اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۶۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱
مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز با بیان اینکه در حال حاضر این پروژه تقریبا راکد و نیمه‌تعطیل است، گفت: اکنون اولویت نخست ما خلع ید شرکت کیسون،‌ پیمانکار پروژه قطار شهری اهواز نیست. 
  
شهرام شاهین‌زاده با سانه ها در خصوص آخرین روند اجرای پروژه قطار شهری اهواز اعلام کرد: در حال حاضر پروژه تقریبا نیمه تعطیل است و با کندی بسیار بالا حرکت می‌کند. متأسفانه به علت اعتصابات اخیر کارگران این پروژه، تقریبا پروژه قطار شهری اهواز راکد است. 
  
وی ادامه داد: با پرداخت حقوق تقریبا دو ماه کارگران کیسون، این اعتصابات و اعتراضات با پیگیری‌هایی که صورت گرفت، بسیار کمرنگ شده است اما هنوز هم این کارگران نسبت به نحوه پرداخت حقوق‌ها اعتراض دارند که در حال پیگیری‌هایی برای حل این مشکل هستیم. 
  
مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز افزود: پیمانکار این پروژه به دنبال تأمین وجوه برای پرداخت حقوق کارگران از طریق دیگر منابع مالی است که در اختیار دارد. اکنون شاید تعداد کارگران معترض حتی یک‌پنجم تعداد کارگرانی که در روزهای اول به اعتصاب و اعتراض پرداخته بودند، نباشد اما هنوز یک عده معترض هستند و از روند اجرای عادی پروژه ممانعت می‌کنند. 
  
شاهین‌زاده با اشاره به خداحافظی سیدخلف موسوی شهرداری پیشین اهواز در یکم شهریورماه و رها ماندن شهرداری بدون شهردار یا سرپرست برای چندین روز گفت: این مساله نه تنها در مجموعه قطار شهری بلکه کل مجموعه شهرداری از نظر کارهای اداری ایجاد خلل کرده بود و مجموعه به صورت خودکار و اتوماتیک کار می‌کرد و از نظر اجرایی، پیکره شهرداری در این مدت بلاتکلیف مانده بود. 
  
وی ادامه داد: خوشبختانه با ورود به موقع شورای شهر و تشکیل به موقع جلسه و انتخاب سرپرست، این مشکل رفع شد و اکنون با توجه به پول خوبی که برای پروژه قطار شهری به استان تزریق شده است، در تلاش هستیم که مقدمات و کارهای مربوط به جذب اعتبارات انجام شود. 
  
مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز با تاکید بر اینکه گزینه اولویت نخست ما خلع ید پیمانکار این پروژه نیست، بیان کرد: ما سعی داریم مسائل و مشکلات پروژه قطار شهری را حل کنیم. 
  
شاهین‌زاده در پاسخ به اینکه چه مهلت زمانی برای شرکت کیسون جهت راه‌اندازی فاز اول در نظر گرفته شده است، تا در غیر اینصورت خلع ید شود، گفت: موضوع اصلا مهلت نیست. این قضیه واقعا مسائل حقوقی پیچیده‌ای دارد و شاید رفتن به سمت خلع ید پیمانکار این پروژه در نگاه اول حتی به صلاح خود ما یعنی کارفرما نباشد. 
  
وی ادامه داد: اگر با در نظر گرفتن تمام شرایط به این نتیجه برسیم که مصالح و منافع شهروند و کارفرمایی بر خلع ید کیسون است، به این سمت حرکت خواهیم کرد. اما در شرایط موجود، اولویت ما هم کمک به پیمانکار فعلی این پروژه است و هم اینکه این پیمانکار را وادار به تمکین از تعهداتی که دارد، کنیم تا کار را پیش ببرد. 
  
مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز در پاسخ به اینکه با روند فعلی اجرای پروژه قطار شهری اهواز، آیا همچنان پیش‌بینی می‌شود فاز اول خط یک حداکثر تا سه ماهه اول سال آینده به بهره‌برداری برسد، اظهار کرد: حضور آقای کتانباف در مجموعه و مذاکراتی که با شهردار منتخب داشتیم، بسیار امیدوارکننده است. 
  
شاهین‌زاده ادامه داد: حضور آقای کتانباف می‌تواند به این پروژه بسیار کمک کند. حدود دو سه جلسه با شهردار منتخب نشست داشتیم. آقای کتانباف بسیار علاقمند است و تجربیات خوبی در زمینه پروژه مترو در شهرداری تهران دارد و همچنین نگاه آقای کتانباف به این موضوع بسیار مثبت است. 
  
وی عنوان کرد: حتی آقای کتانباف، سازمان قطار شهری را مکلف به تهیه و تدوین یک روزشمار برای پروژه قطار شهری اهواز کردند، پس از بررسی امکان اجرایی شدن این روزشمار و نهایی شدن بحث‌های پیرامون آن، روزشمار مذکور را در اختیار مردم قرار خواهیم داد. 
  
مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز افزود: به این ترتیب یک شمارش معکوس برای بهره‌برداری از پروژه قطار شهری خواهیم داشت. اکنون در حال انجام مطالعات و مقدمات لازم برای تهیه این روزشمار هستیم. 
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار