شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۷۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۵
حاشیه نگاری شوشان از نشست شورای شهر اهواز / آرامستان ها؛ سازمان بدون متقاضی / از قرعه کشی تا رای گیری / حاجتی از نمایندگی هر 12 سازمان شهرداری بازماند
در این نشست که با حاشیه هایی جالب همراه بود، در 12 سازمان و 15 کمیسیون و شورای شهرداری، اعضای مختلف به عنوان نماینده شورای شهر با رای سایر اعضا برگزیده شدند.
شوشان: چهارمین جلسه شورای شهر اهواز، به منظور معرفی نمایندگان شورا در سازمان ها و کمیسیون های مختلف شهرداری برگزار شد. در این نشست که با حاشیه هایی جالب همراه بود، در 12 سازمان و 15 کمیسیون و شورای شهرداری، اعضای مختلف به عنوان نماینده شورای شهر با رای سایر اعضا برگزیده شدند.

از قرعه کشی تا رای گیری؛ اختلاف بر سر کمیسیون ها و درخواست مناظره!

آغاز جلسه شورا با معرفی نمایندگان شورا در هر سازمان همراه بود که با مخالفت برخی اعضا روبرو شد. این تعداد عقیده داشتند که تعیین نماینده شورا در یک سازمان نه توسط هیئت مدیره و رییس شورای شهر که باید از طریق رای گیری و توسط همه اعضای شورا صورت بگیرد. در این خصوص رحیم کعب عمیر با بیان این که نمایندگان معرفی شده در کمیسیون های مختلف و از جمله نمایندگی خودش به عنوان کمیسیون حمل و نقل مسافر را قبول ندارد، خواستار مناظره با افرادی شد که به زعم وی، در سازمانی قرار گرفته اند که وی می تواند کارکرد بهتری ارائه دهد.
در این میان اسکندر لطفعلی زاده هم که به شدت به انتخابش به عنوان نماینده شورا در سازمان آرامستان ها انتقاد داشت گفت حاضر است که با کعب عمیر مناظره ای برگزار کند تا ثابت شود تخصص چه کسی در کمیسیون پر طرفدار عمران بیش تر است.

هیئت رییسه شورای شهر هم وقتی دیدند اعضا با سیستم قرعه کشی که به دور از چشم آن ها صورت گرفته، موافق نیستند، پذیرفتند که با رای گیری در حضور اعضای شورای شهر و اهالی رسانه نمایندگان سازمان ها و نیز کمیسیون های شهرداری را انتخاب کنند.

حضوری بر مبنای علاقه و تجربه

حسین حیدری که از اعضای شورای چهارم شهر اهواز هم بود و با خونسردی نظاره گر انتخاب نمایندگان سازمان ها بود و از سوی برخی اعضا به شوخی متهم به انداختن رای سفید بود، پس از این که دید ممکن است بحث بر سر نمایندگی کمیسیون ها بالا بگیرد، خطاب به اعضا گفت: اگرچه خبرنگاران هم حاضرند، ولی باید بگویم که تا دوره پیش به نمایندگان کمیسیون ها یک سری پاداش تعلق می گرفت ولی در این دوره این پاداش هم حذف شده و بنابراین حضور اعضا تنها به دلیل علاقه و تجربه و تخصص باید باشد و بس!! و این گونه بود که این سخن جادویی حیدری همه بحث های احتمالی را به کناره گیری های دوستانه به نفع دیگری تبدیل کرد!! 

آرامستان ها؛ سازمان بدون متقاضی!

در این بین سازمان آرامستان ها در کنار سازمان آتش نشانی به عنوان سازمان هایی نام گرفتند که هیچ کس حاضر به نمایندگی شان نبود! پس از صحبت های منشی و رییس شورای شهر با لطفعلی زاده که به همراه حاجتی از وضعیت شورا ناراحت بودند اما به شدت اصرار داشتند که قهر نکرده اند، نمایندگی شورای در سازمان آرامستان ها به اسکندر لطفعلی زاده رسید. وی پیش از پذیرش نمایندگی این سازمان گفت: سازمان آرامستان ها سازمان فرهنگی شهدای ما است و نمایندگی آن باعث افتخار است اما چون بدون مشورت با من آقای قنوات نام مرا در این سازمان قرار داده نمی پذیرم!

آخرش رفت قبرستان!

پس از این که با وساطت و گفتگو، اسکندر لطفعلی زاده اسب سازمان آرامستان ها را زین کرد، حسین حیدری خطاب به یکی از اعضا که پرسید لطفعلی زاده نمایندگی کدام کمیسیون را پذیرفت، گفت: آخرش رفت قبرستان!

حاجتی از نمایندگی هر 12 سازمان شهرداری بازماند

با وجود این که در زمان تعیین نمایندگان سازمان ها و کمیسیون ها حسین حیدری در مسافرت به سر می برد و انتظار می رفت وی از نمایندگی سازمان های شهرداری باز بماند، پس از ناراحت شدن فتح الله حاجتی و کنار کشیدن وی از نمایندگی سازمان ها و پافشاری وی بر این موضوع، حسین حیدری نماینده سازمان بدون متقاضی آتش نشانی شد.   

دوخت و دوزهای یواشکی هیئت رییسه!

حاجتی هم که از وضع موجود و قرار گرفتن نام اش، بدون مشورت با وی در سازمان آتش نشانی گلایه داشت، گفت: از زرنگی بدم می آید و هر جا که ظلم باشد، جلوی آن می ایستم و اگر ظالم برادرم باشد، بدون رو دربایستی روبروی اش قرار می گیرم. تحت هیچ شرایطی نمایندگی سازمان آتش نشانی را نمی پذیرم چون نه تنها جزو 5 اولویت نخست من هم نبود، بلکه هیئت رییسه شورا بدون اطلاع من بریدند و دوختند.

قنوات: به هر نفر یک سازمان می رسد!

پس از این که برخی اعضا با ناراحتی کناره گیری کردند و برخی از نمایندگی شان در یک سازمان ناراحت بودند، محمد هادی قنوات خطاب به اعضا گفت: نگران نباشید. به هر نفر یک سازمان و یک کمیسیون می رسد!  

تا پایان جلسه همواره حسین حیدری تاکید داشت که باور کنید هیچی توش نیست پس اگر کسی می خواهد کمیسیون یا سازمانی برود اعلام کند که من نروم! پس از حرف های قنوات و حیدری بود که اعضا آرام شدند به شکلی که هنوز رای گیری تمام نشده، سید ناصر موسوی نژاد جلسه را ترک و حتا لطفعلی زاده هم اعلام کرد که هر سازمان و کمیسیونی می خواهید، نام مرا قرار دهید!


در پایان چهارمین جلسه شورای شهر اهواز، نمایندگان شورا در سازمان های مختلف شهرداری انتخاب شدند که اسامی آن ها به ترتیب زیر است:

نماینده شورا در شورای سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌ها: سید محسن موسوی زاده
نماینده شورا در شورای سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری: مهران باباپور 
نماینده شورا در شورای سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی: حسین حیدری
نماینده شورا در شورای سازمان مدیریت آرامستان ها: اسکندر لطفعلی زاده 
نماینده شورا در شورای سازمان حمل و نقل ریلی: محمد جعفر فلسفی 
نماینده شورا در شورای سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای سبز: محمد هادی قنوات
نماینده شورا در شورای سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی: سید جاسم موسی پور
نماینده شورا در شورای سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات: محمدرضا ایزدی 
نماینده شورا در شورای سازمان مدیریت پسماند: عبدالزهرا سنواتی
نماینده شورا در شورای سازمان حمل و نقل مسافر: رحیم کعب عمیر 
نماینده شورا در شورای سازمان حمل و نقل بار: سید ناصر موسوی نژاد
نماینده شورا در شورای سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی: مازیار جهانبخشی

همچنین نمایندگان شورا در کمیسیون ها و هیئت های مختلف شهرداری معرفی شدند: 

نماینده شورا در شورای نامگذاري:حسین حیدری، محمد جعفر فلسفی و سید ناصر موسوی نژاد
نماینده شورا در شورای عالی پژوهش: اسکندر لطفعلی زاده
نماینده شورا در شورای شهرستان: حسین حیدری و سید محسن موسوی زاده
نماینده شورا در کمیسیون مناقصات شهرداری طرح های عمرانی دولت: محمدرضا ایزدی 
نماینده شورا در کمیسیون ماده 38: مهران باباپور
نماینده شورا در کمیسیون فضای سبز: رحیم کعب عمیر
نماینده شورا در کمیسیون مناقصات شهرداری(ماده 13): اسکندر لطفعلی زاده و فتح الله حاجتی
نماینده شورا در کمیسیون ماده ۸ قانون نوسازی و عمران: مازیار جهانبخشی
نماینده شورا در کمیسیون برخورد با مشاغل مزاحم بند 20 ماده 55 قانون شهرداری: محمد جعفر فلسفی و محمدرضا ایزدی 
نماینده شورا در کمیته تخلفات اتوبوسرانی: سید محسن موسوی زاده 
نماینده شورا در کمیته تخلفات تاکسیرانی: رحیم کعب عمیر
نماینده شورا در توافقات (هیئت امنای املاک): سید جاسم موسی پور 
نماینده شورا در هیئت بدوی نظام وظیفه: سید ناصر موسوی نژاد 
نماینده شورا در هیئت عالی سرمایه گذاری شهرداری اهواز: محمدهادی قنوات، عبدالزهرا سنواتی و سید جاسم موسی پور 
نماینده شورا در هیئت عالی معاملات (کمیسیون تحویل): مهران باباپور









































نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار