شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۸۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳
شوشان خرمشهر : پایگاه خبری شوشان خرمشهر جهت معرفی و جمع آوری بانک اطلاعاتی از نام آوران خرمشهر اقدام به انتشار اطلاعاتی از این عزیزان میکند . این اطلاعات که به همت جمشید خباری از شهروندان و فعالین اجتماعی_آموزشی خرمشهر و همکاری شوشان خرمشهر گردآوری و منتشر میشوند نیازمند همکاری شما برای تکمیل و توسعه هستند . لذا شوشان خرمشهر آمادگی خود را برای دریافت هرگونه اطلاعات تکمیلی درباره این افراد اعلام میدارد . نام آوران خرمشهری در کلیه ی عرصه ها را بما معرفی کنید منتظر قسمتهای بعدی باشید .


توضیحاتی پیرامون تنویر افکار مخاطبان 

پایگاه خبری شوشان خرمشهر مدتی ست در پی پرکردن خلا شناخت و معرفی نخبگان و نام آوران خرمشهری اقدام به جمع آوری و نشر اطلاعات این عزیزان نموده است . 

اطلاعات و نام اغلب این افراد توسط آقای جمشید خباری از فعالین اجتماعی و اموزشی خرمشهر و از منابع مختلف تهیه و ویرایش میشوند که ضمن تلاش در استفاده از منابع موثق ممکن است گاهی تعدادی از این منابع ناقص یا قدیمی باشند و یا گاها شائبه ی جهت دار بودن آنها در ذهن برخی از مخاطبین متبادر شود .

شوشان خرمشهر ضمن ابراز خوشحالی از تعداد زیاد مخاطبان و پیگیران این لیست ، نقدهای تمام دلسوزان را بجان خریده و در جهت کسب رضایت علاقمندان و انتشار اخبار موثق تر و کامل تر تلاش خواهد کرد .فلذا از تمام مطلعان و آگاهان صمیمانه تقاضا مند است درصورت دراختیار داشتن هرگونه اطلاعات تکمیلی پیرامون افراد ذکر شده باماتماس بگیرند. 

شوشان خرمشهر ضمن رعایت صراحت خبری به تمام مخاطبان و پیام دهندگان این تعهد را میدهد که بدور از هرگونه جهت گیری های قومی ، حزبی ، سیاسی و منفعت طلبانه ، صرفا درجهت معرفی جامعه ی موفق خرمشهری،گام برداشته و اگر تعدادی از افراد که فاقد چهره ی مقبول یا رزومه ی موفق هستند،در این لیست وارد شده اند کاملا غیر عمد وبدور از هر گونه غرض ورزی بوده و تلاش میشود در اینده چهره هایی موجه و قابل قبول را معرفی کرده و بخش های قبلی را در صورت لزوم ویرایش و اصلاح کند  .
متاسفانه  بعلت کثرت پیامهای دوستان و مخاطبان این بخش ، امکان انتشار آنها نمیباشد ولی پیشنهادات وانتقادات دوستان را نصب العین قرار داده و بسیار خداراشاکریم که این بخش هم با مخاطبان زیادی مواجه شده است و همه خود را مسئولانه مخاطب مطالب منتشره میدانند.






102) حبیب ال شبیر خاقانی 
مجتهد، شاگرد مرتضی انصاری 
آثار :
الرساله العملیه، خلاصه الفقه 



103) شیخ علی ال شبیر خاقانی 
مجتهد، فرزند حبیب ال شبیر خاقانی 
آثار :
الحق المبين، الحق المصیب 



104) عیسی خاقانی 
متولد 1253 قمری، پس از وفات برادرش شیخ حبیب عهده دار وظایف شرعی و دینی مردم خرمشهر شد و مدرسه ای علمیه را در شهر بنا نهاد. عبدالمحسن خاقانی از وی اجازه روایت داشت و سید علوی بن حسین بحرانی از شاگردان او بود. شیخ عیسی در سال 1337 یا 1339 درگذشت و پس از او فرزندش عبدالحمید مرجع امور دینی مردم خرمشهر شد. 
آثار :
الرساله العملیه  ،مناسک حج و اعمال المدینه ،الفراید النفسیه ،نتایج الاخبار در احکام معاملات 



105) شیخ علی ال شبیر خاقانی 
تنها پسر حسین ال شبیر خاقانی ،عالم و شاعر 
ایشان تالیفاتی در فقه ،اصول و ادبیات دارد 



106) عبدالمحسن خاقانی 
متولد 1289ناصریه ،مرجع تقلید 
ایشان در کودکی به خرمشهر آمدند 
آثار :
خیرالزاد الیوم المعاد 



107) عبدالمنعم خاقانی 
او در سال 1327 در نجف بدنیا آمد و به خرمشهر مهاجرت نمود و در محضر بزرگانی چون محمد جواد بلاغي و آیت الله خویی تلمذ نمود .وی عهده دار شوون دینی مردم آبادان قبل از جنگ شد .



108) مهدی شبیری 
متولد 1328،حقوق دان 
فرزند کوچک شیخ عبدالحمید
 ،دکترا حقوق جزا و جرم شناسی



109) فریدون رحیمی (فریدون فریاد) 
شاعر و مترجم، متولد 1328 دانش اموخته ادبیات تطبیقی 
او در شانزده بهمن 1390 در پی سرطان روده درگذشت. فریاد نام ادبی اوست 
فریاد کتاب (آسمان بی گذرنامه) را در سال 1991 منتشر کرد و چهار سال بعد موفق به دریافت جایزه انجمن اروپایی شد. (خواب هایم پر از کبوتر و بادبادک است) نوشته او جز آثاری است که در مدارس یونان تدریس می شود. 
فریاد یکبار برنده مدال نقره از سازمان یونسکو شعبه یونان شد.در یونان او را مترجم آثار (یانیس ریتیسوس) میشناسند. 
میلاد نهنگ و شاعران جوان از دیگر آثار اوست. 
قصه علوان با نقاشی نیره رحیمی در فهرست آثار دفتر بین الملل کتاب برای نسل جوان است. 



110) عبدالصمد مرفاوی 
متولد 1343 خرمشهر، بازیکن پیشین و مربی فوتبال 
دو دوره مربی استقلال تهران.، 
افتخارت قهرمان جام باشگاه های آسیا بهمراه تیم استقلال 
سومین بازیکن سال آسیا در سال 1991 



111) رضا کرمانی 
متولد 1313، مرگ 1391 
او از پدر و مادری یزدی در قم بدنیا آمد و سپس به خرمشهر آمد و تحصیلات دانشگاهی خود را در مقطع کارشناسی ارشد در زمینه مهندسی نفت ادامه داد. در سال 1329 در حالیکه محصل اول دبیرستان بود به اتفاق شش نفر از همکلاسی هایش حزبی بنام استقلال ایران را تشکیل داد و بعد ها به عضویت حزب پان ايرانيست. در آمد. در سال های 39 و 40 دو بار زندانی شد و در سال های 41 تا 44 روزنامه خاک و خون را منتشر کرد. دبیر حزب پان ايرانيست در سال 1347 پان ايرانيست ها در انتخابات انجمن شهر خرمشهر پیروز شدند و مهندس کرمانی شهردار خرمشهر شد او شهردار نمونه استان شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار