شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۷۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۲
امید اسکندری رئیس شورای مینوشهر پاسخ میدهد:
پایگاه خبری شوشان خرمشهر از ابتدای پیگیری خبری این موضوع چندین گزارش و خبر اختصاصی منتشر کرد و تاکنون نیز در جهت انجام رسالت خبری پیگیر این موضوع مبهم است . در آخرین پیگیری های شوشان اطلاعاتی بدست آمد که ابهام این موضوع را افزود و از آن جهت که فرمانداری سیاست سکوت و عدم اطلاع رسانی را پیشه کرد ...
شوشان خرمشهر :  ظاهرا حواشی انتخابات مینوشهر تمام شدنی نیست . انتخاباتی که ابتدا باطل اعلام شد سپس با تایید وزارت کشور تحلیف و معارفه آن در سکوت خبری انجام شد و در نهایت کمتر از یک هفته دوباره بدلایل مبهمی خبر ابطال مجدد آن اعلام و منتشر شد . پایگاه خبری شوشان خرمشهر از ابتدای پیگیری خبری این موضوع چندین گزارش و خبر اختصاصی منتشر کرد و تاکنون نیز در جهت انجام رسالت خبری پیگیر این موضوع مبهم است . در آخرین پیگیری های شوشان اطلاعاتی بدست آمد که ابهام این موضوع را افزود و از آن جهت که فرمانداری سیاست سکوت و عدم اطلاع رسانی را پیشه کرد جهت کسب اطلاع بیشتر به سراغ امید اسکندری  رئیس شورای مینوشهر رفته ایم تا سوالاتمان را از او بپرسیم. پیش از آن مروری خواهیم داشت بر چند نامه که در ذیل اورده شده: 

طبق نامه ای که به تاریخ 6/11  از ستاد انتخابات وزارت کشور به رئیس هیات مرکزی نظارت بر پنجمین دوره ی شوراها ارسال شده مقرر شده بود تحت نظر آقای مختار رئیس هیئت نظارت استان و  آقای سامری  نماینده خرمشهر،هیات نظارت مرکزی با هیات نظارت استان،مجددا جلسه ای تشکیل داده و ضمن تعیین تکلیف انتخابات مینوشهر ، نتیجه را به فرمانداری اطلاع دهند .

طبق نامه ای که به تاریخ 6/14  از ستاد انتخابات وزارت کشور به فرمانداری خرمشهر ارسال شده بود،صحت انتخابات مینوشهر تایید شد.


و در نهایت طبق نامه ای که به تاریخ 6/19  از هیات مرکزی نظارت بر  انتخابات شوراها  به مدیر کل انتخابات  کشور  ارسال شده،بر پرهیز از ابطال انتخابات مینوشهر و اتخاذ نکردن تصمیم جدید تاکید شده و نامه ی قبلی فرمانداری خرمشهر را فاقد موضوعیت اعلام میکند .




شوشان خرمشهر : آقای امیداسکندری، ضمن تقدیر و تشکر از اینکه وقتتان را در اختیار ما قرار دادید،انتظار داریم بعنوان رئیس شورای اسلامی مینوشهر و منتخب مردم در دورهء پنجم شورا به یک سری سؤالات و شبهات مطرح شده در خصوص وضعیت کنونی  شورای مینوشهر و تأیید و یا عدم تأیید صحت انتخابات پاسخ بدهید خواهشمندم در این خصوص رأی و نظرتان را اعلام بفرمائید .


امید اسکندری: بنام خدا و باعرض سلام و خسته نباشید خدمت شما و همهء همکاران محترم و دلسوزتان که همیشه بار رسالت مهم اطلاع رسانی و تنویر اذهان عمومی جامعه را بر دوش کشیدید ، و همچنین عرض سلام و ادب و احترام خدمت همهء مخاطبینتان علی الخصوص اهالی و مردم شریف مینوشهر که بنده و دیگر همکارانم در دورهء پنجم شورای اسلامی مینوشهر را مورد اعتماد خودشان دانستند و وکالت دفاع از حقوق شهروندی و پیگیری مطالبات قانونیشان را به ما سپردند ،
طبق فرمایش  مقام معظم رهبری "مدظله" : در هر انتخاباتی عده ای رأی اعتماد مردم را کسب میکنند و عده ای نمیکنند . و این که قافلهء بازماندگان از کسب آراء ناراحت باشند یک امر طبیعی است. بدیهی است در هر انتخابات یک عده ای به نتیجهء مطلوب خودشان نمیرسند.
اگر برای خدا و برای انجام تکلیف وارد میشویم برد و باخت وجود ندارد . خب اینها اعتراض دارند ، انسان پیش قاضی هم که میرود همینجور است . قضاوتی در یک دادگاهی وجود دارد ، آن طرفی که در این قضاوت به مقصود خود رسیده خوشحال است ، آن طرف دیگر ناراحت است . در اینصورت آنطرف دیگر نباید دادگاه را متهم کند که برخلاف حق عمل کرده . (بیانات*مقام معظم رهبری "مدظله"* )

در بحث ابطال انتخابات باید عرض نمایم تاقبل از مراسم تحلیف (با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه در محل ساختمان فرمانداری)و تشکیل شورا و با رعایت ضوابط و مقررات ( مادهء 58 قانون تشکیلات ، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران ، مصوب 1375/3/1 با اعمال آخرین اصلاحات ) و رعایت موعد مقرر ابطال ، اگر این مساله اتفاق می افتاد،به قانون تمکین کرده و رای را میپذیرفتم،علیرغم اینکه عقیده دارم انتخابات مینوشهر یک انتخابات مردمی و با نظارت کامل دستگاههای نظارتی و اجرائی شهرستان به تایید هیات اجرایی شهرستان رسیده بود، اما قابل پیش بینی بود با دخالت برخی ایادی معلوم الحال امکان ابطال وجود داشته باشد.
اما اکنون که این نهاد مردمی تشکیل و جایگاه قانونی و حقوقی خودرا بعنوان وکیل مردم شروع نموده است لاجرم فقط و فقط بر اساس قانون بحث انحلال شورا میتواند مطرح شود ، آنهم بارعایت مقررات مذکور در مادهء 81 قانون فوق الذکر ( در بحث انحلال سایر شوراها درصورت انحراف از وظایف قانونی، بنا به پیشنهاد هیأت استان و تصویب هیأت حل اختلاف مرکزی منحل میگردد ) که شامل وضعیت کنونی شورای مینوشهر نمیباشد .
درنتیجه شورای شهر درخصوص ادامه فعالیت خود به لحاظ قانونی هیچگونه مشکلی ندارد و بنده بعنوان رئیس و سخنگو و دیگر اعضای شورای شهر آمادهء پاسخگویی به مردم عزیز و پیگیری مشکلات و مسائل این عزیزان در شورا هستیم .



شوشان خرمشهر : در حال حاضر وضعیت شورای مینوشهر و انتخاب وظایف اعضا ی آن چگونه است ؟  جلسات آن برگزار میشود یا خیر ؟


امید اسکندری : بله . پس از انجام مراسم تحلیف و انتخاب هیأت رئیسهء شورای اسلامی شهر مینوشهر در ادامهء فعالیت شورا انتخابات داخلی برگزار گردید و سرکارخانم مینا سیاحی فر با اکثریت آراء بعنوان نمایندهء شورای مینوشهر در شورای اسلامی شهرستان خرمشهر انتخاب شدند .
همچنین آقای  ناجی پورعواد بعنوان خزانه دار شورای شهر و عضو کمیسیون معاملات شهرداری با اکثریت آراء انتخاب شدند که برای این دو بزرگوار آرزوی موفقیت بیش ازپیش را در امورات محوله دارم .
جلسات شورای شهر مستمر میباشند و هفتهء آتی اعضای کمیسیونهای شورا نیز طی انتخابات داخلی تعیین خواهند شد که متعاقبأ اطلاع رسانی خواهد شد .




شوشان خرمشهر : شما علت ابطال اولیه ی انتخابات شورا و سپس تحلیف و در نهایت خبر اخیر ابطلال مجدد را چه میدانید و اصولا تحلیل شما نسبت به این حواشی چیست ؟ چه عامل یا عوامل یا کسانی بدنبال این حواشی هستند و چرا ؟


امید اسکندری :  مردم فهیم و بصیر مینوشهر مطلع هستند که برخی افراد ذی نفوذ که به دنبال استفاده  تبلیغی و حزبی برای مجموعه خود و در راستای رسیدن به منافع شخصی دست به هر کاری زدند، که خوشبختانه هم در سطح شهر خرمشهر و هم در مینوشهر موفق نشدند لذا منافع بعدی خود را بیش از پیش درخطر میبینند و از هر حربه ای برای ضربه زدن به اراده مردم استفاده کردند اما خوشبختانه ما درسایه  نظامی  زندگی میکنیم که به فرموده امام ره میزان رای ملت است و از کوچکترین پارلمان محلی تا عالیترین مقام که رهبر انقلاب میباشند را مردم انتخاب میکنند جمهوری اسلامی در تمام مراحل از ملت خود حمایت نموده و حفظ آراء را حفظ حق الناس برشمرده و از اعمال سلایق شخصی و حزبی و گروهی در هر عنوان که باشند جلوگیری نموده  و مر قانون را فصل الخطاب همه میداند و وزارت کشور نیز  قانون را اجرا خواهد نمود.



شوشان خرمشهر : شما علت ابطال اولیه ی انتخابات شورا و سپس تحلیف و در نهایت خبر اخیر ابطلال مجدد را چه میدانید و اصولا تحلیل شما نسبت به این حواشی چیست ؟ چه عامل یا عوامل یا کسانی بدنبال این حواشی هستند و چرا ؟


امید اسکندری :  مردم فهیم و بصیر مینوشهر مطلع هستند که برخی افراد ذی نفوذ که به دنبال استفاده  تبلیغی و حزبی برای مجموعه خود و در راستای رسیدن به منافع شخصی دست به هر کاری زدند، که خوشبختانه هم در سطح شهر خرمشهر و هم در مینوشهر موفق نشدند لذا منافع بعدی خود را بیش از پیش درخطر میبینند و از هر حربه ای برای ضربه زدن به اراده مردم استفاده کردند اما خوشبختانه ما درسایه  نظامی  زندگی میکنیم که به فرموده امام ره میزان رای ملت است و از کوچکترین پارلمان محلی تا عالیترین مقام که رهبر انقلاب میباشند را مردم انتخاب میکنند جمهوری اسلامی در تمام مراحل از ملت خود حمایت نموده و حفظ آراء را حفظ حق الناس برشمرده و از اعمال سلایق شخصی و حزبی و گروهی در هر عنوان که باشند جلوگیری نموده  و مر قانون را فصل الخطاب همه میداند و
 وزارت کشور نیز  قانون را اجرا خواهد نمود.




شوشان خرمشهر : با توجه به اطلاعات  و اسناد و رسیده به دست شوشان خرمشهر  ، طی نامه ای که از سوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات به به مشاور وزیر و مدیر کل انتخابات به تاریخ 6/19 ارسال شده ، به پرهیز از ابطال انتخابات مینوشهر و موضوعیت نداشتن نامه ی فرمانداری خرمشهر به شماره ی (به تاریخ 6/16) اشاره شده است .  محتویات این نامه را ضمن درنظر داشتن ابطال  چگونه ارزیابی میکنید ؟


 امید اسکندری : درنامه به شماره ۲۰۰۶ ه.د به  تاریخ ۹۶/۶/۱۴ هیئت نظارت مرکزی برانتخابات به  صراحت صحت انتخابات مینوشهراتاییدکرده است ونامه ای که درآن نوشته موضوعیت ندارد اصلا مفهومی دال برابطال انتخابات نداردوانتخابات مینوشهروشورای اسلامی مینوشهربعدازمراسم تحلیف وتعیین هیات رئیسه رسمی وقانونی است ورسماکارش راآغازنموده ودرحال خدمات رسانی به مردم مینوشهراست  .درآن نامه مورخ ۹۶/۶/۱۴به صراحت بیان نموده تاییدصحت انتخابات مینوشهربه استنادصورتجلسه مورخ ۹۶/۳/۲ هیات اجرایی شهرستان بوده که به یقین نظاره گرانتخابات بوده هست.



شوشان خرمشهر : باتشکر مجدد از پاسخگویی شما ، در پایان اگر سخن ناگفته ای دارید بفرمائید.


امید اسکندری : بنده هم مجددأ از جنابعالی و همکارانتان و پیگیری های شوشان خرمشهر بابت اهتمام به این مسئله سپاسگزاری میکنم و اجازه میخواهم در اینجا تقدیر و تشکر بکنم از مسئولین محترم نظام مقدس جمهوری اسلامی و همهء عزیزانی که در این مدت حقیقتأ انصاف را بجا آورده و با صیانت از آراء مردم مصداق بارز حفظ حق الناس را به من سپردند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار