اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۸۸۲۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۲
صفری معاون فنی عمرانی شهرداری اهواز : زمان بهره برداری از پروژه تقاطع غيرهمسطح ميدان شهيد بندر مشخص نیست / خبر سیمای خوزستان در خصوص وضعیت برق پروژه تقاطع غيرهمسطح صحت ندارد / به زودی فاز دوم پارکینگ طبقاتی طالقانی آغاز می شود / به زودی فاز دوم پارکینگ طبقاتی طالقانی آغاز می شود / پل ولایت ظرف سه ماه آینده به بهره برداری می رسد
مشکلات زیادی در پروژه وجود دارد و همین امر پیش بینی اتمام پروژه و زمان بهره برداری آن را با مشکل روبرو می کند...


شوشان: محمد صفری درخصوص آخرین وضعیت پروژه تقاطع غيرهمسطح ميدان شهيد بندر (چهارشیر) در جمع خبرنگاران گفت: تقاطع غیر هم سطح میدان شهید بندر پس از متروی شهر اهواز بزرگ ترین پروژه عمرانی در حال اجرای شهرداری و یکی از استراتژیک ترین پروژه های عمرانی سال های اخیر اهواز است چون این میدان محل اصلی تقسیم ترافیک شهر اهواز و حتی استان خوزستان است و همه شریان های خروجی و ورودی شهر از میدان چهارشیر می گذرد. 

معاون فنی عمرانی شهرداری اهواز تصریح کرد: تقاطع غيرهمسطح ميدان شهيد بندر قرار است تمام مسیرهای تردد را از چهار جهت تامین کند و چون هیچ توقف و چراغ قرمزی در این میدان باقی نمی ماند، در روان سازی ترافیک نقش مهمی را ایفا می کند. 

وی افزود: تمرکز این پروژه در حال حاضر روی پل اصلی محور شرق به عرب است که تاکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. در حال حاضر نزدیک به 80 درصد از قطعات سگمنت های عرشه پل ساخته شده و بیش از 70 درصد آن ها نصب شده است.

صفری با اشاره به وجود تاسیسات مهم زیربنایی در زیر میدان چهارشیر و تاثیر آن بر روند اجرای این پروژه عنوان کرد: اهمیت جایگاه میدان چهارشیر باعث شد تا این میدان گالریی از همه تاسیسات ممکن در یک شهر باشد و اجرای پروژه عمرانی را با این چنین حجمی با مشکل روبرو کند. 

وی خاطرنشان کرد: عبور تاسیسات زیاد زیرزمینی در میدان چهار شیر از جمله لوله های نفت، آب، فاضلاب، مازوت، فیبر نوری، ، تقسیمات کابل های مخابراتی استان، وجود المان چهارشیر، عبور برق فشار قوی از بالای میدان و گذشتن دو تونل مترو از زیر این میدان، باعث شده تا پروژه با کندی پیش برود ولی در تعامل با دستگاه های مختلف از جمله برق منطقه ای، نفت، آب و فاضلاب و با کمک استانداری خوزستان توانستیم بیش تر مشکلات را برطرف کنیم.

به زودی دکل های تلسکوپی نصب می شود

معاون فنی عمرانی شهرداری اهواز درخصوص اقدامات لازم برای تامین برق فشار قوی در پروژه غیر هم سطح چهارشیر گفت: برای تکمیل دو دهانه باقیمانده پایه 5 تا 7 پل اصلی، نیاز به افزایش ارتفاع برق فشار قوی داریم که با طراحی مشاور برق منطقه ای خوزستان, با تغییر تیپ و ارتفاع سه دکل در وسط و اطراف میدان، فاصله مناسب بین آخرین سطح پروژه با شبکه برق ایجاد می شود.

وی ادامه داد: این دکل های تلسکوپی در حال حاضر خریداری شده و فونداسیون آن ها در حال احداث است؛ ظرف یک ماه آینده عملیات احداث فونداسیون و نصب دکل ها را پیگیری و شبکه برق را جابجا می کنیم.

خبر سیمای خوزستان در خصوص وضعیت برق صحت ندارد

صفری با بیان این که خبر صدا و سیما درخصوص این موضوع صحت نداشته است، عنوان کرد: صدا و سیما بدون سوال از شهرداری و مجریان طرح، اقدام به پخش برنامه ای کرد که در آن بیان شد شهرداری فکری به حال موضوع برق این پروژه نکرده است؛ نه تنها این حرف صحت ندارد بلکه از ابتدای پروژه مطالعات صورت گرفته و شرایط پروژه بررسی شده بود و می دانستیم دکل های برق نیاز به افزایش ارتفاع دارند.

وی افزود: از مدت ها پیش دکل ها خریداری شده بود ولی به دلیل مشکلات برق در بهمن ماه سال گذشته و افزایش پیک برق در تابستان تصمیم گرفتیم تا در فصل پاییز کار جابجایی دکل ها انجام شود. 

معاون فنی عمرانی شهرداری اهواز در خصوص پیش بینی زمان افتتاح نخستین پل تقاطع غیر هم سطح چهارشیر بیان کرد: مشکلات زیادی در پروژه وجود دارد و همین امر پیش بینی اتمام پروژه و زمان بهره برداری آن را با مشکل روبرو می کند ولی شهردار اهواز تمرکز خود را بر تکمیل این پروژه قرار داده و برنامه ریزی ما این است که تا پایان امسال پل اصلی را تکمیل و پل های شماره  2تا 5 را هم به موازات آن اجرایی کنیم.

وی ادامه داد: در حین حفاری به طور مرتب به لوله های جدید برخورد می کنیم و برخی لوله های بلا استفاده مثل لوله های مازوت وجود دارد که بعد از استعلام از همه ارگان های شهر اهواز مشخص شد که متعلق به هیچ کدام نیست و تصمیم به برداشتن آن ها گرفتیم.

صفری در پاسخ به این پرسش که آیا بودجه لازم برای تکمیل این پروژه وجود دارد، گفت: منابع مالی لازم برای پروژه فراهم شده و با سرعت در حال تکمیل است. 

گفتنی است پروژه شهید بندر(میدان چهارشیر) اهواز پروژه احداث 5 پل غیر هم سطح است که احداث آن ها یک تقاطع چند سطحی را ایجاد می کند که همه مسیرها را پوشش می دهد.

پل ولایت ظرف سه ماه آینده به بهره برداری می رسد

معاون فنی عمرانی شهرداری اهواز هم چنین در خصوص زمان بهره برداری از پل ولایت اهواز اظهار کرد: پل ولایت مشکلات خاص خود را داشت ولی با قرارگاه جنوب غرب کربلا توافقاتی شد و کارهای باقیمانده نیاز به ابلاغ و عقد متمم قرارداد دارد. 

وی یادآور شد: کار ساخت پل تمام شده و فقط لوپ جنوب غربی آن باقی مانده است و با توجه به این که عملیات کوه بری و خاکی به پایان رسیده و اکنون در عملیات روسازی هستیم، امیدواریم ظرف سه ماه آینده پل آماده آسفالت شود و به بهره برداری برسد.

به زودی فاز دوم پارکینگ طبقاتی طالقانی آغاز می شود

صفری در مورد عدم تکمیل فاز دوم پارکینگ طبقاتی طالقانی که قرار بود سال 93 به بهره برداری برسد، گفت: قرار بود فاز دوم پارکینگ طبقاتی طالقانی، پس از تکمیل فاز نخست و با تملک املاک جلوی آن آغاز شود ولی در این چند سال املاک لازم خریداری نشد بنابراین طراحی جدیدی صورت گرفت تا با همین فضای موجود از فاز نخست بهره برداری شود. 

معاون فنی عمرانی شهرداری اهواز خاطرنشان کرد: فاز دوم به مناقصه گذاشته شده و در یک ماه آینده پیمانکار انتخاب و ظرف دو ماه آینده عملیات اجرایی آن آغاز می شود و امید است در دو سال آینده به بهره برداری برسد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار