اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۹۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۷
محمد صادقی

عزل قمر فرماندار ماهشهر در حالی که عمده نیروهای سیاسی شهرستان رضایتی نسبی از مجموعه عملکرد وی داشتند و انتصاب سید امیر حمزه موسوی به عنوان جانشین وی انتقادات زیادی در پی داشته است. 

بازنشسته بودن موسوی ، عدم مشورت با ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در ماهشهر که تلاش های بسیاری در انتخابات ریاست جمهوری از خود نشان دادند، عدم مشورت با ستاد مرکزی دکتر روحانی حتی در اهواز و نیز نادیده گرفتن معمرین و معتمدین شهرستان از جمله انتقادات فعالین سیاسی این خطه به استاندار محترم خوزستان است.

نگارش نامه‌های متعدد و طومارهای اعتراضی همچنان ادامه دارد اما مهمترین و شاید بی‌نظیرترین اتفاق این ماجرا که تا حدودی به طنز شبیه است، نگارش نامه جمعی از فعالین شهرستان به جناب دکتر ساری نماینده محترم اهواز بود. نامه ای که مَطلع آن گلایه طعنه آمیز به دکتر گلمردای نماینده شهرستان در بی‌اطلاعی و انفعال شدید این نماینده در انتصاب فرماندار حوزه انتخابیه‌اش بود. این فعالین سیاسی از دکتر ساری خواهش کرده‌اند که با توجه به بی‌اطلاعی و انفعال نماینده شهرشان، ایشان پیگیر انتصاب یک بازنشسته آنهم بدون مشورت با معتمدین محلی شود و نتیجه را به مردم اعلام نمایند.

از سویی شنیده ها از ماهشهر حاکی از لغو جلسه مجموعه اصلاح‌طلبان این شهرستان در لحظات آخر با دکتر گلمردای به علت مشغله کاری ایشان در هفته اخیر بوده است.جلسه ای که در سطح وسیع اطلاع رسانی شده بود و لغو آن دلخوری شدید اصلاح طلبان را از وی به دنبال داشت. این گریزهای گلمرادی از جلسات پرسش و پاسخ با اهل سیاست البته مسبوق به سابقه است و ایشان بیشتر متمایل به تشکیل جلسات در محلات مختلف در حضور مردم است و از آنجا که خروجی چنین محافلی از پیش مشخص بوده و تجربه هشت سال مدیریت اینچنینی همچنان در خاطره مردم است، می‌توان گفت ادامه این  روال بیش از پیش فریاد عقلای شهرستان را به آسمان بلند کرده است و در نارضایتی کنونی نیز بی تاثیر نیست.

اما این همه ماجرای ماهشهر نیست؛ اخیراً کمپینی در فضای مجازی تشکیل شده است که خواهان استعفای گلمرادی از نمایندگی حوزه انتخابیه و انتخاب نماینده جدید است. درخواستی نامعقول و خام که بیشتر متاثر از فضای سیاسی احساسی در این شهرستان است.اما آنچه آتش ماجرا را تند و فضا را کمی متشنج نمود پخش سخنانی از گلمرادی بود که این منتقدین را فتنه‌گر خوانده و خواستار برخورد با آنها شده است. امری که یادآور نامه اخیر این نماینده به مدیر کل ارشاد استان برای برخورد با یکی از رسانه ها و مدیر مسئول آن بود. این موضوعات اگرچه ممکن است با گذشت زمان اندک اندک فراموش شوند اما در وضعیت کنونی موجبات دلخوری کنشگران سیاسی گشته و فضا را غبار‌آلود نموده است. غباری که شاید این نماینده مجلس تنها بتواند با کمک مشاورین کارکشته و دلسوز خود بزداید و رضایت عمومی را فراهم کند.

امروز نیز شایعاتی در محافل سیاسی و رسانه‌ای ناگهان جرقه زد و قوت گرفت و پیچید که با لابی‌های صورت گرفته منصور قمر ابقا گشته و امیرحمزه موسوی نیامده می‌رود. خبری که گویا نزدیکان قمر نیز تایید کرده‌اند و به زودی صحت آن مشخص می‌شود.

حال اما مجموع این عوامل دست به دست هم داده اند تا گلمرادی باز هم در سیبل انتقادات گسترده مردم و سیاسیون قرار گیرد و انفعال سیاسی وی بیش از گذشته در مرکز توجه قرار گیرد.باید منتظر ماند و نظاره کرد که پایان این ماجرا به کجا منتهی می شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار