اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۷۲۸۸
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۸
آبادان - شوشان ؛ دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور از پایانه مرزی و تجاری شلمچه و بندر خرمشهر بازدید کرد.

شوشان آبادان ؛ مرتضی بانک صبح امروز چهرشنبه 29 شهریور ماه که به منظور بازدید و افتتاح و کلنگ زنی چند پروژه عمرانی وارد منطقه آزاد اروند شد با حضور در شلمچه از پایانه مرزی و تجاری شلمچه بازدید و از نزدیک مسایل و مشکلات این پایانه را بررسی کرد.

پایانه مرزی و تجاری شلمچه در۱۶ کیلومتری غرب خرمشهر قرار دارد و به عنوان یکی از مهمترین باراندازهای صادراتی منطقه آزاد اروند است.

در سال گذشته بیش از یک میلیارد دلار کالا از پایانه مرزی و تجاری شلمچه به کشور عراق صادر شده است و نقشی اساسی در صادرات به این کشور را دارد.

همچنین بانک امروز پس از بازدید از مرز شلمچه از بندر تجاری خرمشهر نیز بازدید کرد؛ این بندر سومین بندر بزرگ کشور، در منطقه آزاد تجاری - صنعتی اروند واقع شده است و امروز دبیر شورای عالی مناطق آزاد اروند و هیات همراه از اسکله و تاسیسات بندری خرمشهر بازدید و وضعیت را بررسی کرد.

بندر تجاری خرمشهر به دلیل همجواری با کشور عراق یک منطقه استراتژیک از نظر تجاری و اقتصادی در کشور ایران و منطقه خوزستان محسوب می‌شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد قرار است پس از این بازدید چند طرح عمرانی را در منطقه آزاد اروند افتتاح و کلنگ‌زنی کند. همچین بازدید از روستاهای گردشگری محدوده منطقه آزاد اروند و گیت‌های ورودی آبادان از دیگر برنامه‌های وی به منطقه آزاد اروند است. 


انتهای پیام/.

***خبرنگار : نجمه ایرانیان***
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار