اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۸۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰
پایان دوران 28 ساله ریاست دو محمدرضا
از فردا ثبت نامزدهای ریاست فدراسیون والیبال آغاز می شود تا به ریاست 28 ساله محمدرضا یزدانی خرم و دوست نزدیکش محمدرضا داورزنی پایان داده شود.

سال گذشته با روی کار آمدن مسعود سلطانی فر به عنوان وزیر ورزش و جوانان او در اولین تصمیم محمدرضا داورزنی رییس وقت فدراسیون والیبال را به عنوان معاون قهرمانی خود انتخاب کرد تا داورزنی با حکم سرپرستی به ریاست خود در والیبال ادامه دهد تا به حالا که مجمع انتخاباتی برگزار شود.

از سال 1368 که محمدرضا یزدانی خرم ریاست فدراسیون والیبال را بر عهده گرفت این پست به یکی از با ثبات ترین جایگاه های ورزشی تبدیل شد به طوریکه بعد از 17 سال ریاست یزدانی خرم، 11 سال هم داورزنی رییس فدراسیون والیبال بماند تا در این 28 سال اتفاق مهمی برای این رشته رخ دهد.

یزدانی خرم توانست با کار زیاد و سیاست های زیربنایی بستر مناسبی را برای آغاز کار پایه ای والیبال فراهم کند که با حضور مربیان روس و خرید لوازم و تجهیزات از همان موقع کانون های استعداد یابی و کار روی تیم های پایه شروع شد تا جایی که ایران در بین 3 تیم آسیایی قرار گرفت اما در رده قهرمانی قاره و حضور در رویداد های جهانی تیم ایده آل نبود.

یزدانی خرم به کشتی رفت تا یک محمدرضای دیگر، داورزنی که قبل از آن مدیر باشگاه صنام و رییس فدراسیون چوگان بود جایگزین او شود. داورزنی اهدافی جهانی و بین المللی را برای والیبال ترسیم کرد که حضور در جام جهانی، لیگ جهانی و المپیک از مهمترین اهداف او بود که در فاصله 11 ساله ریاست او والیبال به تمامی آنها رسید.

با این حال او قصد دارد در رده های بالاتری از مدیریت در ورزش فعالیت کند و حالا والیبال را تحویل داد تا تمام تمرکز خود را در وزارتخانه بگذارد.

* گزینه های بعدی چه کسانی هستند ؟
با اینکه محمود افشار دوست دبیر فدراسیون والیبال و بازیکن سابق تیم ملی اظهار کرده است قصد حضور در انتخابات را ندارد یکی از شانس های ریاست محسوب می شود که طرفداران خود را دارد. در کنار افشاردوست، احمد ضیایی نایب رییس فدراسیون هم از اصلی ترین گزینه ها محسوب می شود چرا که او با داورزنی دوستی بسیار نزدیکی دارد و در سال جدید تمامی تصمیمات کلان فدراسیون بر عهده او بوده است. با این حال افراد دیگری هم به خصوص از پیشکسوتان در این نام نویسی حضور خواهند داشت و رقابت شدیدی بین نامزدها پیش می آید.

* نامزدهای صوری دست به کار شدند
معمولا در مجامع انتخاباتی این طور رسم بوده است که افرادی برای ایجاد روابط های احتمالی با رییس آینده نامزد ریاست فدراسیون می شوند اما در روز انتخابات به سود گزینه ای خاص کنار می روند تا در صورت ریاست او، این کاندید صوری از اعضای کادر جدید باشد. با این حال از امروز حضور نامزدهای صوری در لیست انتخابات آغاز شده است و با توجه به وجود شرایط جدید تعداد این اعضای صوری نسبت به ادوار گذشته بسیار بیشتر خواهد شد.

* روسای پیشین فدراسیون والیبال از ابتدا تا به امروز
امیر عباس امین از سال ۱۳۳۶ تا اواخر سال ۱۳۴۲
کاظم رهبری از اواخر سال ۱۳۴۲ تا سال ۱۳۴۷
علی اکبر میر فخرائی حدود ۸ ماه از سال ۱۳۴۷
کمال خانلی از نیمه دوم سال ۱۳۴۷ تا سال ۱۳۴۹
فریدون فرخ‌نیا از سال ۱۳۴۹ تا سال ۱۳۵۱
تیمسار سرلشکر مهدی خزاعی از سال ۱۳۵۱ تا سال ۱۳۵۳
فرهاد مسعودی از سال ۱۳۵۳ تا اواخر سال ۱۳۵۶
سرهنگ منوچهر شاپوری از اواخر سال ۱۳۵۶ تا پیروزی انقلاب اسلامی در ایران
محمود عدل سال ۱۳۵۸
استاد غلامرضا جباری از اواخر سال ۱۳۵۸ تا سال ۱۳۶۰
جابر خلف زاده از سال ۱۳۶۰ تا نیمه اول سال ۱۳۶۱
حسین علیرضائی تهرانی از نیمه اول سال ۱۳۶۱ تا نیمه دوم سال ۱۳۶۳
استاد غلامرضا جباری از نیمه دوم سال ۱۳۶۳ تا اواخر سال ۱۳۶۵
پرویز خاکی از اواخر سال ۱۳۶۵ تا اواخر سال ۱۳۶۸
محمدرضا یزدانی خرم از اواخر سال ۱۳۶۸ تا مرداد سال ۱۳۸۵.
محمدرضا داورزنی از نیمه دوم مرداد سال ۱۳۸۵ تاکنون.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار