اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۸۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۳
گزارش شوشان از شورای آموزش و پرورش خوزستان (2) / مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان : معلمان عشایری متقاضی انتقال به آموزش و پرورش عادی هستند / مدارس عشایری را نباید از امکانات شهری محروم کرد / 60 مدرسه عشایری به آموزش و پرورش ادارات و نواحی خوزستان واگذار شد
دانش آموزان و معلمان عشایری از هیچگونه مزایا و امتیازاتی در مقایسه با دانش آموزان و معلمان عادی برخوردار نیستند...
 


شوشان: مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: معلمان عشایری متقاضی انتقال به آموزش و پرورش عادی هستند و واگذاری 60 مدرسه عشایری به آموزش و پرورش مناطق و نواحی خوزستان در راستای ارائه خدمات بهتر تجهیزاتی و آموزشی است.

به گزارش شوشان ، محمد تقی زاده در شورای آموزش و پرورش استان خوزستان که عصر امروز سه شنبه 18 مهرماه 96 در سالن جلسات استاندار برگزار شد، گفت: دانش آموزان و معلمان عشایری از هیچگونه مزایا و امتیازاتی در مقایسه با دانش آموزان و معلمان عادی برخوردار نیستند، از این رو با واگذاری برخی از مدارس عشایری به ادارات و نواحی آموزش و پرورش خوزستان در صدد هستیم که فضا، تجهیزات و امکانات آموزشی را در آنها ارتقا دهیم.

وی با بیان اینکه معلمان عشایری نیز متقاضی ورود به آموزش و پرورش عادی هستند، گفت: برخی از این معلمان حدود 20 سال سابقه کار دارند اما به دلیل اینکه جزو آموزش و پرورش عشایر محسوب می شوند از امکان انتقال و جابجایی برخوردار نیستند، لذا در صدد هستیم با انجام این واگذاری ضمن برآورده کردن خواسته های معلمان باسابقه، نیروهای حق التدریس را جایگزین آنها کنیم.

تقی زاده با اظهار اینکه مدارس عشایری را نباید از امکانات شهری محروم کرد، گفت: برخی از مدارس عشایری ویژگی های یک مدرسه عشایری را از دست داده اند و در جوار شهر و نزدیک به ادارات آموزش و پرورش قرار دارند و ما می توانیم امکانات بهتری برای آنها از لحاظ نیروی آموزشی فراهم کنیم.

وی در عین حال توجه به مدارس استثنایی  و حاکم شدن عدالت آموزشی در این مدارس را از برنامه های دیگر آموزش و پرورش خوزستان دانست و گفت: برخی از این دانش آموزان دارای استعدادهای درسی خاص و از چهره های دانش آموزی موفق هستند و باید در راستای احقاق حقوق آنها تلاش کرد.  

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان افزود: اجرای طرح آموزش تلفیقی سبب شده است که برخی از این دانش آموزان بتوانند با حضور در کلاس های درس در کنار  دانش آموزان عادی تحصیل کنند و مهارت های زندگی  اجتماعی را در جمع افراد عادی فرا بگیرند که باید در ایجاد فضا و تجهیزات مناسب برای تحقق این هدف تلاش کرد.

گفتنی است؛ در این جلسه واگذاری 60 مدرسه عشایری به آموزش و پرورش ادارات و نواحی استان خوزستان به تصویب اعضای شورای آموزش و پرورش استان رسید. در عین حال مقرر شد تمهیدات خاصی از سوی  استانداری برای رفاه بیشتر دانش آموزان استثنایی در نظر گرفته شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار