اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۸۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵
معاون سازمان صنایع کوچک و شهرك‌های صنعتی ايران:
در هر جا که ظرفیت و پتانسیل برای تولید وجود داشته باشد، امکانات زیرساختی و سایر خدمات ایجاد و در اختیار صنعتگران قرار می‌گیرد تا آن‌ها بتوانند به راحتی به تولید بپردازند
معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرك‌های صنعتی ايران با بیان این‌که احداث واحدهای کارگاهی به رونق کسب و کار کمک ویژه‌ای می‌کند، گفت: در هر جا که ظرفیت و پتانسیل برای تولید وجود داشته باشد، امکانات زیرساختی و سایر خدمات ایجاد و در اختیار صنعتگران قرار می‌گیرد تا آن‌ها بتوانند به راحتی به تولید بپردازند.
 
فتحعلی محمدزاده امروز هشتم شهریورماه در حاشیه افتتاح چهار واحد صنعتی در شهرک صنعتی شماره 4 اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرک صنعتی اهواز چهار یک مجموعه کارگاهی است و در این شهرک تعداد زیادی واحد کارگاهی در حال بهره‌برداری وجود دارد که امروز چهار واحد را بازدید و افتتاح کردیم.
 
وی افزود: یکی از سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایرن در زمینه احداث مجتمع‌های کارگاهی آن است که دوران ساخت را از فرآیند تولید حذف کند تا صنعتگر بتواند به سرعت در واحد کارگاهی مستقر شود و به تولید بپردازد.
 
معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرك‌های صنعتی ايران تصریح کرد: برنامه احداث واحدهای کارگاهی سال‌هاست که در دستور کار شهرک‌های صنعتی کشور قرار دارد و در این زمینه تا به امروز بیش از 3هزار و 800 واحد کارگاهی برنامه‌ریزی، تکمیل و به صنعتگران واگذار شده است و در این بخش حدود 24هزار نفر مشغول به کار هستند.
 
محمدزاده با بیان این‌که احداث واحدهای کارگاهی به رونق کسب و کار کمک ویژه‌ای می‌کند، عنوان کرد: در هر جا که ظرفیت و پتانسیل برای تولید وجود داشته باشد، امکانات زیرساختی و سایر خدمات ایجاد و در اختیار صنعتگران قرار می‌گیرد تا آن‌ها بتوانند به راحتی به تولید بپردازند.
 
وی گفت: در برخی از نقاط کشور با نظارت شرکت شهرک‌های صنعتی در آن استان، زمین خام برای احداث واحدهای کارگاهی کوچک واگذار می‌شود. در این زمینه صنعتگران واحدهای خود را با طرح‌هایی که شرکت شهرک‌ها در استان‌ها ارائه می‌کند، در شهرک‌ها اجرا می‌کنند.
 
معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرك‌های صنعتی ايران اظهار کرد: در راستای انجام برنامه‌های حمایتی برای واحدهای صنعتی، برنامه‌های آموزشی مدنظر است. این آموزش‌ها به صورت رایگان برای واحدهای صنعتی ارائه می‌شود و در این خصوص سال گذشته حدود 130هزار نفر آموزش داده شدند. امسال نیز برنامه‌ریزی شده تا بیش از 160هزار نفر از صنعتگران با حضور در دوره‌های آموزشی، آموزش و مهارت‌های لازم را کسب کنند.
 
محمدزاده تصریح کرد: در برنامه داریم تا امسال برای واحدهای صنایع کوچک، دوره‌های آموزشی مهارتی، کارآفرینی و مدیریتی برگزار کنیم. در این خصوص قطعا مدیریت شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان نیز برنامه‌های جامعی در قالب حضور واحدهای کارگاهی و تولیدی در نمایشگاه‌های خارج و داخل کشور برای واحدهای صنعتی خوزستان مدنظر دارد.
 
وی با بیان این‌که برای حضور واحدهای صنعتی و کارگاهی در نمایشگاه‌های خارج و داخل کشور تا 50 درصد تسهیلات به آن‌ها اعطا می‌شود، گفت: تاکنون در حوزه واحد صنایع کوچک، 60 کنسرسیوم شکل گرفته است که مشغول به فعالیت هستند و به انجام برنامه‌ریزی‌های لازم برای صادرات محصولات خود می‌پردازند.
 
معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرك‌های صنعتی ايران بیان کرد: استان خوزستان یک استان صنعتی است و ظرفیت‌های مهندسی قابل توجهی در آن وجود دارد. صنعت در خوزستان به واسطه حضور نفت بیش از 100سال سابقه دارد و نفت پایه توسعه صنعت در خوزستان شده است.
 
محمدزاده با بیان این‌که امروزه کالاهایی می‌توانند در بازارهای صادراتی نقش‌آفرینی کنند که مبتنی بر فناوری و دانش باشند، گفت: در خوزستان خوشه صنعتی تجهیزات صنعت نفت وجود دارد که واحدهای صنعتی را ساماندهی و به آن‌ها خدمات ارائه می‌کند. این خوشه سال‌هاست که در خوزستان شکل گرفته و اکنون نیز به توسعه رسیده است.
 
وی خاطرنشان کرد: خوزستان مزیت‌های بسیار خوبی در بخش صنایع دریایی، تجهیزات نفت و صنعت نیشکر دارد و می‌تواند منشا خدمات بسیار خوبی هم برای درون کشور و هم برای کشورهای همسایه باشد. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار