اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۶۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲
شوشان خرمشهر : مرحله اول طرح رتبه‌بندی معلمان در نیمه ابتدایی سال 94 با بار مالی 1300 میلیارد تومانی به اجرا درآمد و طی آن حقوق فرهنگیان به طور میانگین تا 400 هزار تومان افزایش یافت.

دولت مکلف شده است نظام رتبه بندی و نظام پرداخت معلمان را تدوین و اجرا کند. هدف نظام رتبه بندی ، کیفی سازی و ارتقای منزلت معلمان است که باید در قالب یک لایحه مستقل از سوی دولت تهیه و به مجلس ارائه شود. البته نظام رتبه بندی که از آن صحبت می‌کنیم با آنچه در دو سال گذشته اجرا شد کاملا در شکل و ماهیت متفاوت است.

رتبه بندی معلمان که قبلا اجرا شد در حد افزایش حقوق بر حسب مراتب شغلی بود اما نظام جدید اهدافی چون جذب ، نگه داشت ،‌ ارتقاء ، پرداخت و نظام بازنشستگی را دنبال می‌کند.

پیش نویس اولیه لایحه رتبه بندی و نظام پرداخت را در وزارتخانه تهیه و به دولت ارسال کرده‌ایم ، امیدواریم تا آخر امسال این لایحه را برای مجلس شورای اسلامی نیز ارسال کنیم.

نظام رتبه بندی جدید دارای ماهیتی مستقل و شبیه به آیین نامه استخدام اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها است و  دیگر نگاه کارمندی به معلم مطرح نیست. در این نظام معلم مانند اساتید دانشگاهی هویتی کاملا علمی و تربیتی خواهد داشت و همانطور که اساتید در دانشگاه به عنوان تمام وقت هیئت علمی هستند ، در آموزش و پرورش هم تمام وقت هیئت علمی تربیتی ما می‌شوند.

با این لایحه جدید یک قانون مستقل خواهیم داشت و امور معلمان به جای آنکه بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری معین شود ، تحت قانون مستقلی در می آید و معلم هویت علمی و حرفه‌ای پیدا می‌کند. بر این اساس دیگر قانون مدیریت خدمات کشوری برای ملعمان ساری و جاری نخواهد بود.




نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار