اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۷۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۶
مشاور رییس جمهور و دبير شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور ؛
آبادان - شوشان ؛ مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ويژه اقتصادی كشور گفت: برای جذب سرمايه‌گذار داخلی و خارجی و صادرات كالا مناطق آزادکشور از ظرفیت های بسیاری برخوردار می باشند.

شوشان آبادان ؛ مرتضی بانک صبح امروز چهارشنبه 29 شهریورماه در حاشیه بازدید از پایانه مسافری دریایی خلیج فارس بندر خرمشهر در جمع خبرنگاران عنوان کرد: دو اولویت مهم مناطق آزاد جذب سرمایه‌گذار و توسعه صادرات کشور در چهار سال آينده خواهد بود.

وی افزود: در كنار اين ٢ اولويت استفاده از امكانات منطقه‌ای و بومی مناطق آزاد برای ايجاد اشتغال پايدار و رفاه مردم ساكن در این مناطق بخصوص آبادان و خرمشهر كه نقش مهمی در هشت سال دفاع مقدس داشته‌اند و توسعه اشتغال هدف گذاری شده است.

بانک تصریح کرد: مناطق آزاد از ظرفيت‌های بسیار زيادی برای جذب سرمايه‌گذار داخلی و خارجی و همچنین صادرات كالا برخودار هستند.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه چهار ساله استفاده از اين ظرفيت‌ها بخصوص در بخش گردشگری مدنظر است.

 بانک با اشاره به ارزیابی امکانات مناطق آزاد کشور، گفت: هم اكنون در حال ارزيابی امكانات مناطق آزاد كشور برای رسيدن به اهداف توسعه‌ای آن‌ها هستيم و بزودی با استفاده و بکارگیری از مشاوران داخلی و خارجی برای به سرانجام رساندن اين ظرفيت‌ها اقدام خواهيم كرد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه افتصادی کشور به امكانات عظيم شهرهای آبادان و خرمشهر كه در محدوده منطقه ازاد اروند قرار گرفته‌اند اشاره كرد و افزود: خوشبختانه این منطقه از امكانات و ظرفيت‌های بسیار خوب و بی‌نظيری در بخش‌های صنعتی، بندری، پالايشگاهی، گردشگری، دسترسی آسان به آب‌های بين المللی و كشتیرانی برخوردار است و بايد برای ايجاد اشتغال پايدار جوانان اين مناطق از سرمايه‌گذاران خارجی و داخلی استفاده شود.

وی از شرايط فراهم‌شده جذب سرمايه‌گذار خارجی پس از برجام ابراز اميدواری كرد و گفت: امیدوارم در دولت دوازدهم شاهد جهش در تحقق اهداف مناطق آزاد كه جذب سرمايه‌گذاری و صادرات كالا و ايجاد اشتغال است، باشیم.

مشاور رییس جمهور با ادای احترام به شهدای هشت سال دفاع مقدس و خانواده ایثارگران، اظهار کرد: هدفمان از این سفر در مرحله اول پیمان مجدد با شهدا و مردم عزیز این منطقه است و در مرحله بعد بازدید از امکانات و فعالیت‌هایی است که در منطقه آزاد اروند انجام می‌شود.


انتهای پیام/.

*** خبرنگار : نجمه ایرانیان ***
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار