اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۹۰۹۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰
نهاد نظارتی بر بانکداری ترکیه گزارش برخی رسانه‌های ترک مبنی بر احتمال جریمه چند میلیارد دلاری بانک‌های ترکیه به اتهام نقض تحریم‌های ایران را تکذیب کرد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، نهاد نظارتی بانکداری ترکیه با صدور بیانیه‌ای از مردم خواست تا به شایعات درباره موسسات مالی و گزارش یک رسانه ترک مبنی بر اینکه آمریکا ممکن است بانک‌های ترکیه را به اتهام نقض تحریم‌های ایران هدف جریمه‌های چند میلیاردی قرار دهد، توجه نکنند.

یک روزنامه ترک زبان روز شنبه خبری را منتشر کرد مبنی بر اینکه شش بانک ترکیه به زودی هدف جریمه‌های سنگین آمریکا به اتهام نقض تحریم‌های ایران قرار خواهند گرفت. اگرچه در این گزارش اسامی بانک‌ها ذکر نشده بود، اما در آن اشاره شده که یک بانک باید پنج میلیارد دلار جریمه بپردازد و مبلغ جریمه دیگر بانک‌ها کمتر از این خواهد بود.

در بیانیه نهاد نظارتی بانکداری ترکیه آمده است: به اطلاع عموم می‌رسد، مطالبی که با ماهیت شایعه درباره بانک‌های‌ ما، مبنی بر اسناد یا حقایق نیستند و نباید به آنها توجه شود. بانک‌های ترکیه به خوبی در حال داد و ستد و فعالیت هستند.

مقامات ترکیه و آمریکا تاکنون این ادعا را تائید نکرده اند و نهاد نظارتی بانکداری ترکیه نیز آن را تنها یک شایعه خوانده و از مردم خواست است تا به این اخبار نادرست اعتنا نکنند.

به گزارش رویترز، این اخبار در حالی منتشر شده است که دادستانی آمریکا ماه گذشته، وزیر اقتصاد پیشین ترکیه را به جابجایی مخفیانه صدها میلیون دلار متعلق به ایران در نظام مالی آمریکا متهم کرد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه این اتهام را رد و تاکید کرد ادعاها علیه وزیر اقتصاد سابق با انگیزه‌های سیاسی انجام شده و همچون حمله به ترکیه تلقی می‌شود.


/ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار