شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۷۳۰۴
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۴
گزارش شوشان از نشست احزاب و فعالین سیاسی زنان خوزستان / سید حمزه جلویانی رییس خانه احزاب خوزستان : در استانی زندگی می کنیم که درگیر سنت ها و مسایل سنتی است / توانمندسازی زنان در حوزه اجتماعی ضرورت بیشتری نسبت به ساماندهی سیاسی آن ها دارد
جبر مکانی و زمانی خوزستان باعث شده تا زنان در حوزه سیاسی مشارکت داشته باشند ولی در باز تولید قدرت نقشی نداشته باشند. ما هنوز به آن پختگی سیاسی نرسیده ایم...
 

شوشان: نخستین نشست احزاب و فعالین سیاسی زنان خوزستان با موضوع چالش ها و راهکارهای مشارکت سیاسی زنان در سالن شهید رجایی استانداری خوزستان برگزار شد.

به گزارش شوشان ، در این نشست سید حمزه جلویانی رییس خانه احزاب خوزستان  ضمن  خیرمقدم به حضور فعالان سیاسی و اجتماعی زنان خوزستان در اولین همایش هم اندیشی فعالان سیاسی که با دعوت اداره کل بانوان و خانواده و همکاری اداره کل سیاسی و خانه احزاب خوزستان تشکیل شد ، گفت:  امروزآمده ایم تا شنونده دغدغه و مطالبات جامعه 60 درصدی بانوان باشیم.  چرا جامعه سیاسی ایران و استان از جامعه 60 درصدی زنان که ایفاگر نقش تربیتی در خانواده ها و هم در مدیریت اجتماعی است ، در حد ناچیز استفاده می نماید ؟ چرا بعد از انتخابات بانوان را فراموش می کنم؟

رییس خانه احزاب خوزستان  ادامه داد: مطلب بعدی بحث مطالبه گری و توزیع عادلانه در کلیه امور و بدون نگاه جنسیتی است.  خانه احزاب که بعد از چندین سال با پیگیری مدیرکل سیاسی و حمایت استاندار و معاونت سیاسی راه اندازی شده قطعا برنامه دارد که در برنامه های خود از بانوان فعال سیاسی استفاده نماید . قصد داریم جلسات را با همکاری اداره بانوان در کلیه شهرستان ها برگزار نمایم.

سید حمزه جلویانی افزود:  بزودی بانک اطلاعاتی کلیه احزاب و اساسنامه آن ها را در اختیار مردم قرار خواهیم داد. اولویت ما بحث جدی توسعه آموزش و کارگاهای آموزشی و ایجاد بانک اطلاعاتی  و جلسات هم اندیشی است. 

سید حمزه جلویانی در بخش دیگری از سخنان خود در واکنش به سخن یکی از بانوان فعال مبنی بر آموزش مردان به جای توانمندسازی بانوان اظهار کرد: این گفته که " به جای توانمندسازی زنان، مردان را آموزش دهید " ، گفته خوبی است چون بسیاری از مشکلات حوزه بانوان به آقایان بر می گردد و بسیاری از مشکلات و مسایل را آقایان به حوزه بانوان تحمیل می کنند.

وی تصریح کرد: جبر مکانی و زمانی استان خوزستان باعث شده تا زنان در حوزه سیاسی مشارکت داشته باشند ولی در باز تولید قدرت نقشی نداشته باشند. ما هنوز به آن پختگی سیاسی نرسیده ایم و علاوه بر آن در استانی زندگی می کنیم که درگیر سنت ها و مسایل سنتی است و بنابراین جبر مکانی و زمانی نمود بیش تری دارد.

جلویانی اعتماد زایی در حوزه زنان را چالشی مربوط به مردان دانست و گفت: در پیش بینی ما برای آینده خانه احزاب این است که کارگروه ها تشکیل شوند و بانوان امکان مشارکت در فعالیت دپارتمان های خانه احزاب را پیدا کنند.

وی یادآور شد: به نظر می رسد توانمندسازی زنان در حوزه اجتماعی ضرورت بیشتری نسبت به ساماندهی سیاسی آن ها دارد بنابراین باید به سمت ایجاد اشتغال برای زنان پیش برویم.
































نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار