اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۸

 

شوشان: چهارده سال پیش مقام معظم رهبری برای اولین بار در پیام نوروزی خود سال 1378 را با عنوان امام خمینی رحمه اله علیه معرفی کرد تا فرصت مناسبی برای همه مردم به خصوص دولتمردان باشد و شناخت بهتر و بیشتری نسبت به معمار کبیر انقلاب اسلامی صورت گیرد...

سال 1379 با نامگذاری امیرالمومنین علی علیه السلام مزین شد و سال بعد بعنوان رفتار علوی اقتدار ملی و بالاخره عید سال 1381 که همزمان با عاشورای حسینی بود عزت و افتخار حسینی نام گرفت.

1382 سال خدمتگذاری و سال بعد یعنی 1383 پاسخگوئی مسئولان نظام به مردم و درسال 1386 همبستگی ملی و مشارکت عمومی عنوان گردید. در سال 1384 دشمنان اسلام و در راس همه استکبار آمریکا و اسرائیل زمینه سازی نمودند تا به ساحت مقدس پیامبر رحمت اهانت شود و همزمان علمای خود فروخته عربستان با تبلیغات خود سعی داشتند که به مسلمانان جهان تلقین نمایند که شیعیان به ویژه ایرانیان برای پیامبر خدا اعتباری قائل نیستند به منظور خنثی سازی این توطئه سال 1385 به نام پیامبر اعظم مطرح گردید. سال 1386 عنوان اتحاد ملی و انسجام اسلامی معروف شد تا عاملی برای حفظ وحدت جامعه اسلامی ایران باشد.

بنابراین در مدت 9 سال نامگذاری اشاره ای به مسائل اقتصادی نمی شد. مقام معظم رهبری با معرفی هر سال نقشه راه خود را اعلام می دارد و این اقدام نیز مطابق اصل 110 قانون اساسی می باشد زیرا یکی از وظایف رهبری در نظام جمهوری اسلامی ایران تعیین سیاست های کلی نظام است و اعلام یک شعار برای هر سال در راستای این وظیفه است.

سال 1387 نوآوری و شکوفائی اعلام می شود و اصلاح الگوی مصرف در پیام نوروزی سال 1388 و سال بعد یعنی 1389 همت مضاعف ، کار مضاعف نامگذاری می گردد. در سال 1390جهاد اقتصادی و عید نوروز امسال تولید ملی ، حمایت از کار و سرمایه ایرانی در پیام مقام معظم رهبری نقشه راه معرفی می گردد. بنابراین اکنون پنج سال است که نامگذاری سال ها با مسائل و موضوعات اقتصادی انجام می شود و البته اینها بی دلیل نیست. ریشه و زمینه سازی اصلی آن را باید از تحولات درون کشور و شایط جهانی عنوان کرد. به گفته صاحب نظران از مهم ترین عوامل تحولات داخلی ابلاغ سیاست های کلی اصلی 44 قانون اساسی، ورود نیروی کار فراوان و جوان که غالبا تحصیلات دانشگاهی دارند و به دنبال اشتغال هستند. مسائل ازدواج و مسکن ، تغییر نیازها و الگوی مصرف در کشور، تورم موجود در کشور، گرانی سرسام آور کالاها، ضرورت مبارزه با فساد و اما آنچه تحولات خارجی تاثیرگذار بر ایران است وقوع بحران های فراگیر در کشورهای صنعتی ، تحولات اجتماعی به ویژه بیداری اسلامی، تغییرات سریع در تکنولوژی های تولید و موارد دیگر. اینها موجب شده که مسائل اقتصادی به عنوان موضوع مهم در زندگی مردم مورد توجه قرار گیرد و طبیعی است که اسلام برای رفع نگرانی و تهدیدات شدید دشمنان در این خصوص برنامه دارد. دین ما برای علاج بیماری اقتصاد پیروان خود را به کار و کوشش رعایت انصاف دعوت می کند. بزرگان و اولیای دین فرموده اند که: الدنیا مزرعه الاخره و یا در جای دیگر گفته اند: من لامعاش له من لامعاد له: کسی که به زندگی دنیایش نپردازد در آخرت خسارت می بیند. بنابراین ضرورت امروز جامعه ایرانی افزایش کمی و کیفی تولید ملی، ایجاد راهکارها و زمینه سازی برای حمایت از کار و سرمایه ایرانی است و بی شک اجرای عملی این دستور علاوه بر اینکه دغدغه های موجود در داخل را برطرف می کند تهدیدها و تحریم های دشمنان را نیز خنثی می نماید و امروزه وظیفه دولت، مجلس و تاثیرگذاران جامعه پیروی عملی از این دستور است.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار