شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۱

 

شوشان: حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی رییس سازمان بازرسی کل کشور اواخر هفته گذشته را در خوزستان سپری کرد. معرفی مدیرکل جدید بازرسی خوزستان ، شرکت در شورای برنامه ریزی استان و همچنین شرکت در نخستین همایش استانی حمایت قضایی از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی و افتتاح ساختمان جدید اداره کل بازرسی خوزستان عمده برنامه های سفر رییس سازمان بازرسی استان خوزستان را تشکیل می داد. برگزاری نشست خبری رییس سازمان بازرسی کل کشور حسن ختام برنامه های پورمحمدی را تشکیل داد.

دفاع تمام قد پورمحمدی از حجازی

حجت الاسلام والمسلیمن پورمحمدی رییس سازمان بازرسی کل کشور که 5 سال پیش در قبای وزیر کشور حکم استانداری حجازی را امضاء کرده بود با تقدیر از خدمات استاندار خوزستان در شورای برنامه ریزی استان و با اشاره گزارش استاندار خوزستان مبني بر موفقيت‌هاي دولت در اجراي طرح‌ها و پروژه‌هاي مختلف گفت: يكي از عوامل اين توفيقات ثبات مديريت است. ثبات مديريت بركات و آثار زيادي دارد كه يكي از نمونه‌هاي آن را در استانداري خوزستان شاهد هستيم؛ استاندار خوزستان پنج سال در اين جايگاه حضور دارند. ثبات مديريتي براي نظام جمهوري اسلامي ايران يك اصل است. يكي از مشكلات ما بي‌ثباتي مديريتي است كه براي يك نظام مديريتي خوب يك آسيب و ضعف است. حضور پنج ساله استاندار يك امتياز براي استان خوزستان بوده و مطمئنا اگر اين ثبات وجود نداشت به هيچ وجه تحقق اين موفقيت‌ها امكان نداشت.

پیشنهاد پورمحمدی به رییس جمهور

رئيس سازمان بازرسي كل كشور با اشاره به سفرهاي استاني دولت گفت: اگر من به جاي رئيس جمهور بودم از ابتداي امسال با اين شيوه به هيچ استاني سفر نمي‌كردم. بلكه به هر استاني كه مي‌رفتم با مسئولين آن استان براي توليد برنامه‌ريزي مي‌كردم. امسال سالي است كه نبايد در آن هيچ ملاقات، ديد و بازديدي انجام گيرد. در سفرهاي استاني بايد اين موضوعات حرف دوم را بزند؛ كارها و پروژه‌هاي كوچك بايد حرف دوم و سوم را بزند. چرا اين را مي‌گويم، براي اين‌كه همه ما كارگزار نظام و دولت هستيم و بايد همكاري كنيم. اين حرف‌ها از باب تشريك مساعي است. بايد همه كمك كرده و روزانه بنشينيم و براي توليد هر استان، شهر، بنگاه و ... فكر كنيم.

عدم بررسی پرونده هایی که در تولید نقش ندارد

پورمحمدي با اشاره به رويكرد برنامه‌هاي سازمان بازرسي كل كشور در سال توليد ملي گفت: من به مديران و همكاران سازمان بازرسي گفته‌ام امسال كسي حق ندارد پرونده‌اي را بازرسي كند كه موجب كاهش توليد شود. اگر بازرسي پرونده‌اي در كاهش توليد تأثير بگذارد كسي حق ندارد آن را بررسي كند. وقتي مي‌گوييم توليد مهم است نبايد براي يك جاي كم بازده بودجه اختصاص داد. يا اگر پرداخت‌ها به توليد كمك نمي‌كند بايد تحمل كرده و صادقانه براي مردم توضحيح دهيم كه اگر ما اين پول را به شما اختصاص دهيم توليد آسيب مي‌بينيد و بايد براي حفظ توليد ملي، منابع را به اين عرصه اختصاص دهيم.

تقدیر از اقدام سریع دستگاه قضایی خوزستان

پورمحمدي از دستگاه قضايي و امنيتي استان خوزستان به خاطر كشف و رسيدگي به تخلف برزگ اخیر بانكي تشكر كرد و گفت: دستگاه قضايي استان سريع به اين پرونده وارد شد و دقيق عمل كرد. در كل رسيدگي به پرونده فساد اخير خوب پيشرفت كرده است. بنابراين بايد روش‌هاي نوين مديريت و شفاف‌سازي توسط مديران جدي گرفته شود. سازمان بازرسي نيز به شما كمك مي‌كند كه براي نظارت درون سازماني از چه روش و ابزاري استفاده كنيد. از اين جهت خواهش مي‌كنيم دستگاه نظارتي خود را تقويت كرده و براي اين كار از ما كمك بگيريد.


هيچ چيز مجوز نقض قانون نيست

رئيس سازمان بازرسي كل كشور در ادامه بر اداره امور كشور طبق قانون تأكيد كرد و افزود: كشور بايد بر يك مبنا و نظم بچرخد. آن مبنا و ضابطه قانون است. ملاك همه ما قانون است. بايد قانون محترم شمرده شود. هيچ چيز مجوز نقض قانون نيست. نقض قانون از هيچ كس پذيرفته نيست. مقام معظم رهبري پيوسته بر ملاك قرار گرفتن قانون و اجراي آن تأكيد مي‌كنند. حضرت امام(ره) از همان روزهاي پاياني قبل از انقلاب و بعد از پيروزي و اسفند سال 58 پيوسته بر قانون تأكيد مي‌كردند. اين در حالي بود كه آن زمان هنوز قانون جديدي مصوب نشده و ملاك ما قانون رژيم گذشته بود. بنابراين قانون بد حتي از بي‌قانوني بهتر است. با چه مجوز، مبنا و منطقي از قانون مي‌گذريم؟! اگر قانون اشتباه است راهكار دارد؛ بايد آن را رفع كرد. نبايد مديران به هم اجازه دهند از قانون عبور شود. گاهي شنيده مي‌شود كه ما براي خدمت، قانون را نقض مي‌كنيم. اگر مديران با اين استدلال از قانون عبور كنند افرادي هستند كه حرمت قانون را شكسته و براي سوء استفاده و خيانت‌هاي خود قانون را زير پا مي‌گذارند. اگر قانون مشكل داشت كمك كنيم تا قانون اصلاح شود.


تقدیر از اداره کل بازرسی استان خوزستان

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی رییس سازمان بازرسی کشور با تقدیر از زحمات حاج محمد آقاجری مدیرکل سابق بازرسی استان خوزستان و همچنین فلاح سرپرست سابق بازرسی خوزستان ارتقای جایگاه این اداره کل از رتبه بیستم به رتبه ششم که نشان از چهارده پله صعود در ششماه دوم سال 90 را حاصل تلاش این مجموعه خدوم و همکاری و تعامل مسئولان بازرسی استان با مسئولان دانست. رییس سازمان بازرسی کل کشور در پایان غلامحسين كرمي را به عنوان بازرس كل استان خوزستان معرفي و از زحمات آقايان محمد آقاجري مؤخر مديركل بازرسي سابق استان خوزستان و ابوالفضل فلاح مهرجردي سرپرست اداره كل بازرسي استان خوزستان قدرداني و تشكر كرد.گفتنی است غلامحسین کرمی پیش از این مدیرکل بازرسی استان بوشهر و معاونت برنامه ریزی استانداری بوشهر را در کارنامه خود دارد.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار