اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۷۳۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۵
منصور کتانباف شهردار اهواز در جلسه ای با حضور هاشمی زاده معاون فنی و عمرانی استانداری خوزستان، خون میرزایی فرماندار شهرستان اهواز، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر کار خود را در شهرداری آغاز کرد.

در این جلسه، منصور کتانباف در سخنانی فرارسیدن ایام محرم و هفته ی دفاع مقدس را گرامی داشت و گفت: اکنون که به لطف و وفاق اعضای محترم شورای اسلامی شهر مسئولیت خطیر شهرداری اهواز به بنده محول شده، از خداوند متعال می خواهم که مرا شایسته ی بندگی خویش قرار دهد و در این مسیر دشوار به چهارده معصوم(ع) بویژه حضرت فاطمه الزهرا(س) متوسل هستم و امیدواریم همه ی ما در آستانه ی ایام محرم رهروی خوبی برای سالار شهیدان و یاران باوفایش باشیم.

شهردار جدید اهواز در ادامه به ضرورت ایجاد یک نقشه راه اشاره کرد و گفت: هیچ اقدام مثبتی نمی افتد مگر اینکه  تعقل و تفکر صحیح پشت آن نهفته باشد تا براساس آن بتوانیم به نقشه ی راه صحیحی برسیم و آنرا اجرا یی کنیم و اینها همه در سایه ی لطف الهی حادث می شود. هرگاه ما مسیر درست را انتخاب کنیم و در آن مسیرحرکت کنیم، پروردگار متعال به حرکت ما برکت عطا می فرماید.

وی، اتحاد اعضای شورای پنجم و هماهنگی ایجاد شده را به فال نیک گرفت و با اشاره به دیدارهای خود با نمایندگان مردم در مجلس خبرگان و نمایندگان اهواز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: قطعا برای دستیابی به نتیجه مطلوب نه تنها به یاری 13 نفر اعضای شورای اسلامی شهر بلکه  به کمک و همراهی نمایندگان اهواز در مجلس شورای اسلامی، استانداری خوزستان، دستگاه قضایی و همه ی ارگانها برای توسعه و آبادانی کلانشهر اهواز نیازمندیم و امیدوارم با تعامل و همدلی بتوانیم به اصل" بالاترین عبادت که خدمت به مردم است" جامه ی عمل بپوشانیم و تا انتها این هم افزایی را در راستای خدمت به مردم، داشته باشیم.

کتانباف، احیای امید در بین شهروندان اهوازی را مهمترین وظیفه ی مسئولین دانست و خاطرنشان کرد: اگر در رفتار، گفتار و عملکرد خود صداقت داشته باشیم، می توانیم اعتماد و سپس مشارکت مردم فهیم اهواز را در راستای توسعه ی شهر جلب کنیم زیرا هیچ شهر و جامعه ای جز با مشارکت مردم ساخته نمی شود.

وی شهرداری را نهادی عمومی، غیر دولتی و خدماتی خواند و خاطرنشان کرد: همگان اعم از کلیه ی اقشار جامعه و حتی حکومت از این نهاد توقع کار و خدمت دارند.

شهردار اهواز به لزوم سلامت در سیستم شهرداری تاکید کرد و گفت: باید هر کس در هر جایگاهی، خداوند را همیشه و در هر مکان ناظر بر اعمالش بداند و علاوه بر آن باید قوانین موجود در شهرداری ها جهت کاهش تخلفات سیستم، بروز و رفع نقص شوند تا لغزش ها به حداقل برسد.

کتانباف در تشریح این موضوع بیان کرد: بایدضوابط و مقررات را در شهرداری نهادینه کنیم و این امر کار آسانی نیست. می توان مجموعه ای از دستورالعمل ها و نرم افزارها را در سازمان مستقر کرد، ولی نهادینه کردن قانون، دشوارتر از استقرار آن در مجموعه است.

وی تاکید کرد: مهمترین تکلیف من، نهادینه کردن قانون در شهرداری اهواز است.

شهردار اهواز به توانایی و سلامت مدیران و پرسنل این مجموعه اشاره کرد و گفت: اطمینان دارم که اکثریت قریب به اتفاق کارکنان شهرداری اهواز، پاکدست و خادم مردم هستند و با کمک ایشان قانون را در شهرداری اهواز نهادینه خواهیم کرد.

منصور کتانباف اظهار داشت: در شهرداری اصل مردم هستند و این نهاد برای خدمت به مردم ساخته شده و پرسنل این مجموعه باید در خدمت شهر و شهروندان باشند، اما در عین حال حقوق کارکنان شهرداری، نیز باید رعایت شود. امروز در اهواز همه ارگانها برای پرسنل خود، حداقل مزایا و امکانات رفاهی مناسب دارند، در حالیکه خانواده بزرگ شهرداری اهواز فاقد چنین تسهیلاتی هستند، پس همانگونه که ما مسئولین متعهد به خدمت به مردم هستیم، باید حداقل امکانات رفاهی را برای این پرسنل خدمت رسان فراهیم کنیم تا بتوانیم روحیه ی خدمت را در کارکنان مضاعف کنیم.

شهردار اهواز به لزوم گسترش سامانه های ارتباطی بین مردم و مسئولین شهرداری و تجربیات موفق خود در شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: برقراری و گسترش سامانه های ارتباطی برای بیان نیازهای گوناگون شهروندان به منظور ایجاد مسیر دوطرفه  بین شهروندان و مسئولین شهری امری ضروری است. در این سامانه ها باید حرفهای شهروندان دقیقاً شنیده و ضبط شود و نیازهای کوتاه مدت آنان به سرعت رفع شده و برای حل باقی مشکلات برنامه ریزی را آغاز کنیم. ما طبق آمار و اسناد موجود، روزانه در تهران تا 14 هزار تماس داشتیم که حداقل تا پایان وقت اداری خدمات شهری ( 8شب) به حداقل 12 هزار تماس در 134 ردیف درخواست، رسیدگی می شد.

وی افزود: این سامانه ها یکی از معیارهای عملکرد مدیران است و اگر در این امر در اهواز موفق شویم، اعتماد مردم به شهرداری جلب می شود و در اداره ی شهر مشارکت خواهند کرد و بسیاری از مشکلات موجود حل می شود.

شهردار اهواز به موضوعات مالی شهرداری اشاره کرد و گفت: وجود بدهی در هر سیستمی با این حجم بالای کار، امری بدیهی است و ما با تمام توان در جهت تحقق مطالبات و درآمدهای قانونی شهرداری تلاش می کنیم تا بتوانیم علاوه بر پرداخت بدهی های سیستم، به عمران و آبادانی اهواز بپردازیم.

منصور کتانباف در ادامه ی سخنان خود، سرعت عمل در انجام امور را از اولویتهای کاری خود برشمرد و اظهار داشت: با توکل و امید بر خداوند، با اتحاد و همدلی از همین لحظه خدمت به مردم را آغاز می کنم و باید به جای بهانه گیری و انتقال مشکلات به گذشتگان که تنها وقت ما را می گیرد و با عبرت گیری از گذشته، به کار در همه ی زمینه ها و همه ی مناطق شهر بویژه مناطق محروم بپردازیم و مناطق محروم و حاشیه نشین را که همیشه در صف اول دفاع از نظام و کشور بوده اند را در اولویت کار قرار دهیم و در جهت رفع یکی از دغدغه های مهم حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری تلاش کنیم.

شهردار اهواز در پایان ابراز امیدواری کرد: امیدوارم که سرباز شایسته ای برای رهبر معظم انقلاب بوده و در این مسئولیت سنگین به گونه ای عمل کنم که در پیشگاه رهبری، مردم و خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران روسفید و سربلند باشم.

 وی همچنین در این جلسه از زحمات و تلاشهای محمد عتاب اهوازی در سمت سرپرستی شهرداری اهواز  و نیز خدمات سید خلف موسوی شهردار سابق اهواز تقدیر و تشکر کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار