اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۷۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹
نخست وزیر رژیم صهیونیستی از دیدار با رییس جمهور آمریکا در اواخر ماه جاری میلادی در سفری به نیویورک برای سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل در ۲۶ سپتامبر خبر داد.

خبرگزاری رویترز: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل پیش از ترک تل‌آویو به سوی آرژانتین به خبرنگارانی که وی را در سفر به آمریکای لاتین همراهی می‌کردند، خبر دیدار با دونالد ترامپ را داد. وی پیش از سفر به نیویورک، از کلمبیا و مکزیک نیز دیدار خواهد کرد.

اما کاخ سفید هنوز درباره این دیدار اظهار نظری نکرده است.

نتانیاهو گفت: پس از مکزیک برای سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک خواهم رفت و در آن‌جا با دوست خود، رییس جمهور دونالد ترامپ دیدار خواهم کرد.

وی افزود: برای همه دوستانمان در آمریکا در این ساعات سخت، آرزوی موفقیت در جریان توفان ایرما را دارم.

محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی خواهد کرد اما هیچ سخنی از دیداری احتمالی میان او و نتانیاهو وجود نداشته است.

نتانیاهو گفت اولین نخست وزیر حاکم اسرائیل است که از آمریکای جنوبی دیدن می‌کند و این دیدار را "تاریخی" خواند. این سفر در حالی انجام می‌شود که او در دو پرونده فساد تحت بازرسی قرار دارد.

یکی از این دو پرونده که به "پرونده ۱۰۰۰" معروف است شامل اختلاس‌های احتمالی این نخست وزیر و خانواده‌اش از تاجران است و دیگری که "پرونده ۲۰۰۰" خوانده می‌شود درباره تلاش وی برای ارائه چهره‌ای بهتر از خود از سوی ناشر یک روزنامه اسرائیلی است. نتانیاهو که برای ۱۱ سال طی چهار دوره نخست وزیری اسرائیل را بر عهده دارد، هرگونه خطا را تکذیب کرده است.

دولت نتانیاهو به نسبت، در ثبات قرار دارد و وی آن را در اقتصادی شناور ریاست می‌کند. همچنین حزب محافظه‌کار لیکود وی هم در غیاب رقبای آشکار برای رهبری حزب از نتانیاهو حمایت می‌کند و با درخواست‌ها برای کناره‌گیری وی مخالف است.

سارا، همسر نتانیاهو که وی را در این سفر همراهی می‌کند، از سوی دادستان کل به اتهام استفاده از پولهای دولتی به ارزش ۱۰۰ هزار دلار زیر نظر است.

صفحه فیسبوک نتانیاهو، این اظهارات علیه سارا را " پوچ و بی‌اساس" خوانده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار