اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۸۸۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹
وزیر کشور گفت: دولت انتظار دارد استانداران توسعه محوری در تمام عرصه ها را سرلوحه کار خود قرار دهند، چراکه همه نقاط کشور از ظرفیت های لازم برای توسعه و استقلال اقتصادی برخوردار هستند.

وزیر کشور گفت: دولت انتظار دارد استانداران توسعه محوری در تمام عرصه ها را سرلوحه کار خود قرار دهند، چراکه همه نقاط کشور از ظرفیت های لازم برای توسعه و استقلال اقتصادی برخوردار هستند.
 
عبدالرضا رحمانی فضلی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست شورای اداری استان مرکزی که به منظور تکریم و معارفه استاندار مرکزی در اراک برگزار شده، اظهار داشت: توقعی که دولت از استانداران دارد این است که توسعه محوری را در همه عرصه‌ها در سرلوحه کار خود قرار دهند و در شرایط کنونی محور و ثقل ما موضوع توسعه اقتصادی است.

وزیر کشور خاطرنشان ساخت: استاندار مرکزی بایستی با یک برنامه ریزی صحیح و تجهیز منابع و هماهنگی، تحقق اقتصاد مقاومتی در استان را در دستور کار خود قرار دهد که از جمله این معیار‌ها باید به مردم محور بودن، درون زایی، بهره گیری از فناوری، تولید دانش بنیان و... اشاره کرد.

رحمانی فضلی تصریح کرد: به عنوان کسی که الفبای برنامه ریزی را آموخته ام و ۳۹ سال کشور در عرصه‌های مختلف فعالیت داشته ام، عنوان می‌کنم که مناطق جغرافیایی ما تماما ظرفیت و توان توسعه و استقلال اقتصادی را دارند، مهم این است که ما قدرت بسیج کنندگی این توانمندی‌ها را داشته باشیم.

وی اضافه کرد: امروز استان مرکزی با این میزان ظرفیت و وجود سه هزار واحد صنعتی نه تنها باید بتواند از نظر اقتصادی خود را اداره کند بلکه می‌تواند معین دو استان دیگر نیز باشد، فقط کاری که باید انجام دهیم این است که چشم‌ها را بشوییم و جور دیگری ببینیم.

تحقق رشد ۸ درصدی اقتصاد مستلزم افزایش بهره وری است

وزیر کشور عنوان کرد: امروز ما باید به رشد هشت درصدی اقتصادی در کشور دست پیدا کنیم، چرا که با رشد چهار درصد و اضافه شدن یک میلیون بیکار در سال، نمی‌توان کشور را اداره کرد، برای رسیدن به رشد هشت درصدی اقتصاد باید بهره وری افزایش یابد.

رحمانی فضلی با اشاره به ضرورت استفاده استاندار از گروه مشاوران قوی، گفت: استاندار مرکزی بایستی بهره گیری بهینه از منابع موجود، جذب سرمایه گذاری خارجی و فعال کردن بخش خصوصی را پیگیری کرده و در این عرصه نیز با روند پرشتاب حرکت کند، در این صورت است که می‌توانیم رشد هشت درصدی را محقق سازیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود بیان کرد: در حوزه سیاست داخلی تقویت مشارکت‌های مردمی، حضور فعال افراد سیاسی در فرآیند تصمیم سازی و تصمیم گیری، برگزاری انتخابات سالم و قانونمند، برنامه ریزی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و همچنین برقراری هماهنگی و تعامل در امور، ازجمله تاکیدات و سفارشات رئیس جمهور به مسئولان است.

وزیر کشور خاطرنشان ساخت: میثاق اجتماعی ما در پیشبرد برنامه‌ها قانون است و برمبنای این مساله ما باید تعامل و توان تصمیم گیری جمعی و همکاری را در دستور کار قرار دهیم و علیرغم محوریت استاندار، همه افراد و نهاد‌های مرتبط در تصمیم گیری‌ها مشارکت داشته باشند.

مدیران همسو با سیاست‌های دولت حرکت کنند

رحمانی فضلی تصریح کرد: بایستی فضای کار برای تمام کسانی که تمایل دارند کار و خدمت گذاری کنند فراهم شود و در این مسیر به توصیه رئیس جمهور باید اعتدال را رعایت کنیم، ضمن اینکه افرادی برای مدیریت امور انتخاب شوند که سیاست‌های دولت را قبول داشته باشند وگرنه کار پیش نخواهد رفت.

وی ادامه داد: امروز به لطف خداوند در عرصه‌های بین المللی وضعیت ما بسیار متفاوت است، چهار سال قبل شاهد تورم بالا و رکود بودیم، افتراق‌هایی در حوزه سیاست داخلی وجود داشت و در زمینه سیاست خارجی نیز منزوی شده بودیم، اما امروز با این مسائل مواجه نیستیم.

وزیر کشور افزود: هم اکنون شاهدیم که وقتی رئیس جمهور آمریکا علیه ایران اعلام مواضع می‌کند تمام دنیا به وی واکنش و عکس العمل نشان می‌دهند و دشمن با مقاصد مختلفی که طی این چهار سال قصد داشت به آن‌ها برسد، نتوانست اقدامی انجام دهد.

رحمانی فضلی عنوان کرد: ما بار‌ها به دنیا اعلام کرده ایم که بر اساس تفکرات دینی و مبنای اعتقادی خود اصلا به دنبال جنگ و دشمنی نیستیم، اما با قدرت از کشور و انقلاب خود دفاع می‌کنیم و برای دفاع از چارچوب خود از کسی اجازه نمی‌گیریم.

در مقابل هر تهدیدی خود را تجهیز خواهیم کرد

وی اضافه کرد: هر نقطه‌ای که تهدیدی برای ما باشد، ما باید بر مبنای فاصله تهدید مذکور، خود را تجهیز کنیم و هیچ قانون بین المللی این مساله را منع نکرده، همه این امور را در مسیر تقویت دین، حفظ اقتدار نظام اسلامی، خدمت گذاری به مردم و تداوم راه شهدا دنبال می‌کنیم.

وزیر کشور با اشاره به تغییر استاندار مرکزی گفت: محمود زمانی قمی طی دو و نیم سال اخیر که استاندار مرکزی بوده تجربیات خوبی را در این مدت کسب کرده و توانسته استان مرکزی را به نحو مطلوب اداره کرده و مشکلات استان را در سطح ملی پیگیری کند.

وی بیان کرد: در حال حاضر در برخی مولفه‌ها وضعیت استان مرکزی از متوسط کشوری بالاتر و بهتر است و این امر جای تقدیر دارد و از وجود استاندار قبلی در عرصه دیگری بهره گیری خواهیم کرد.

رحمانی فضلی تصریح کرد: سید علی آقازاده، استاندار جدید مرکزی نیز که از افراد با انگیزه و با تجربه و آشنا به امور استان است، امیدواریم بتواند به بهترین نحو امور استان را اداره کند و در این مسیر از راهنمایی‌های نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی بهره گیری شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار