اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۶:۵۹

شوشان : اولین نشست شورای زکات شهرستان اهواز در مجتمع فرهنگی غدیر برگزار شد.سال گذشته استان خوزستان با یک جهش خوب توانست در جمع آوری زکات رتبه نخست در کشور را از آن کند.

اکبری مدیرکل کمیته امداد امام استان در این نشست گفت: ما در سال های گذشته رتبه اول در تولید گندم را در اختیار داشتیم اما در جمع آوری زکات توفیقی بدست نیامده بود. تا اینکه با تشکیل جلسات متعدد و همت و تلاش مضاعف مسئولان و کشاورزان توانستیم رتبه اول را در جمع آوری زکات بدست آوریم.

در این نباید از حمایت های ویژه استاندار در اختصاص سهم معادل جمع آوری زکات به روستاها و بخش های استان علیرغم اینکه اعتباری برای آن در بودجه استان پیش بینی نشده بود سهم بسزایی دارد. پیش از این 5 سال بود که در پرداخت سهم معادل به کشاورزان شرمنده آنان می شدیم.

از سال گذشته اما پرداختی های مطالبات آنان آغاز شده است. مدیرکل کمیته امداد امام استان همچنین از برگزاری 24 همایش زکات و 644 جلسه زکات در استان در سال گذشته خبر داد. اکبری به آماری قابل تامل در جمع آوری کمک های مردمی در جشن نیکوکاری اشاره کرد و گفت: در سال 87 کل مبلغ جمع آوری شده در جشن نیکوکاری استان بیش از 83 میلیون تومان بود که سهم شهرستان دزفول از این رقم به 60 میلیون می رسید اما بشنوید از آمار جمع آوری زکات در سال گذشته که به رقم 2 میلیارد و 300 میلیون تومان رسیده است. وی بیان داشت: در سال 88 کل ملبغ جمع وری زکات در استان به 33 میلیون تومان رسید که این رقم در سال 90، بیش از 500 میلیون تومان را نشان می دهد.وی از اختصاص سهم معادل جمع آوری زکات به نیازمندان به عنوان اولویت نخست اداره کل کمیته امداد استان خبر داد.

آیت اله حیدری امام جمعه موقت اهواز نیز خواستار بسیج شدن ظرفیت های استان برای 3 برابر شدن آمار جمع آوری زکات شد. اسدی رییس نظام صنفی کشاورزان استان نیز دیگر سخنران این نشست بود که از عدم اختصاص سهمیه کود شیمیایی در سال زراعی گذشته به کشاورزان گلایه داشت.

وی همچنین خواستار کارشناسی شدن قیمت خرید تضمینی گندم بر اساس افزایش قیمت ها در اثر اجرای فازدوم هدفمندی یارانه ها شد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار