شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۹۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۴
رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا امروز (سه‌شنبه) در حالی بعد از سفر از پیش اعلام نشده‌اش به افغانستان وارد خاک پاکستان شد که مقام‌های این کشور استقبال سردی از او به عمل آوردند.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این در حالی است که اخیرا واشنگتن فشارها را بر پاکستان به دلیل آنچه که حمایت این کشور از شبه‌نظامیان طالبان با دادن "پناهگاه‌های امن" به آنها خوانده افزایش داده است.

امروز بعد از ورود تیلرسون به فرودگاه نظامی در شهر راولپندی پاکستان تنها یک هیات سطح متوسط از سوی وزارت خارجه این کشور از او استقبال کرد.

پس از آن او در قالب یک کاروان از خودروهای لندکروز و محافظت امنیتی شدید به سفارت آمریکا در منطقه دیپلماتیک اسلام آباد رفت.

تیلرسون بعد از عزیمت به شهر اسلام آباد به دیدار شاهد خاقان عباسی نخست وزیر پاکستان و ژنرال قمر جاوید بجوا رئیس ارتش این کشور رفت.

شاهد خاقان عباسی در جریان این دیدار به تیلرسون گفت ما به جنگ علیه تروریسم متعهد هستیم و توانسته ایم در این جنگ نتایجی را حاصل کنیم. عباسی خاطرنشان کرد: ما مشتاق به ادامه همکاری هایمان با آمریکا و ایجاد روابطی عالی هستیم.

همچنین تیلرسون نیز در جریان بخشی از این نشست که در اختیار رسانه ها قرار گرفت به هیئت پاکستانی گفت که اسلام آباد یک هم پیمان مهم برای آمریکا در منطقه محسوب می شود.

تیلرسون گفت: پاکستان برای اهداف مشترک ما به منظور ایجاد صلح و امنیت در منطقه اهمیت زیادی دارد و همچنین برای ایجاد فرصت ها به منظور گسترده تر کردن روابط اقتصادی نیز مهم است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار