شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۹۶۶۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۱
گزارش شوشان از جلسه شورای اجتماعی خوزستان (3) / مدیرکل امور اجتماعی استانداری: 40 درصد طلاق های خوزستان در دو شهرستان اتفاق می افتد/ وضعیت نگران کننده مصرف مواد مخدر و طلاق از دیدگاه مردم خوزستان / متوسط خودکشی در ایذه از نُرم استان خوزستان بالاتر است / نیمی از آسیب های اجتماعی استان خوزستان تحت شعاع مواد مخدر است
از نگاه مردم خوزستان مصرف مواد مخدر به موضوعی نگران کننده تبدیل شده است که نیاز به کنترل و چاره اندیشی دارد. در شهرستان اهواز مصرف مواد مخدر و طلاق، بیکاری و مشکلات اقتصادی جزو آسیب های نخست در بین مردم است


شوشان: مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان در جلسه شورای اجتماعی استان با اشاره به تخصیص اعتبارات ملی برای ساماندهی مناطق حاشیه نشین استان خوزستان اظهار کرد: استان خوزستان از امسال جزو ده استانی خواهد بود که اعتبارات مناطق حاشیه ای و کم برخوردار به آن تعلق می گیرد بنابراین با هماهنگی شهرداری های استان برای این مناطق  برنامه نهادسازی را با رویکرد اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی آغاز خواهیم کرد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان به تدوین سند وضعیت توسعه انسانی در ایران با دو محور آسیب آپذیری و تاب آوری اشاره کرد و گفت: درآمد، آموزش و امید به زندگی سه شاخص اصلی توسعه انسانی هستند که در این سند مورد توجه قرار گرفته و برسی می شوند.

وی از تهیه اطلس اجتماعی استان خوزستان به منظور کنترل آسیب های اجتماعی در راستای سند وضعیت توسعه انسانی در ایران خبر داد و اذعان داشت: این اطلس به تفکیک شهرستان ها و با سه منبع آماری و توزیع بیش از 11 هزار پرسشنامه بین مردم و مدیران مطلع شهرستانی در دو موضوع مسائل اجتماعی و نهادی تهیه شده است.

 مواد مخدر، طلاق و فقر مثلث نگران کننده در خوزستان

کریمی کیا به بخشی از اطلس آسیب های اجتماعی در خصوص دیدگاه مردم شهرستان های خوزستان به آسیب های اجتماعی آن شهرستان اشاره کرد و گفت: شهروندان شهرستان آبادان در زمینه نهادها و نابرابری اجتماعی، فقر و بیکاری را به عنوان مهم ترین مسئله خود عنوان کرده و در حوزه آسیب های اجتماعی طلاق، تکدی گری، روابط خارج از حیطه زناشویی و پرخاشگری را بزرگ ترین معضلات و قتل را کم ترین آسیب دانسته اند.

وی ادامه داد: در آغاجاری و اندیمشک مصرف مواد مخدر و طلاق و در حوزه نابرابری های اجتماعی، فقر مهم ترین مشکلات مردم این دو شهرستان بوده است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان مصرف مواد مخدر و طلاق را دغدغه بیش تر بیش تر شهرهای استان خواند و اذعان داشت: از نگاه مردم خوزستان مصرف مواد مخدر به موضوعی نگران کننده تبدیل شده است که نیاز به کنترل و چاره اندیشی دارد. 

وی یادآور شد: در شهرستان اهواز مصرف مواد مخدر و طلاق، بیکاری و مشکلات اقتصادی جزو آسیب های نخست در بین مردم است و از دیدگاه مردم شهرستان های باغملک، امیدیه، رامشیر، دشت آزادگان و اندیکا مصرف مواد مخدر و طلاق دو اولویت آسیب های اجتماعی این شهرستان ها است.

خودکشی؛ دغدغه خاص مردم شهرستان ایذه

به گزارش شوشان ، کریمی کیا با اشاره به سه معضل نخست شهرستان ایذه از نگاه مردم آن، بیان کرد: طلاق، خودکشی و بیکاری سه دغدغه مهم مردم شهرستان ایذه است و با توجه به این که متوسط خودکشی در ایذه از نُرم استان خوزستان بالاتر است، تلاش کردیم در این موضوع ورود کنیم.

وی به دغدغه مردم در دیگر شهرستان های خوزستان پرداخت و گفت: در شهرستان های دزفول و باوی مصرف مواد مخدر و انواع سرقت(از ماشین، منازل، مغازه ها و..)، در بهبهان طلاق و مصرف مواد مخدر و در خرمشهر مصرف مواد مخدر و دست فروشی از معضلات و آسیب های اجتماعی از دیدگاه مردم هستند.

معضل متفاوت شهروندان حمیدیه؛ عدم درک متقابل والدین و فرزندان

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان با اشاره به معضل متفاوت مردم حمیدیه در بحث آسیب های اجتماعی عنوان کرد: مردم شهرستان حمیدیه، عدم درک متقابل والدین و فرزندان و تکدی گری را به عنوان دو مشکل اساسی خود بیان کرده اند.

نیمی از آسیب های اجتماعی استان خوزستان تحت شعاع مواد مخدر است

کریمی کیا  با بیان این که مصرف مواد مخدر عامل اتفاق افتادن بسیاری از آسیب های اجتماعی در خوزستان است، اظهار کرد: مصرف مواد مخدر نیمی از آسیب های اجتماعی استان خوزستان را تحت شعاع خود قرار می دهد و این بدان معنا است که با کنترل بحث مصرف مواد مخدر، بسیاری از آسیب های اجتماعی قابل کنترل خواهند بود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان با اشاره به لزوم اجباری کردن مشاوره های پیش از ازدواج در دو شهرستان اهواز و آبادان یادآور شد: 40 درصد از طلاق های خوزستان مربوط به اهواز و آبادان است که از این تعداد 2 هزار و 700  طلاق  در اهواز و یک هزار و 400 طلاق در آبادان اتفاق می افتد به همین دلیل اجباری کردن مشاوره های پیش از ازدواج در این دو شهرستان اهمیت زیادی دارد.


























نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار