اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۸۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
مدیرکل دبیرخانه مرکزی نهاد ریاست جمهوری در گفتگو با شوشان : خواست مدیران رده بالای کشور می تواند برنامه دولت الکترونیک را محقق کند / مدیران امروزی باید همگام و متناسب با تکنولوژی روز دنیا حرکت کنند
درست است که خوزستان در بحث دولت الکترونیک رشد خوبی داشته است ولی هنوز هم این میزان قابل پذیرش نیست و باید نسبت به این تحولی که آغاز شده مدام پیگیر باشد...
شوشان: حسین ملایجردی مدیرکل دبیرخانه مرکزی نهاد ریاست جمهوری در گفتگو با شوشان در خصوص میزان پیشرفت کشور و نیز استان خوزستان در بحث دولت الکترونیک اظهار کرد: پیش از این 47 اجلاس در کشور برگزار شده است و خوشحالم که نخستین اجلاس مدیران دبیرخانه های نظام اداری در خوزستان برگزار شد. طبق آماری که هر سال  از نظام اداری می گیریم، رشد سیستم الکترونیک در کشور رشد خوبی داشته است و از سه سال پیش که در حال آمار گیری هستیم مکاتبات الکترونیکی از 79 درصد به بالای 85 درصد رسیده است و گرچه رشد خوبی بوده است ولی قابل قبول نیست و باید برای بهتر شدن آن تلاش کنیم.

وی افزود: در 15 سالی که اجلاس مدیران دبیرخانه های نظام اداری تشکیل شده است، همه مسئولان نظام اداری کشور و قوای سه گانه را دعوت کرده ایم تا تعامل داشته باشند و نظرات خود را برای ارتقا و ارائه خدمات به مدیران و نظام اداری کشور داشته باشند.

مدیر کل دبیرخانه مرکزی نهاد ریاست جمهوری در خصوص وضعیت خوزستان در مقایسه با دیگر استان ها گفت: درست است که استان خوزستان در بحث دولت الکترونیک رشد خوبی داشته است ولی هنوز هم این میزان قابل پذیرش نیست و باید نسبت به این تحولی که آغاز شده مدام پیگیر باشد تا از رده هفتم در سطح کشور به رده های بالاتری برسد.  

ملایجردی با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای سوق دادن دستگاه ها به سمت دولت الکترونیک عنوان کرد: ریاست جمهوری در دولت دوازدهم برای تحول نظام اداری کشور تلاش زیادی کرده است و در راستای دولت الکترونیک گام های خوبی برداشته است؛ نخستین استان هم انتخاب شد و ما امروز این جا هستیم تا بتوانیم در خوزستان تحولی ایجاد کنیم و بخش نظام اداری کشور را ارتقا دهیم.

خواست مدیران رده بالای کشور می تواند برنامه دولت الکترونیک را محقق کند

رییس مجمع دبیرخانه های نظام اداری کشور در خصوص دلایل کند بودن روند دولت الکترونیک در کشور اذعان داشت: عدم فرهنگ سازی در بخش دولت الکترونیک دلیل کند بودن روند الکترونیکی شدن دولت است. در حالی که زیرساخت ها و شبکه آماده شده اند تا دولت به سمت الکترونیکی شدن سیستم اداری دولت برود، عدم فرهنگ سازی باعث شده تا به میزان مورد انتظار و پیش بینی شده نرسیم.

وی تاکید کرد: باید فرهنگ سازی صورت بگیرد و مدیران ما از جمله مدیران رده بالای استان باید پشت سیستم ها قرار بگیرند تا مدیران رده پایین از آن ها تبعیت کنند.

وی یادآور شد: آموزش هر دستگاه در اتوماسیون اداری مربوطه گنجانده شده با این حال نهاد ریاست جمهوری و به ویژه دبیرخانه ها آمادگی این را دارند تا آموزش مجازی و عملی را در سطح استان به اجرا در آورد.

مدیر کل دبیرخانه مرکزی نهاد ریاست جمهوری با بیان این که تنها خواست مدیران رده بالای کشوری می تواند برنامه پیش بینی شده در دولت الکترونیک را محقق کند، گفت: پیش بینی شده که تا پایان برنامه ششم توسعه دولت الکترونیک به 99 درصد برسد و این امر بدون تلاش مدیران رده بالای کشور ممکن نخواهد بود.

ملایجردی با اشاره به گام ها برای تحقق دولت الکترونیک بیان کرد: مدیران رده بالای استانی باید دستورالعمل هایی که صادر و به استان ابلاغ می شود را جدی بگیرند و اجرا کنند چون اگر از روی آن ها رد شوند و به آن ها توجه نکنند، این مهم محقق نخواهد شد.

وی ادامه داد: در خصوص دولت الکترونیک بیش از 5 مصوبه و بخش نامه داشته ایم که در سراسر کشور ابلاغ کرده ایم که برخی استان ها مثل خوزستان روند خوبی را طی کرده و از 52 درصد در سال 93 به نزدیک 90 درصد در سال 95 رسیده اند.

رییس مجمع دبیرخانه های نظام اداری کشور در خصوص وضعیت استان های برتر در حوزه دولت الکترونیک اظهار کرد: استان اصفهان استان پیشرو در حوزه الکترونیک است که از 94 درصد در سال 93 به نزدیک  99 درصد در سال 95 رسیده و پس از آن استان خراسان رضوی قرار دارد.
 
ملایجردی با اشاره به وضعیت فرمانداری ها و دستگاه های اجرایی استان در حوزه الکترونیک گفت: در سطح فرمانداری ها و دستگاه های اجرایی استان خوزستان، شهرهای آبادان و شادگان و همچنین شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و شرکت های تابعه، اداره کل دامپزشکی و شرکت توزیع برق بیش ترین مکاتبات کاغذی اداری و فرمانداری های امیدیه و اندیکا و دستگاه های اجرایی ثبت احوال، استاندارد، شیلات، بنیاد مسکن، شرکت ارتباطات و تامین اجتماعی کمترین مکاتبات غیر الکترونیک را داشته اند.

وی افزود: در سطح استان 85 درصد در میان فرمانداری ها و 92 درصد در بین دستگاه های اجرایی مکاتبات الکترونیک دارند ولی این میزان در سطح استان خوزستان به طور میانگین 85 درصد است.

 مدیر کل دبیرخانه مرکزی نهاد ریاست جمهوری در پاسخ به این که در برابر مدیرانی که در زمینه حرکت به سمت دولت الکترونیک کوتاهی می کنند چه راهکارهایی پیش بینی شده است، گفت: اگر کشور را یک دستگاه اداری در نظر بگیریم، باید نسبت به سایر کشور های دنیا به آن نگاه کنیم. مدیران امروزی باید همگام و متناسب با تکنولوژی روز دنیا حرکت کنند چون نمی شود مدیر موفقی وجود داشته باشد ولی با الکترونیک همگام نباشد.

ملایجردی عنوان کرد: برخی مدیران در زمینه دولت الکترونیک تلاش لازم را نکرده و یا آموزش های مورد نیاز را ندیده اند و شاید بعضی از دستور العمل هایی که سازمان اداره استخدامی ابلاغ کرده، این بوده که مدیر منتخب باید این آموزش ها را ببیند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار