شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۸۵۰
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۳

شوشان / علیرضا عبدالله نژاد : فرا رسیدن نیمه شعبان سالروز ولادت امام زمان (عج) فضایی سراسر شادمانی و شعف را در سراسر ایران اسلامی بوجود آورده است. این روزها عطری دیگر فضای جامعه را فرا گرفته و بوی گل و شیرینی و عطر عشق به آقا همه جا را رنگ و بوی دیگر داده است.پیامبر گرامی اسلام (ص) در حدیثی فرمود: در نیمه شعبان اجل ها نوشته و ارزاق قسمت می شود و خدای عزوجل در این شب بیش از موهای بزهای قبیله بنی کلب، بندگانش را می آمرزد و فرشتگان را به آسمان دنیا و از آنجا به زمین نازل می کند و در این نزول ابتدا در مکه فرود می آیند.

از امام جعفر صادق (ع) روایت است که از امام محمدباقر(ع) در مورد فضیلت شب نیمه شعبان سؤال شد؛ امام فرمود آن شب بعد از لیلة القدر افضل شب ها است. در استان خوزستان و بویژه شهرستان شوشتر نیز طبق سنت دیرینه این شهر و به همت اداره کل اوقاف و امورخیریه استان خوزستان ، آیین جشن میلاد منجی عالم بشریت ، فخر عالم امکان حضرت مهدی موعود ( عج) در مقام صاحب الزمان (عج) با حضور ده ها هزار نفر از مشتاقان و عاشقان حضرتش با شکوه خاصی برگزار شد. در این مراسم که از ساعت 22 تا ساعات اولیه صبح ادامه داشتسخنرانان و مداحان کشوری در مناقب و برکات نیمه شعبان و حضرت صاحب الامر به بیان احادیث و مولودی پرداختند.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه خوزستان در این آیین از برگزاری جشن میلاد حضرت امام زمان(عج) در 42 بقعه متبرکه خوزستان خبر داد.حجت الاسلام هادی شفیعی زاده، با اشاره به برنامه های این اداره ویژه جشن میلاد امام زمان(عج)، اظهار داشت: امسال تصمیم گرفته شد که مراسم نیمه شعبان در خوزستان به صورت گسترده و پرشور برگزار شود و این مراسم در 42 بقعه متبرکه و شاخص خوزستان برگزار شد. معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه خوزستان با اشاره به اهداف برگزاری این مراسم ها در بقاع متبرکه خوزستان ابراز داشت: امسال هدف گذاری بر این شده که مراسم احیای شب نیمه شعبان در بقاع متبرکه خوزستان برگزار شود و مردم تا سحر برای سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان(عج) دعا کنند.

حجت الاسلام شفیع زاده با اشاره به برگزاری برنامه های گوناگون در استان خوزستان و بقاع متبرکه بیان داشت: مراسم دعا برای ظهور حضرت امام زمان(عج)، پاسخگویی به شبهات دینی، ایستگاه های مشاوره دینی، آذین بندی بقاع متبرکه و برگزاری ایستگاه های صلواتی در شهر از مهم ترین ویژه برنامه نیمه شعبان در خوزستان است.

حجت الاسلام شفیع زاده با اشاره به پخش بسته های فرهنگی در جشن نیمه شعبان، خاطرنشان کرد: بیش از 25 هزار جزوه مهدویت از یک کتاب با موضوع «انتظار و وظایف منتظر» در 42 بقعه متبرکه خوزستان پخش شد تا کسانی که در این مراسم شرکت کنند با وظایف منتظر مهدوی آشنا شوند.معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه خوزستان با تأکید بر این که برگزاری پرشور مراسم جشن نیمه شعبان با هدف مقابله با جریان های فکری علیه امام زمان(عج) انجام شده است، اظهار داشت: هدف اصلی این آیین ها مقابله با جریان های فکری تکفیری و وهابیت است.این فعال عرصه فرهنگی با اشاره به حضور پرشور جوانان در برنامه های جشن نیمه شعبان، خاطرنشان کرد: برنامه هایی که جامع و مؤثر باشند سبب حضور فعال جوانان در آن می شود که برنامه های مهدویت با فرهنگ سازی صحیح و مؤثر برای حضور پرشور و فعال جوانان برنامه ریزی شده است. در ادامه این مراسم باشکوه خطیب توانا حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد به بیان مناقب شب نیمه شعبان پرداخت وگفت: نیمه شعبان از افضل شب های سال بعد از لیالی قدر است. وی به دوران ظهور امام زمان ( عج) اشاره کرد و گفت: در زمان ظهور گرفتاری ، فقر ، بیکاری و عدم امنیت معنا ندارد.

حجت الاسلام دهنوی خطیب توانای کشوری نیز در این آیین به بیان ویژگی های خانواده از دیدگاه اسلام و براساس الگوگیری از زندگانی مشترک پیامبر (ص) و حضرت خدیجه (س) و امیرالمومنین و حضرت زهرا (س) اشاره کردو گفت:این بزرگواران عامل به ارزش های دینی و اخلاقی بودند که هیچگاه دستخوش زمان نخواهندشد. این کارشناس مذهبی و اجتماعی گفت:داشتن صداقت رکن رکین خانواده محسوب می شود که متاسفانه یکی از آفت های بزرگ خانواده ها در شراطی فعلی دروغ گویی و دغل بازی است.

حجت الاسلام دهنوی بیان داشت: علی و فاطمه هرگز به همدیگر دروغ نگفتند.وی از وفاداری و خوش اخلاق به عنوان دیگر ویژگی های خانواده اسلامی خبر داد و گفت: ایثار و از خودگذشتگی و احترام متقابل از دیگر خصوصیات یک خانواده ایده آل و موفق است.گفتنی است این مراسم با اجرای مجری و بازیگر بااخلاق عرصه هنر هفتم سیدجواد هاشمی همراه بود.

 

حاج احمد طرفی مداح خوزستانی و حاج حسین امیراحمدی از مداحان تهران در این آیین باشکوه به مولودی و سرایش اشعاری در مناقب حضرت حجت بن الحسن العسکری (عج) پرداخت. همچنین در پایان این مراسم باشکوه از فعالان و برگزارکنندگان این آیین با اهدای لوح تقدیر و جوایز نفیس تقدیر و تشکر به عمل آمد. شاهدان جمعیت حاضر در شب نیمه شعبان و در جوار مقام صاحب الزمان شهرستان شوشتر را حدود 50 هزار نفر تخمین زدند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار