اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۶۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵
پایان هفته جاری آغاز می شود؛ احداث خط آبرسانی به منشا ریزگردها درجاده اهوازبه آبادان
شوشان خرمشهر : فرماندار آبادان از آغاز عملیات احداث کانال آبرسانی به منشاء یکی از کانونهای تولید ریزگرد در پایان هفته جاری خبر داد. 

به گزارش مهر، عزیزاله شهبازی پیش از ظهر امروز در جلسه کمیته بحران شهرستان آبادان که با حضور تمامی مدیران و اعضای شورای تامین در محل سرسرای اجتماعات فرمانداری برگزار شد، از مهار ریزگردها به عنوان یکی از وعده های دولت نام برد و گفت: برای این منظور برنامه ریزیهای مختلفی برای به حداقل رساندن خسارت ناشی از ریزگردها با منشاء داخلی جهت اجرا در طول یکسال انجام شد. 

وی از شناسایی منشاء های داخلی تولید ریزگرد و انجام اقدامات لازم برای مهار آنها در قالب بوته کاری و مالچ پاشی به عنوان بخشی از کارهای انجام شده نام برد و افزود: برای رساندن آب مورد نیاز به یکی از کانونهای ریزگردها که قرار است در آنجا بوته کاری انجام شود بایستی کانالی حفر شود که این کانال در بخشی از مسیرش به مسیر عبور خط انتقال گازی می رسد که گاز مورد نیاز شهرهای آبادان، خرمشهر و بخش اعظمی از شهرستان اهواز را تامین می کند. 

شهبازی اظهار کرد: در زمان حاضر بخش عمده ای این کانال احداث شده اما برای چندین متر باقی مانده نیاز به جابجایی خط لوله انتقال گاز است و به همین دلیل جریان گاز برای مدت زمان ۷۲ ساعت قطع می شود. 

فرماندار آبادان با اشاره به حساسیت موضوع به خصوص در حوزه اشتغال زایی و بهره مندی مردم از نعمت گاز تصریح کرد: طبق برنامه ریزی شرکت گاز استان خوزستان سعی شده تا قطع گاز انشعابات خانگی به حداقل برسد و شاید هم اصلا این اتفاق نیفتد. 

شهبازی گفت: بنا بر تمهیدات اتخاذ شده، به منظور جلوگیری از توقف فعالیت واحدهای صنعتی که از سوخت گاز استفاده می کنند، سوخت جایگزین (گازوئیل) برای آنها پیش بینی شده است. 

وی افزود: تمامی مدیران دستگاههای اجرایی در شهرهای آبادان، خرمشهر و اهواز در تلاشند تا این قطع جریان گاز برای مردم و واحدهای صنعتی محسوس و مشکل آفرین نباشد.  

شهبازی با تاکید بر اینکه در این جلسه پیش بینی های لازم و راهکارهای عملی مدیریت این موضوع ارائه شد، اظهار کرد: مردم به هیچ عنوان دغدغه ای از بابت این موضوع نداشته باشند، در حوزه آب، مراکز درمانی و حتی نان مورد نیاز و سایر موارد مشکلی نیست، با مدیریت و همراهی و همکاری شهروندان آبادانی این موضوع نیز بدون هیچ مشکلی انجام و به اتمام می رسد. 

وی تصریح کرد: به طور مشخص شده آخر هفته جاری این عملیات با هدف کاهش میزان خسارت وارده از قبل ریزگردها آغاز و به انجام می رسد. به گفته وی، موسسه جهاد نصر مجری طرح آبرسانی به این کانون از طریق کانال احداثی خواهد بود. طی هماهنگی های انجام شده در خصوص تامین نان مورد نیاز شهروندان از طریق نانوایی ها که احتمالا با قطعی گاز مواجه می شوند تامین و تحیول سوخت جایگزین (گازوئیل) به آنان برنامه ریزی شده است، مردم نگران نباشند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار