اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۷۴۳۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴
دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی گفت: اموزش و پرورش و وزارت خانه علوم طرح درس هایی را برای آموزش حقوق شهروندی در نظر گرفته اند که اجرایی خواهد شد.

 شهیندخت مولاوردی در آیین  آغاز تحصیلی هنرستان دخترانه پاسداران انقلاب اسلامی  اظهار کرد: مهر ماه امسال با اول ماه محرم همراه شده است. این ایام با نام مبارک حضرت زینب(س) همراه شده که اگر نبودند، الان هیچ نامی از این قیام بزرگ شیعه به ما نمی رسید. از خدا می خواهیم که در کنار شور حسینی شعور حسینی را هم پیدا  و از این الگوی بشریت برای زندگیمان استفاده کنیم.

دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی گفت: در هفته دفاع مقدس و آغاز جنگ تحمیلی قرارداریم. جالب است که در روز جهانی صلح این اتفاق در قرن ٢١ به وقوع پیوست. ما نام این جنگ را دفاع مقدس گذاشتیم و مدیون خون های پاکی هستیم که برای دفاع از اسلام و خاک پاک میهنمان به زمین ریخته شدند. یاد و خاطره شهدا، جانبازان و خانواده های آن ها را گرامی می داریم.

وی خاطر نشان کرد: تا همین اواخر ما آمار دقیقی از تعداد زنان شهیده نداشتیم. ٦٤٠٠ شهیده زن، که ٥٠٠ نفر رزمنده بودند،٢٣٠٠٠ امدادگر و 2000زشک زن در دوران دفاع مقدس داشتیم . ان شاءالله با حرکت هایی که در سال های اخیر شروع شده بتوانیم دین خودمان را به این عزیزان ادا کنیم.

وی سپس گفت: جای دختران هرمزگانی که در سانحه‌ای جاده ای از دست رفتند را خالی و یادشان را گرامی می داریم و برای خانواده هایشان آرزوی صبر جمیل داریم . ان‌شاء الله روح این عزیزان شاد باشد.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی با بیان اینکه "آموزش و پروش هم عامل انحطاط و هم عامل پیش رفت جامعه است" گفت: اولین بذرها را در خانه در ذهن کودکان می کاریم اما آنچه که این بذر را رشد می دهد نظام آموزش و پروش است. باید در سن کودکی ادب و رفتار،قانون، مفاهیم صلح و حقوق شهروندی را بیاموزیم. قطعا اگر این تلاش را انجام دهیم جامعه ای خواهیم داشت که نیازی به هزینه های گزافی مثل ساخت و حفظ بیمارستان،زندان و تیمارستان ها ندارد.

وی ادامه داد: جامعه ما ١٥میلیون پرونده قضایی دارد و این نشان می دهد ما رسالتمان را درست انجام ندادیم. با طرح تحول نظام آموزش و پروش امیدواریم شاهد تغیرات مثبتی برای آینده باشیم. شوراهای دانش اموزی،پارلمان های دانش آموزی و طرح هایی از این دست ، تمرین مردم سالاری بود که شروع شده اما چگونه ادامه پیدا کردنش مهم است.

مولاوردی همچنین گفت: یکی از موضوعات مهم پیوند عمیق بین مدرسه و خانه است. این پیوند به تربیت نسلی اندیشه ورز، نقاد و مشارکت جو در امور مذهبی و ملی کمک می کند. دانش آموزان با تلاش خود، معلمان با آموزش خود و خانواده ها با حمایتشان از اضلاع مهم این پیوند هستند.

وی ادامه داد: اخیرا رئیس جمهور برای اولین بار پیوستی را به وزارت خانه ها ارائه دادند. برای آموزش و پروش هشت بند در نظر گرفته شده است.هر شش ماه از طریق سازمان برنامه و بودجه گزارش این پیوست ها باید به رئیس جمهور ابلاغ شود. یکی از موارد ذکر شده رعایت حقوق شهروندی، اعمال شایسته سالاری، ارتقای نظام اداری،توجه به محیط زیست و استفاده از زنان و جوانان است.

مولاوردی همچنین گفت: توجه به توانمند سازی دانش آموزان در این ابلاغیه جای ویژه ای دارد. اینکه بعد از مهارت آموزی اگر دانش آموز وارد دانشگاه هم نشد بتواند وارد بازار کار شود مهم است. تقویت مبانی دینی، بهبود وضعیت تحصیلی افزایش مهارت ها از جمله موضوعات مطروحه است. رئیس جمهور از وزارت آموزش و پروش و وزارت علوم خواسته تا برنامه هایی برای آشنایی دانش آموزان و دانش جویان با مهارت های زندگی از جمله حقوق شهروندی را در دستور کار قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: سوال امسال رئیس جمهور بسیار اساسی است که دعوتتان می کنم حتما به آن پاسخ دهید. باید یادی کنم از کودکانی که بازمانده از تحصیل هستند، بویژه در مناطق محروم و دور افتاده؛ البته با ریل گذاری های که انجام شد ان شاء الله تا پایان دولت اگر درست برنامه ها اجرا شوند، شاهد وضعیت بهتری نسبت به امروز خواهیم بود .

وی در پایان گفت: همه ارکان نظام باید کنار آموزش و پروش باشند، تا صرفا انسان های دانشمند هدف ما از آموزش دادن نباشد؛ چرا که ما به انسان های توانمند بیشتر نیاز داریم.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار