اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۷۱۳۹
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۷
روسیه هدف تهدیدهای گروه تروریستی داعش قرار گرفته است و مقام های امنیتی هم اعلام کردند که در پی تماس های تلفنی تهدیدآمیز، مجبور به تخلیه بیش از 130 هزار نفر از مراکز پرجمعیت شهرهای مختلف از جمله مسکو شده اند.
به گزارش ایرنا، پایانه های مسافربری قطار کورسکی، یاروسلافسکی و کیفسکی در مسکو و چندین مرکز تجاری و دانشگاه علوم پزشکی این شهر روز چهارشنبه پس از تهدید به بمب گذاری بسته و دهها هزار نفر از این اماکن تخلیه شدند.

فقط دیروز (چهارشنبه) تهدیدهای تلفنی شامل حدود 50 مرکز حمل و نقل، مجتمع های تجاری و موسسات آموزش عالی در مسکو و تخلیه 40 هزار و 200 نفر شد که با جمعبندی آمارهای شهرهای دیگر در پنج روز گذشته به بیش از 130هزار نفر رسیده است.

خبرگزاری اسپوتنیک امروز به نقل از مقام های امنیتی نوشت: تهدیدهای تلفنی از خارج روسیه انجام گرفته و اعضای گروه تروریستی داعش در این تهدیدها شرکت داشتند.

این مقام ها خاطرنشان کردند که هیچ یک از تهدیدهای تلفنی منجر به بروز حادثه نشد و افراد مرتبط با این تماس ها تحت تقیب بین المللی اعلام می شوند و اطلاعات مربوط به تهدیدکنندگان هم برای اینکه به تحقیقات خدشه ای وارد نشود، اعلام نمی شود.

خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: تحقیقات در مورد تهدیدهای تروریستی به دلیل اینکه مجریان و سازمان دهندگان آن از مکالمات سری در پیام رسان های اجتماعی و نیز تماس های تلفنی ویژه با استفاده از آی.پی استفاده کرده اند دشوار می شود، ولی بررسی ها جریان دارد.

رسانه های روسی عصر روز چهارشنبه از تماس های تلفنی افراد ناشناس با مراکز پلیس در مسکو خبر دادند که به بمب گذاری در چند مرکز بزرگ تجاری و پایانه های قطار اشاره کردند.

خبرگزاری اینترفکس و شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه به نقل از سازمان های امنیتی مسکو نیز از تهدید بمب گذاری در دانشگاه پزشکی سچنف مسکو ،دانشگاههای روابط بین الملل (وابسته به وزارت خارجه روسیه) و دو دانشگاه دیگر و تخلیه افراد واقع در این مراکز آموزشی خبر دادند.

ماموران امنیتی همچنین تمامی افراد واقع در پایانه های قطار کیفسکی و کورسکی را بازرسی و همه مسافران را تخلیه کردند.

در فرودگاه شرمیتوا در شمال مسکو نیز پس از تهدید بمب گذاری، تدابیر شدید امنیتی به اجرا در آمد.

همزمان مراکز بزرگ تجاری یوروپیسکی، متروپولیس، آفیمول سیتی و گورود در مناطق پرجمعیت مسکو نیز پس از تهدیدهای تلفنی بسته شده است و ماموران امنیتی این اماکن را با دستگاههای بمب یاب و سگ های تربیت شده بازرسی می کنند.

رسانه های روسی روز گذشته همچنین اعلام کردند که در روزهای اخیر 14 شهر روسیه هدف تهدیدهای تلفنی بمب گذاری قرار گرفته که از کشورهای دیگر انجام شده، اما بخش عمده آن از اوکراین بوده است. 
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار