اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۸۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۱
قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند گفت:
شوشان خرمشهر :  به گزارش ایران اکونومیست؛ عبدالله کعبی روز سه شنبه در دومین همایش روستا و عشایر منطقه آزاد اروند در روستای شلهه امام حسن(ع) آبادان افزود: در دولت تدبیر و امید در 70 درصد شهرستانهای آبادان و خرمشهر طرح های عمرانی و زیربنایی انجام شد در حالی که در هشت سال قبل آن فقط در 30 درصد مناطق طرح تعریف و عملیاتی شده بود. 
وی اظهار داشت: در بخش بهداشت و درمان 2هزار میلیارد ریال از سوی بهداشت و درمان منطقه آزاد اروند هزینه شده و بهسازی بیمارستان های شهید بهشتی و طالقانی با مشارکت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام و هم اکنون بهترین اطاق های عمل کشور در بیمارستان طالقانی آبادان آماده بهره برداری است. 
کعبی در بخش دیگری از سخنان خود به تخصیص یافتن اعتبار خاص به سرانه دانش آموزی در شهرستان های آبادان و خرمشهر اشاره و بیان کرد: برای دوره ابتدایی 250 هزار ریال، مقطع متوسطه اول 350 هزار ریال، متوسطه دوم 450 هزار ریال و فنی و حرفه ای 500 هزار ریال به ازای هر دانش آموز سرانه تعریف شده است. 

وی به ارتقاء زیرساخت های فرودگاه آبادان با اعتباری بالغ بر 66 میلیارد ریال و با کمک شرکت فرودگاه های کشور اشاره کرد و گفت: وظیفه سازمان منطقه آزاد اروند فراهم کردن زیرساخت ها برای ورود سرمایه گذاران و ایجاد اشتغال مولد در شهرستان های آبادان و خرمشهر است. 

قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند به خدمات این سازمان به روستاهای شهرستان های آبادان و خرمشهر اشاره کرد و افزود: سه هزار و 600 میلیارد ریال برای بهسازی روستاهای این شهرستان ها به صورت مشارکتی با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مصوب شده است. 

وی نقد سازنده عملکرد سازمان منطقه آزاد اروند را مفید دانست و گفت: منتقدان باید یک طرفه عملکرد سازمان را نقد نکنند و عملکرد سازمان را نسبت به دوره های گذشته ملاک قرار دهند. 
 
معاون فرماندار آبادان: اعتبارات تملک دارایی شهرستان آبادان در مناطق روستایی هزینه می شود 
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه آبادان گفت: به منظور ارائه خدمات بهتر به مناطق روستایی تمام اعتبارات تملک دارایی شهرستان آبادان در مناطق روستایی خارج از محدوده منطقه آزاد اروند هزینه می شود. 

ریاض علی فرهانی افزود: تغییر و رضایت مندی اجتماعی یک شبه شکل نمی‌گیرد و این مهم با استمرار ارائه خدمات حاصل می‌شود. 

وی اظهار داشت: اراده نظام و دولت بر این است که آبادان و خرمشهر در بخش های مختلف پایلوت کشور شوند و قرار است نقش بی بدیلی به جای پالایشگاه ۳۰ سال پیش ایفا کنیم. 

علی فرهانی به تدوین سند راهبردی توسعه شهرستان آبادان اشاره کرد و گفت: دولت تلاش دارد تا توازن و تعامل تمام شهرستان آبادان را برقرار سازد. 

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند نیز در این نشست گفت: با اقدامات صورت گرفته تا پایان سال جاری نیروگاه خورشیدی برای خانه های روستایی و مدارس محدوده منطقه آزاد راه اندازی می شود. 

موعود شمخانی اظهار داشت: به منظور کاهش هزینه های برق روستائیان با نصب پنل های تولید برق خورشیدی اهالی از انرژی پاک بهره مند می شوند. 

وی افزود: تا پایان سال جاری اینترنت تمام روستاها به فورجی ارتقا می یابند.
شمخانی به اختصاص 100 میلیارد ریال از سوی سازمان منطقه آزاد اروند به منظور تعویض لوله ها آب شرب روستای اشاره و اظهار کرد: 400 میلیارد ریال نیز به منظور بهسازی روستایهای شهرستانهای آبادان و خرمشهر اختصاص یافته است. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار