی‌های رایانه‌ای امروز به عنوان یک کسب و کار بسیار پردرآمد در سطح جهانی مطرح است و هرچه زمان طی می‌شود این کسب و کار منجر به متقاضیان بیشتر شده و رقابت در به دست آوردن سهم بازار در کشورهای مختلف بیشتر می‌شود. کشور ما نیز در این زمینه فعالیت‌های خوبی داشته که به طور عمده در تهران متمرکز بوده‌اند و سهم کمتری در شهرستان‌ها توزیع شده است.

مشاور استاندار خوزستان در امور فناوری اطلاعات ادامه داد: با توجه به پتانسیل‌های استان در زمینه بازی‌های رایانه‌ای، سال گذشته رویداد بازی‌های رایانه‌ای را با حمایت نهادهای دولتی و با اجرای بخش خصوصی در خوزستان برگزار کردیم که نتایج خوبی نیز داشت.

اسماعیلی افزود: به همین دلیل تصمیم گرفته شد این رویداد در خوزستان به صورت ملی و در آینده به صورت بین‌المللی دو بار در سال برگزار شود و بستری نیز برای پرورش و حمایت از استعدادهایی که در زمینه تولید بازی‌های رایانه‌ای به ویژه موبایل تلاش می‌کنند٬ فراهم شد.

وی گفت: در دومین رویدادی که در استان برگزار می‌شود، برای توزیع سهم شهرستان‌ها برای حضور در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات و کسب و کار اینترنتی٬ تصمیم گرفتیم این رویداد را در آبادان و منطقه آزاد اروند به عنوان مرکز تولید بازی‌ها برگزا٬ کنیم. برای برگزاری این رویداد تلاش زیادی شده و در فاز دوم برگزاری آن تجربیات خوبی توسط تیم مجریان به دست آمد که با تکیه بر آن شاهد برگزاری این رویداد با کیفیت بهتری خواهیم بود.

مشاور استاندار خوزستان در امور فناوری اطلاعات تصریح کرد: این رویداد با حمایت استانداری خوزستان، اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات، پارک علم و فناوری، منطقه آزاد اروند٬ تیم اجرایی سازمان فنی و حرفه‌ای٬ شرکت پانیذ رایانه و شبکه ارتباطی سیمرغ برگزار می‌شود و امیدواریم در این مقطع بتوانیم با برگزاری این رویداد، سهمی در آموزش و جذب جوانان استان برای تولید بازی‌های رایانه‌ای داشته باشیم و در راستای اشتغالزایی و کسب درآمد بتوانیم در آینده در این زمینه به قطبی در سطح ملی تبدیل شویم.

@
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار