شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۹۲۱
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۲ - ۰۵:۰۸

شوشان : روزنامه وطن امروز در ستون سایه‌روشن امروز چهارشنبه خود نوشت:

*آلمان برای پذیرش 100 عضو منافقین آماده است!

نماینده ویژه سازمان ملل متحد در عراق از آمادگی آلمان برای پذیرش 100 تن از عناصر گروهک تروریستی منافقین خبر داد.به گزارش براثا، مارتین کوبلر نماینده ویژه سازمان ملل متحد در عراق اعلام کرد دولت آلمان آمادگی دارد 100 تن از اعضای گروهک تروریستی منافقین را اسکان دهد. وی همچنین از اسکان 27 تن از اعضای منافقین در آلبانی طی هفته جاری استقبال کرد. کوبلر با اشاره به حمله اخیر به پایگاه لیبرتی محل اسکان موقت گروهک منافقین در عراق اعلام کرد این حمله بیانگر اهمیت اسکان فوری منافقین در کشورهای دیگر است.

وی در ادامه از دیگر کشورها خواست همچون آلبانی و آلمان موافقت خود را با پذیرش منافقین و اسکان آنها اعلام کنند. گفتنی است کمیساریای عالی امور آوارگان سازمان ملل متحد گروهک منافقین را آوارگانی می‌داند که خواستار پناهندگی هستند و باید برای حمایت از آنها و حفظ امنیتشان اقدامات اساسی صورت گیرد.

گروهک تروریستی منافقین جنایات بیشماری را علیه ملت ایران و عراق مرتکب شده است و باوجود درخواست سازمان ملل متحد برای اعطای پناهندگی به این افراد به جز آلمان و آلبانی تاکنون هیچ کشوری آمادگی خود را برای پذیرش این افراد اعلام نکرده است.

*زمان صدور حکم قضات کهریزک

سیامک مدیرخراسانی در حاشیه همایش سراسری هفته قوه قضائیه در جمع خبرنگاران درباره اخبار منتشر شده درباره حکم سعید مرتضوی مبنی بر 15 سال حبس و 5 سال انفصال از خدمات دولتی، اظهار کرد: این حکم را نه تایید و نه تکذیب می‌کنم. به گزارش ایسنا، سیامک مدیر خراسانی در حاشیه همایش سراسری هفته قوه قضائیه در جمع خبرنگاران درباره اخبار منتشر شده درباره حکم سعید مرتضوی مبنی بر 15 سال حبس و 5 سال انفصال از خدمات دولتی، اظهار کرد: این حکم را نه تایید و نه تکذیب می‌کنم.

وی درباره پرونده بیمه ایران نیز خاطرنشان کرد: پرونده بیمه ایران هنوز از دادسرا بازنگشته و تصمیمی درباره آن گرفته نشده است.

رئیس شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران خاطرنشان کرد: احتمال دارد تا آخر هفته قوه قضائیه حکم پرونده قضات کهریزک را صادر کند.

*پنتاگون به دنبال مقالات دوران دانشجویی روحانی

وزارت دفاع آمریکا درصدد دسترسی به مقالات دانشجویی رئیس‌جمهور منتخب ایران در دانشگاه اسکاتلند است.به گزارش فارس، پایگاه خبری «اسکاتلند هرالد» نوشت: وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) درصدد دسترسی به مقالات دانشگاهی رئیس‌جمهور جدید ایران است که در دانشگاه اسکاتلند تحصیل کرده است.بر اساس این خبر، چند روز بعد از پیروزی حجت‌الاسلام «حسن روحانی» در انتخابات ریاست جمهوری 14 ژوئن در ایران بود که مقامات وزارت دفاع آمریکا با دانشگاه «گلاسکو» در اسکاتلند تماس گرفتند و دسترسی به مقالات دانشجویی رئیس‌جمهور منتخب ایران را خواستار شدند. حجت‌الاسلام روحانی 65 ساله در دهه 1990 میلادی در دانشگاه گلاسکو تحصیل و مدارک کارشناسی ارشد و دکترا را از دپارتمان حقوق این دانشگاه دریافت کرده است.

*کانادا از اشتباه خود در قبال ایران درس نمی‌گیریرد

وزیر خارجه کانادا که اخیرا درباره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران لفاظی کرده بود و بعد از آن مجبور به عذرخواهی از مردم ایران شد، در مصاحبه‌ای برای برنامه هسته‌ای ایران اولتیماتوم تعیین کرد. به گزارش فارس، درست با گذشت یک هفته از اهانت «جان برد» وزیر خارجه کانادا به انتخابات ریاست‌جمهوری ایران و بی‌معنی خواندن مشارکت مردم ایران در انتخابات و بعد از آن نامه عذرخواهی از مردم ایران، وی بار دیگر در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» به ایران هشدار داد تنها 2 تا 3 ‌ماه زمان دارد به غرب ثابت کند به دنبال یک راه‌حل از طریق مذاکره برای برنامه هسته‌ای خود است.

برد ضمن هشدار به ایران و بدون اینکه پیامدهای به پایان رسیدن مهلت تعیین شده را بیان کند، تصریح کرد: پروسه دیپلماتیک رو به اتمام است. جان برد درباره استفاده از دیپلماسی در قبال ایران گفت: همیشه برای اینکه 2 تا 3 ‌ماه منتظر بمانیم، دلیل وجود دارد. اگر ایرانی‌ها می‌خواهند ثابت کنند که تفکرات منفی درباره آنها اشتباه است، باید در مذاکرات با 1+5 به پیشرفتی معنادار دست یابند، هرچند خود من هم در این مورد بدبین هستم، اما امیدوارم آنها خلاف این را ثابت کنند.

وی ادامه داد: پروسه دیپلماتیک رو به پایان است و باید رو به پایان رود. اگر ایران می‌خواهد راه‌حل‌هایی منسجم و معنادار برای برنامه هسته‌ای خود پیدا کند، فرصت دارد که در هفته‌های آتی به جهان ثابت کند. شما فردی را دارید (روحانی، مذاکره‌کننده سابق هسته‌ای ایران) که احتیاج به زمان ندارد که پرونده‌ هسته‌ای را بازخوانی کند و احتیاجی هم ندارد که درباره برنامه هسته‌ای ایران اطلاعاتی به‌دست آورد.

 

شوشان : انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار