شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۷۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۹
همزمان با روز جهانی ناشنوایان و ایام عزاداری سالار شهیدان صورت گرفت ؛


شوشان: همزمان با روز جهانی ناشنوایان و ایام عزاداری سالار شهیدان مدیرکل دفتر امور آسیب های اجتماعی وزارت رفاه همراه با نماینده اهواز در مجلس با هیات عزاداری و تعزیه ناشنوایان استان خوزستان دیدار و گفت و گو کردند .

دکتر کردونی در این دیدار با اشاره به اینکه هدف از نام گذاری روزجهانی ناشنوایان ارتقا آگاهی عمومی نسبت به مشکلاتی است که این عزیزان با آن مواجه هستند، اظهار داشت : باید جامعه نسبت با مسایل این قشر بیشتر حساس شود و حقوق شهروندی آنها محقق گردد.
 
کردونی با اشاره به اینکه هیات تعزیه ناشنوایان پیام آور حماسه کربلاست، تاکید کرد : عزیزانی که در این هیات هستند ثابت کرده اند که ناشنوایان نیازی به ترحم ندارند و تنها باید جامعه نسبت به ادای حق شهروندی آنها حرکت کند. 

در حاشیه این دیدار برخی از ناشنوایان مشکلات و مسایل خود را با مدیر کل دفتر امور آسیب های اجتماعی وزارت رفاه و مهندس کاظمی نسب نماینده اهواز در مجلس مطرح کردند .

گفتنی است؛ هشتم مهر هر سال برابر سی ام سپتامبر، «روز جهانی ناشنوایان» نام گذاری شده است. هدف از این نام گذاری، ارتقای فرهنگ ارتباط با ناشنوایان، دانسته هایی از زبان اشاره و آگاهی سیاست مداران و همچنین عموم مردم از مشکلاتی است که این قشر با آن رو به رو هستند.



نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار