شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۶۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴
رئیس شورای اسلامی شهر آبادان با بیان اینکه حتی یک روز ادامه کار شهردار سابق آبادان، ظلم مضاعف به شهر بود گفت: در تلاش هستیم که شهردار جدید را تا روز یکشنبه هفته آینده انتخاب و معرفی کنیم. 
  
حسن کمری در گقت و گو  با رسانه ها اظهار کرد: در حال حاضر 12 گزینه برای تصدی شهرداری آبادان یا به صورت خودمعرف یا با انتخاب اعضا مطرح شده‌اند. این 12 گزینه شامل آقایان محراب فلسفی‌زاده، ابراهیم آلبونعیمی، سیدزین‌العابدین موسوی، سعید حیات داوودی، فرهاد میاحی، حمید حنظل عیدانی، بهرام بری، ناصر گودرزی، علیرضا اقبالی، داوود فرخ‌زاده، حسین حمیدپور و داوود دارابی هستند. 
  
وی ادامه داد: از این تعداد 11 نفر آبادانی و بومی آبادان و تنها آقای فلسفی‌زاده غیربومی آبادان و بلکه بومی استان هستند. از روز دوشنبه جلسات بررسی برنامه‌های گزینه‌ها آغاز و تاکنون شش گزینه شامل آقایان حمید حنظل عیدانی، ابراهیم آلبونعیمی، داوود فرخ‌زاده، داوود دارابی، سعید حیات داوودی و محراب فلسفی‌زاده با حضور در این جلسات ضمن ارائه برنامه‌های خود به سوالات اعضا و خبرنگاران در زمینه این برنامه‌ها پاسخ داده‌اند. 
  
رئیس شورای اسلامی شهر آبادان تصریح کرد: بر اساس زمانبندی انجام شده بعد از ظهر امروز سه گزینه شامل آقایان فرهاد میاحی، حسین حمیدپور و ناصر گودرزی در جلسه‌ بررسی برنامه کاندیداها به ارائه برنامه‌های خود می‌پردازند. سه گزینه باقیمانده شامل آقایان سیدزین‌العابدین موسوی، بهرام بری و علیرضا اقبالی در زمان تعیین و اعلام شده در جلسه ما حضور نیافتند. 
  
کمری ادامه داد: اگر این سه گزینه برای قرار گرفتن در فرایند بررسی برنامه کاندیداها اعلام آمادگی کنند، باید جلسه دیگری بدین منظور تشکیل شود. تلاش داریم که شهردار آبادان را تا روز یکشنبه هفته آینده (19 شهریورماه) معرفی کنیم و احتمالا شهردار آبادان یکی از این 12 گزینه خواهد بود. 
  
وی عنوان کرد: تخصص، تجربه کافی، کارنامه موفق مدیریتی در حوزه شهری به ویژه حوزه خدمات شهری و شهرداری، کاریزمای مدیریتی، بومی آبادان بودن، روحیه شجاعت و شهامت، برنامه ارائه شده توسط کاندیداها و سابقه کاری مدیریتی از شاخص‌های شورای شهر آبادان برای انتخاب شهردار جدید است. 
  
رئیس شورای اسلامی شهر آبادان عنوان کرد: جلسات بررسی برنامه کاندیداها با حضور خبرنگاران و به صورت علنی برگزار و زمان مساوی برای هر یک از کاندیداها به منظور ارائه برنامه‌های آنها در نظر گرفته می‌شود. در این جلسات علاوه بر اعضای شورا، خبرنگاران نیز می‌توانند در زمینه برنامه‌های اعلام شده از سوی گزینه‌ها سؤالاتی از کاندیداها بپرسند. 
  
کمری در پاسخ به انتقاداتی که نسبت به انتصاب سرپرست شهرداری آبادان توسط شورای این شهر قبل از انتخاب و معرفی شهردار می‌شود، گفت: از آغاز فعالیت رسمی شورای پنجم آبادان آقای علیرضا بچاری به عنوان سرپرست شهرداری توسط شورا منصوب شد. بر اساس دستورالعمل وزارت کشور که اکنون منتقدان به آن استناد می‌کنند، تعریف سرپرست شهرداری به روشنی مشخص شده است. 
  
وی افزود: در این دستورالعمل، سرپرست شهرداری شخصی است که پس از استعفای شهردار یا پایان دوره کاری شهردار به مدت سه ماه منصوب می‌شود، که دقیقا ما بر اساس همین دستورالعمل سرپرست شهرداری آبادان را منصوب کردیم. اما تفسیر برخی از این دستورالعمل به گونه دیگری است و می‌گویند که نحوه انتخاب سرپرست توسط شورای آبادان غیرقانونی است. 
  
رئیس شورای اسلامی شهر آبادان عنوان کرد: شرایط خاص حاکم بر شهرداری آبادان و حیف و میل‌های صورت گرفته در این مجموعه به اسم پروژه‌های شهرداری، به گونه‌ای بود که یک روز ادامه کار شهردار سابق در واقع ظلم مضاعفی به آبادان بود. اعتقاد داریم حتی اگر انتصاب سرپرست قبل از معرفی انتخاب شهردار، قانونی نبوده یا تفسیر شورا از این دستورالعمل اشتباه بوده است، باز هم به تغییر مدیریت شهرداری آبادان می‌ارزید. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار