اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۷۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۲
بگزارش شوشان خرمشهر کارگزینی آموزش و پرورش خرمشهر تا پاسی از شبهای محرم در حال پذیرش و پیگیری مدارک متقاضیان استخدام بود . متقاضیانی که در سیل جمعیت چندین ساعت در صف استاده بودند و از اقشار مختلف جامعه برای اشتغال جمع شده بودند . دیده شده افرادی هم بودند که مدارک لازم یا مرتبط هم نداشتند ولی به ترفندهایی توانسته بودند خود را به امید شغل لابلای متقاضیان واقعی جابزنند .
شوشان خرمشهر : تعطیلات حسینی زمان اوج اخبار جذب نیروی آموزش و پرورش خوزستان بود . تقی زاده مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان پیش از این اعلام کرده بود استان خوزستان به بیش تز 10 هزار معلم در کلیه مقاطع نیاز دارد و یک پنجم کمبود معلمان کشور مربوط به خوزستان است . 
استان خوزستان از نظر آموزشی رتبه ی خوبی ندارد ودر چند سال اخیر هیچگاه خروجی مناسبی برای ورود به دانشگاهها و رتبه های برتر کنکور نداشته است . کمبود نیروی انسانی و امکانات آموزشی و رفاهی در کنار معضلی بنام مدارس کانکسی شرایط را برای داش آموزان سخت تر کرده بود. این روند ظاهرا با اخبار خوب مدیر کل در ابتدای این هفته روزهای پایانی خود را طی میکرد ولی با مشاهده ی روند استخدام ها و جذب های فله ای ، پیش بینی روزهای خوش آموزش در استان به فنا رفت .
 
طبق اطلاع روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان : تصميم گرفته شد كه بخشي از مشكل كمبود معلم در مناطق و نواحي آموزش و پرورش خوزستان با استفاده از نيروهايي كه به صورت حق التدريس در بخش پيش دبستاني مشغول به كار بودند، حل شود . علي رغم اينكه فردا روز عاشورا و تعطيل است اما مقرر شده ابلاغ ٢هزار نيرو براي تدريس در مناطقي كه با كمبود نيروي آموزشي روبرو هستند صادر شود و تا روز دوشنبه در محل خدمت خود براي تدريس حاضر مي شوند

 جزئیات جذب نیروی پیش دبستانی در آموزش و پرورش خوزستان:
 فرزندان فرهنگیان در اولویت جذب به عنوان مربی پیش دبستانی قرار دارند.
 به جز فرزندان فرهنگیان ؛ فارغ التحصیلان رشته‌ های علوم تربیتی ؛ مشاوره و روان شناسی واجد شرایط به کارگیری در دوره پیش دبستانی در آموزش و پرورش هستند.
 از مراجعه مستقیم به اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان خودداری کنند ؛ به دلیل اینکه تقسیم نیرو و اولویت جذب نیروها به عهده ادارات آموزش و پرورش مناطق و نواحی است.
 مدارک مورد نیاز برای تشکیل پرونده متقاضیان جدید مربی پیش دبستانی شامل: کپی مدرک تحصیلی ؛ کپی کارت ملی و شناسنامه ؛ کپی حکم کارگزینی پدر و مادر برای فرزندان فرهنگیان است‌.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان اردشیر شجاعی صبح امروز 10 مهرماه 96 اظهار کرد: با توجه به اینکه تعدادی از مربیان پیش دبستانی در راستای رفع کمبود معلم در خوزستان مقرر شده است  که کار را  به صورت حق التدریس ادامه دهند و با توجه به اینکه برنامه اجرایی مصوبه مجلس در دستورکار آموزش و پرورش قرار گرفت برای تکمیل و جایگزینی این مربیان یکسری نیرو باید به کار گیری شوند.

وی با تاکید بر اینکه برای جذب در دوره پیش دبستانی اولویت با فرزندان فرهنگیان است، افزود: به جز فرزندان فرهنگیان فارغ التحصیلان رشته های علوم تربیتی، مشاوره و روان شناسی واجد شرایط به کار گیری در دوره پیش دبستانی در آموزش و پرورش هستند.

شجاعی با اظهار اینکه حدود 2 هزار نیروی پیش دبستانی جایگزین نیروهایی می شوند که به عنوان حق التدریس به کار گرفته شده اند، بیان کرد: نیروهایی که متقاضی جذب در دوره پیش دبستانی باید با حداقل های کار با کودک آشنا باشند از این رو برای ما امکان جذب رشته های غیرمرتبط با آموزش و پرورش مسیر نیست و متقاضیان  اجازه بدهند که ما از پتانسیل رشته های مرتبط به عنوان مربی پیش دبستانی استفاده کنیم.

وی با اشاره به کمبود معلم در آموزش و پرورش خوزستان، گفت: نیروهای که به دلایلی چون بازنشستگی، انتقالی و مرخصی های معذرویتی از آموزش و پرورش خارج می شوند در مقایسه با نیروهای ورودی به آموزش و پرورش بیشتر هستند از این رو همه ساله کمبود معلم در آموزش و پرورش تشدید می شود.


معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: افرادی که دارای مدرک کارشناسی مرتبط از قبیل آموزش پیش دبستانی، آموزش ابتدایی، روانشناسی و امور تربیتی هستند، می توانند برای جذب در دوره پیش دبستانی به ادارات آموزش و پرورش محل سکونت خود مراجعه کنند.
 حرج چلداوی صبح امروز 10 مهرماه 96 با اشاره به اینکه برای جبران کمبود نیرو در آموزش و پرورش دوهزار مربی پیش دبستانی واجد شرایط به صورت حق التدریس به کار گرفته شدند، اظهار کرد : آموزش و پرورش خوزستان طبق مصوبه مجلس، مربیان پیش دبستان و نیروهای خرید خدمات آموزشی را که قبل از تاریخ 26 مهرماه 91 دارای سابقه فعالیت آموزشی بودند و در مناطق و نواحی آموزش و پرورش پرونده آنها تشکیل شده و صلاحیت های عمومی آنان مورد بررسی قرار گرفته بود، به صورت حق التدریس جذب کرد.

وی با اظهار اینکه جذب این افراد بیشتر در نواحی یک، دو و چهار اهواز و مناطق کارون، خرمشهر، آبادان، اروند ،مسجد سلیمان ، اندیکا ، شوشتر و ... باتوجه به نیاز منطقه  صورت گرفته است، بیان کرد:سازمان دهی این افراد از امروز دوشنبه 10 مهرماه ،در آموزش و پرورش سراسر استان انجام شد. استان خوزستان به لحاظ کمبود نیروی انسانی در صدر استانهای کشور قرار دارد و متاسفانه تمایل به خروج نیرو از این استان، میزان بازنشستگی و افزایش جمعیت دانش آموزی، سبب  ایجاد معضل کمبود معلم در خوزستان شده است.

وی اضافه کرد:  برای تامین نیروی آموزشی مورد نیاز در استان خوزستان تلاش های فراوانی  توسط مدیرکل محترم آموزش و پرورش خوزستان و شورای معاونین استان انجام شده است و این موضوع به صورت مکرر در وزارت آموزش و پرورش و شورای آموزش و پرورش استان خوزستان مطرح شده و ضمن ارسال نامه رسمی به مقام عالی وزارت، خواستار رسیدگی به معضل کمبود معلم در آموزش و پرورش شدیم.

چلداوی گفت: ما حصل این پیگیری ها برای سال تحصیلی جاری جذب یک هزار دانش آموخته دانشگاه فرهنگیان و 400 نفر پذیرفته شده آزمون استخدامی در آموزش و پرورش خوزستان بود. از سوی دیگر با جذب تقریبا دوهزار نیروی حق التدریس از بین مربیان پیش دبستانی واجد شرایط، کمبود معلم در مدارس استان خوزستان به حداقل رسیده است و در حال حاضر در مدارس استان کلاس بدون معلم وجود ندارد.

بگزارش شوشان خرمشهر کارگزینی آموزش و پرورش خرمشهر تا پاسی از شبهای محرم در حال پذیرش و پیگیری مدارک متقاضیان استخدام بود . متقاضیانی که در سیل جمعیت  از اقشار مختلف جامعه چندین ساعت در صف  اشتغال جمع شده بودند . دیده شده افرادی هم بودند که مدارک لازم یا مرتبط هم نداشتند ولی به ترفندهایی توانسته بودند خود را به امید شغل لابلای متقاضیان واقعی جابزنند . البته که اشتغال حق جوانان تحصیلکرده است ولی از آنجایی که در برخی موارد سابقه کار پیش دبستانی برا جذب در اولویت بوده است تعدادی از متقاضیان برای ایجاد سابقه ی ساختگی متوسل به مدیران مدارس شده بودند و به هر ترتیبی توانسته بودند تایید سوابق نداشته ی خود را بگیرند . اتفاق نامیمونی که باعث نفوذ افراد غیر متخصص به چرخه ی آموزش میشود و در دراز مدت سازمان را متعهد به جذب کرده و دیگر امکان پالایش افراد غیر متخصص میسر نخواهد شد که در نهایت این دانش آموزان هستند که باز هم متضرر خواهند شد .

در همین رابطه لفته منصور یادداشتی در  عصرما منتشر کرد که در پایان آنرا میخوانیم :

می‌گویند زندان‌ها میزان الحراره ی جامعه‌اند. برای این‌که بدانی جامعه‌ای بیمار است یا سالم، به زندان‌های آن نگاه کن. زندان‌ها آینه صادق جامعه و نظام سیاسی خود هستند. برای آزمودن سلامت یک نظام سیاسی قبل از هر چیز باید دید آن نظام چه کسی را زندانی می‌کند؛ اما در جامعه ما می‌توان میزان الحراره های مختلفی را سنجید. امروز آموزش‌وپرورش نواحی و مناطق استان خوزستان نشان دادند که بیکاری جوانان تحصیل‌کرده مقام چندم در آسیب‌های اجتماعی این استان را اشغال کرده است؟!

خبری در عصر تاسوعا کولاک کرد، خبری چون سرعت برق فضای رسمی و مجازی رسانه‌ها را درنوردید. هیچ خانواده‌ای از کنار این خبر بی‌تفاوت نگذشتند. خبر این بود: «نیروهای لیسانس به بالا که جویای کار هستند، می‌توانند از روز دوشنبه ۱۰ مهرماه برای جذب در دوره پیش‌دبستانی به ادارات آموزش‌وپرورش در سراسر استان مراجعه کنند.» این افراد جایگزین ۲۰۰۰ نفر نیرویی که به‌صورت حق‌التدریس استخدام خواهند شد، به‌کارگیری می‌شوند.

این خبر حاشیه‌ای بزرگ برای مراسم عاشورای خوزستانی‌ها ایجاد کرد. دعاها، نذرها، توسل‌ها و شمع‌هایی که در شام غریبان به امید اشتغال روشن شد تا که امروز جوانی از بیکاری به درآید و استخدام شود.امروز نواحی و مناطق آموزش‌وپرورش غلغله بود. در این تاسوعا و عاشورا یکی از مشکلات تعطیلی کافی‌نت‌ها و عکاسی‌ها برای گرفتن فتوکپی از مدرک تحصیلی بود تا مباد که روز دوشنبه اول صف را از دست بدهند.

از فوق‌لیسانس برق و مکانیک تا دکترای محیط‌زیست همه مدارک در دست به دنبال استخدام بودند. یکی از دوستان می‌گوید یکی از نامزدهای شورای اسلامی شهر با مدرک دکترای پرس جو می‌کرد که آیا این بخشنامه هم شامل حال من می‌شود؟! جوانانی با ظاهری آراسته و با ماشین‌های شیک و دیگرانی که ظلم و جور روزگار بر ظاهر آن‌ها نقش بسته همه در یک صف دنبال گرفتن فرمی برای استخدام بودند.

اینجاست که نظام اقتصادی ناکارآمد باید پاسخ بدهد! اینجاست که برنامه‌های پنج‌ساله بی‌ارزش دولت‌ها باید پاره گردد. اینجاست که رئیسان بی‌کفایت بانک مرکزی که امضای لعنتی خود را بر پول‌توجیبی مردم این کشور زده‌اند باید شرمسار شوند؛ و این‌ همه‌ی رنج و محنت امروز نبود. مصیبت‌بارتر اینکه هیچ‌کس به این روند اعتماد ندارد. همه دنبال آشنا یا همان پارتی می‌گردند. چگونه می‌شود از پشت پرده این استخدام سر درآورد؟ چگونه می‌توان فرم استخدام واقعی را به دست آورد؟ چه کسی تصمیم گیر نهایی است؟ آیا درست است که در روز جمعه همه‌ی آن‌هایی را می‌خواستند بکار گرفتند؟ امروز رستاخیزی سترگ برای کار، برای زندگی شرافتمند، برای عزت‌نفس، در بین جوانان این استان شکل گرفت.آیا این میزان الحراره را که امروز در مقابل آموزش‌وپرورش به پا خواست، آن‌هایی که باید ببینند، دیدند؟


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار