اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۶۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۸
گزارشی از روند انتخاب شهردار در خرمشهر
از میان یازده کاندید شهردار ، رقابت نهایی بین دو خط فکری به نمایندگی دشت بزرگ و علوانی خلاصه شد که نتیجه ی نهایی آن سرپرستی علوانی با پنج رای و انتخاب دشت بزرگ با چهار رای بود .این اختلاف تعداد آرا نشان از روزهای نه چندان راحتی برای شهردار دارد .
شوشان خرمشهر :  از تعیین تکلیف شهرداری خرمشهر کمتر از یک هفته گذشته و شورای شهر خرمشهر با تودیع ساعدی ، سرپرستی علوانی و انتصاب دشت بزرگ برگ جدیدی در دفتر سیاسی اجتماعی خرمشهر ورق زد.
دشت بزرگ که با چهار رای از مجموع هفت رای ، کلید شهرداری خرمشهر را بدست گرفت بخوبی میداند آن سه رای باقی مانده میتوانند کار رابرایش سخت کنند . طی جلسات استماع برنامه های متقاضیان شهرداری ، امیر سامری عضو شورای شهر از اصلی ترین منتقدان دشت بزرگ بود و باتوجه به این موضوع گمان میرود ، رای امیر سامری یکی از آن سه رای مخالف باشد .
بحث انتخاب شهردار و انتصاب سرپرست از روزهای ابتدایی اغار بکار شورا ، حواشی و متن زیادی بهمراه داشته که همین امر باعث شده امروز در تثبیت جایگاه و موقعیت دشت بزرگ بعنون شهردار شک و گمان دیده شود .
از میان یازده کاندید شهردار ، رقابت نهایی بین دو خط فکری به نمایندگی دشت بزرگ و علوانی خلاصه شد که نتیجه ی نهایی آن سرپرستی علوانی با پنج رای و انتخاب دشت بزرگ با چهار رای بود .
این اختلاف تعداد آرا نشان از روزهای نه چندان راحتی برای شهردار دارد . همچنین شنیده شده سن بالا، بومی نبودن و اعلام بازنشستگی دشت بزرگ ، محل اختلاف نظرات شدیدی بین موافقان و مخالفانش شده تا جایی که افراد منتسب به طیف مخالف ضمن تاکیدبرسن و سنوات کاری وی ،در تلاش برای صادر نشدن حکم وی برای شهرداری هستند .

 اینکه طی روزهای آتی دشت بزرگ از آسانسور شهرداری بالا برود یا کسی دیگر را اینده روشن میسازد اما آنچه اکنون مسلم است ، رضایت نداشتن برخی اطیاف بر گزینه ی مطروحه است . دشت بزرگ که تلویحا به ارتباط و تعامل نزدیکش با سازمان منطقه آزاد اروند اشاراتی داشته و مورد حمایت جمعی از رزمندگان دفاع مقدس است ، در صورت صدور حکمش به نماد پیروزی حامیانش بدل خواهد شد .
از سوی دیگر ، گزینه های بعدی مطروحه هم امیدی به انتصاب ندارند . اصلی ترین رقیب دشت بزرگی در تعداد آرا نه منصور علوانی که با تغییر تاکتیک اعضای شورا، خانی بود . خانی با سه رای بعد از دشت بزرگ قرار گرفت . این امار حکایت از آن دارد که اگر به هر ترتیبی دشت حکم دشت بزرگ صادر نشد ،احتمال شهردار شدن خانی که ظاهرا مورد حمایت  یک طیف قرار گرفته و علوانی هیچ رایی در سبد ارای خود نداشت بسیار کم است . بقیه ی گزینه ها تا کنون جزء گردونه ی اصلی نبودند .مسعود دشت بزرگ که حالا محل تلاقی دو موج قدرت است متولد ۱۳۳۹ در اهواز است جانباز: 36 % و خانواده شهید است .وی با 37 سابقه ۵۷سال سن از مسن ترین گزینه های شهردار شدن بود .
دشت بزرگ کارشناسی ارشد در مدیریت صنعتی دارد ودر مالزی هم دوره های زبان خارجه و حمل و نقل شهري را گزرانده . وی همچنین در آلمان
کیفیت سیستم مدیریت استاندارد - 9000 ISO خوانده. از سوابق کاري وی میتوان به : قائم مقام شهردار منطقه 2 تهران تهران ، مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران ، قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداري تهران ،ریاست پژوهشکده تحقیقات تعمیر و نگهداري لجستیک نیروي انتظامی کشور ، قائم مقام سازمان گسترش وزارت بازرگانی کشور،
، حضور در لجستک سپاه پاسدارن کشور اشاره کرد .
وی که ایده پرداز و مجري طرح اتوبوسهاي پر سرعت بی ار تی BRT در تهران است در سال ٨۲ بعنوان پاسدار نمونه نیروي زمینی سپاه برگزیده شد .تشویق جهت ارتقاء در سپاه ، احراز رتبه در دوره های عقیدتی سپاه پاسداران از دیگر افتخارات وی است .

منصور علوانی که خوداز اعضای سابق شورا ست و از مجموعه ی شهرداری خرمشهر و بومی ست تابه امروز ضمن حل مشکل جمع آوری پسماند و زباله برحی مناطق ، قول ادامه کار شهرداری برای اغاز بکار مدارس و امور شهری و عمرانی را داده ست . اکنون که منصور اماده ی ورود مسعود است ، باید دید شهرداری خرمشهر با کدامشان مسرور است!







نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار