اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۷۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۲
گزارش شوشان از همایش ملی نقش گردشگری در توسعه اقتصاد مقاومتی (2) / دکتر آزادی عضو هیات علمی دانشگاه : تا زمانی که به توسعه گردشگری پایدار نرسیم، پیشرفتی حاصل نمی شود / توسعه گردشگری درآمدهای ملی را چند بعدی می کند / گردشگری می تواند جایگزین خوبی برای نفت و درآمدهای حاصل از آن باشد
گردشگری از این جهت که ظرفیت های زیادی دارد می تواند جایگزین خوبی برای نفت و درآمدهای حاصل از این بخش باشد تا به این شکل...
شوشان: همایش ملی نقش گردشگری در توسعه اقتصاد مقاومتی با حضور همایون یوسفی نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی، فرانک موسوی مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان، جمعی از اساتید دانشگاه و فعالان بخش گردشگری استان در سالن اجتماعات گیت بوستان برگزار شد.

به گزارش شوشان ، در این مراسم ، دکتر آزادی استاد اقتصاد و برنامه ریزی روستایی دانشگاه ایلام با اشاره به وجود اقتصاد عدالت بنیان در بطن اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: در حال حاضر اشتغال جزو دغدغه های ملی ما است بنابراین باید به دنبال کارهایی برویم که برای جویندگان کار ایجاد اشتغال کند و به شکلی عادلانه همه اقشار جامعه را در تولید ملی دخیل نماید.

وی ادامه داد: اقشار کم در آمد و متوسط هم باید از طریق اشتغال در صنعت یا هدایت آن ها به حوزه های خوبْ بازده و در اشتغال جامعه سهم داشته باشند.

استاد اقتصاد و برنامه ریزی روستایی دانشگاه ایلام با بیان این که سرمایه گذاری لازمه اشتغال است گفت: در حال حاضر با سرمایه گذاری در بخش های صنعتی نمی توانیم ایجاد شغل کنیم چون کشور ما قدرت سرمایه گذاری کلان در بخش صنعت را ندارد و ورود سرمایه گذاری خارجی هم با موانعی روبرو است بنابراین باید به سمت ایجاد اشتغال در زمینه هایی مثل گردشگری برویم که می توانیم با حداقل هزینه اشتغال فراگیر ایجاد کنیم.

آزادی با اشاره به اهمیت تولید و صادرات محصولات دانش بنیان عنوان کرد: کشور ما در منابع گردشگری غنی است ولی هنوز جاذبه گردشگری ندارد و باید در زمینه بازاریابی و زیرساخت ها گام برداریم. ایران توان بالقوه ای در انواع گردشگری دارد که با بالفعل شدن آن می توانیم در تحقق اقتصاد مقاومتی گام مهمی برداریم.

وی گفت: طبق یک برآورد، گردشگران ایرانی سالانه بیش از 10 میلیارد تومان ارز از کشور خارج می کنند که برای جذب این درآمد در داخل از کشور باید خواسته های این گردشگران را تامین کنیم تا شاهد هدررفت منابع ارزی کشور نباشیم.

توسعه گردشگری درآمدهای ملی را چند بعدی می کند

استاد اقتصاد دانشگاه ایلام با تاکید بر اهمیت توسعه کارآفرینی در اقتصاد مقاومتی یادآور شد: کارآفرینی یک کار ملی است و همه مسئولان باید با توانمندسازی و ظرفیت سازی درگیر آن شوند. برای کارآفرینی ابتدا مزیت ها شناسایی شود و سپس بر اساس قابلیت ها و پتانسیل ها، پروژه ها تعریف شود و پس از آموزش افراد، ابزار و تسهیلات لازم در اختیار آن ها قرار گیرد.

آزادی خاطرنشان کرد: گردشگری از این جهت که ظرفیت های زیادی دارد می تواند جایگزین خوبی برای نفت و درآمدهای حاصل از این بخش باشد تا به این شکل از تک بعدی بودن درآمدهای ملی خارج شویم. همه استان های ایران پتانسیل بالایی در بحث گردشگری دارند که بالفعل شدن آن باعث اشتغالزایی در آن استان خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به پتانسیل ها باید گردشگری اولویت نخست ما باشد چون تا زمانی  که اولویت ما نباشد، شاهد توسعه این بخش نخواهیم بود. 

استاد اقتصاد دانشگاه ایلام یادآور شد: پایداری و ثبات در کنار برنامه ریزی هدفمند در بحث گردشگری اهمیت ویژه ای دارد و تا زمانی که به توسعه گردشگری پایدار نرسیم، پیشرفتی حاصل نمی شود.



نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار