شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۷۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲
با حضور مداح بین‌المللی اهل بیت (ع) برگزار می شود
آبادان - شوشان ؛ مدیر عامل موسسه فرهنگی آوای نشاط اروند از برگزاری مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان کربلا حضرت امام حسین (ع) با حضور و مداحی نزار قطری مداح بین‌المللی اهل بیت علیهم السلام در آبادان و اروندکنار خبر داد.



شوشان آبادان ؛ محمد انصاری، عنوان کرد: مراسم سوگواری و عزادارای حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) با حضور اقشار مختلف مردم شریف، شهیدپرور و ولایت‌مدار، امام جمعه و مسوولین در آبادان و اروندکنار برگزار می گردد.

وی افزود: این مراسم طی ۲ روز برگزار خواهد شد که همه ی هماهنگی ها برای هرچه پرشور برگزار شدن آن انجام شده است.

انصاری تصریح کرد: این مداح بین المللی ۱۴ مهرماه در بخش منیوحی از توابع اروندکنار و در مسجد حضرت امام خمینی (ره) از ساعت ۲۱ و همچنین ۱۵ مهرماه در حسینیه ۱۴ معصوم علیهم السلام کوی کارگر آبادان از ساعت ۲۱ به مدیحه ثرایی در مصیبت شهادت حضرت امام حسین (ع) و یاران با وفایش می پردازد.

مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری آوای نشاط اروند، نزار قطری را از جمله مداحان صاحب سبک دانست و خاطر نشان کرد: سخنرانی، مداحی و سینه زنی از برنامه‌های ویژه این مراسم سوگواری حضرت سید الشهدا (ع) است.

وی گفت: معرفت نسبت به اسلام، پیامبر اعظم (ص) و ائمه معصومین علیهم السلام از ضروریات جامعه امروزی و جوانان به شمار می‌رود.

وی افزود: جهت‌گیری منطقی و هدفمند در برنامه‌های هیات‌های عزاداری و سوگواری‌ ائمه معصومین (ع) در تکریم و تعظیم شعائر اسلامی و معنوی آن بزرگواران نقش کلیدی دارد.

انصاری با اشاره به ضرورت  برگزاری مراسم های میلاد و سوگواری اهل بیت (ع) اظهار داشت: برگزاری مراسم جشن و عزای ائمه معصومین(ع) عامل پیوند عاطفی و معنوی دل و احساسات مسلمانان است.

وی ادامه داد: برای برگزاری این مراسم پرشور، ائمه جمعه شهرهای آبادان و اروند کنار، اداره کل فرهنگ و ارشاد سازمان منطقه آزاد اروند، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان و  سایر دستگاه های دولتی و غیر دولتی همکار و هماهنگی های لازم را انجام دادند.

وی هدف از برگزاری این مراسمات را ترویج فرهنگ عاشورایی دانست و افزود: هدف از برگزاری چنین مراسم ترویج فرهنگ عاشورایی بین مردم و خصوصا جوانان نسل امروز است زیرا امام حسین (ع) برای امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند و در این راه به شهادت رسیدند.

انصاری انقلاب اسلامی و پیروزی در دفاع مقدس را برگرفته از فرهنگ عاشورایی دانست و گفت: همان گونه که فرهنگ عاشورا پس از چند قرن هنوز زنده است و به دنیا صادرشده است، فرهنگ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز در حال صدور به سایر ملل است.

وی همچنین  امنیت و آسایش کنونی را مدیون جانفشانی شهدا و ایثارگران دانست و ادامه داد: وظیفه ما ادامه راه آن ها و عمل به وصیت شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم است.

مدیرعامل موسسه آوای نشاط اروند در پایان اظهار داشت: دفاع مقدس نشات گرفته از نهضت سرخ حسینی و عاشورا است که از برکات ایران اسلامی است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار