اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۸۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵
آبادان - شوشان ؛ مدیر اداره جهاد کشاورزی آبادان از خرید 15 هزار و 560 تن خرما از کشاورزان این شهرستان خبر داد و گفت: برداشت خرما از نخیلات آبادان تا اواخر مهرماه ادامه دارد و کار خرید خرما نیز تا اواخر آبان ماه به طول خواهد انجامید.
ناجی شعیب زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا – منطقه خوزستان، اظهار کرد: عملیات خرید خرما در شهرستان آبادان آغاز شده است و تاکنون 15 هزار و 560 تن خرما از کشاورزان شهرستان خریداری شده است و خرید خرما تا پایان آبان‌ماه نیز ادامه دارد.

 

وی افزود: از 15 هزار و 560 تن خرمای خریداری شده از نخلداران در آبادان، حدود 14 هزار و 900 تن آن رقم استعمران و 655 تن رقم زاهدی است.

 

مدیر اداره جهاد کشاورزی آبادان با اشاره به این‌که امسال به دلیل افزایش دما، خسارات فراوانی به محصول خرمای نخلستان‌های آبادان وارد شد، تصریح کرد: سال گذشته 65 هزار تن خرما توسط نخلداران آبادانی تولید شد که از این میزان 20 هزار و 364 تن خرما به صورت توافقی از کشاورزان منطقه خریداری شد.

 

شعیب زاده عنوان کرد: 10 مرکز خرید و بسته بندی در آبادان، خرمای تولیدی کشاورزان این شهرستان را خریداری می‌‌کنند.

 

وی با بیان این‌که قیمت توافقی خرما در آبادان برای هر کیلوگرم 21 هزار ریال اعلام شده است، خاطرنشان کرد: امسال در هر هکتار حدود 7 تا 8 تن خرما برداشت می‌شود اما با توجه به خسارات وارد شده به محصول خرما، ممکن است میزان پیش‌بینی شده خرما کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار