شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۹۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹
با سلام خدمت جناب آقای دکتر میاحی استاد محترم دانشگاه شهید چمران اهواز و با تشکر از بذل توجه ایشان نسبت فرودگاه اهواز به عرض می رساند در چند سال اخیر فعالیت های چشمگیری در این فرودگاه انجام شد که نادیده گرفتن آنها به دور از انصاف بوده و انتظار می رود با نگاه کارشناسانه تری به این حوزه نگاه شود زیرا صنعت هوانوردی صنعتی خاص به شمار می آید که لازم است منتقدان آن نیز با حداقل اطلاعات از این صنعت اقدام به انتشار انتقادات نمایند. به هر حال به جهت روشن نمودن اذهان عمومی جوابیه مختصری به موارد آمده در خبر منتشر شده در تاریخ 17 مهرماه 96 با کد خبر 78195 در پایگاه خبری شوشان تهیه و به حضورتان ارسال می گردد.

1-فرودگاه اهواز در سال 88 طرحی جامع را توسط مهندسین مشاور ( سکو ) تهیه و به تصویب رساند که امروز با توجه به نیاز فرودگاه در حال تغییر در برخی از ساختار این طرح هستیم که انشاالهه با تصویب تغییرات در طرح ، شاهد ایجاد فضاهای رفایی و دیگر امکانات مورد نیاز مسافرین محترم خواهیم بود.

2-به منظور ایجاد فضای زیبا و چشمگیر اکثر سقف ترمینال های مسافری فرودگاه ها را با ارتفاع زیاد می سازند در ضمن طرح ها نیز در ابتدا به تصویب کارشناسان شرکت فرودگاه ها جهت اجرا می رسد . 

3-امسال با توجه به گرمای شدید هوا در استان و نیز نوسانات برق در ایام تابستان ، سیستم های خنک کننده از عملکرد مطلوبی برخوردار نبوده که با تمهیدات صورت گرفته انشااله  در سال آینده مشکلی در خصوص گرمای هوا در ترمینال های فرودگاه اهواز نداشته باشیم.

4- ترمینال مسافری فرودگاه اهواز در همان طرح ابتدایی در مجاورت محل پارک هواپیما طراحی شده بود که با توجه به کمبود فضای توسعه در محل پارک هواپیماها و نیز از جهت ایجاد فاصله بین سالن های پروازی به دلیل مجاورت با روستای (علی آباد) و لوله های انتقال نفت ، این امکان میسر نمی باشد. 

5-با پیگیری های انجام شده در حال حاضر شرکت خدمات هندلینگ جدیدی با نام "همراه کوشا کیش" در کنار شرکت هندلینگ قبلی با نام " پرنده آبی " قرار گرفته که این امر باعث ایجاد فضای رقابتی گردیده و با ورود تجهیزات جدید و به روز ، در خدمت مردم عزیز خوزستان و مسافرین گرامی خواهیم بود.

6-تاکسیرانی فرودگاه اهواز با مساعدت استاندار محترم خوزستان و پیگیری های اداره کل فرودگاه های استان خوزستان موفق به تجهیز ناوگان تاکسیرانی فرودگاه با بیش از 30 خودرو هیوندا با پلاک منطقه آزاد اروند گردید که در حال حاضر تعداد خودروهای این تاکسیرانی به بیش از  200 دستگاه خودرو می رسد. 

7-جابجایی درب ها به دلیل انجام امور ساختمانی مرتبط با ترمینال ها اجنتاب ناپذیر بود که در حال حاضر نیز با بهره برداری از پروژه توسعه ترمینال این مشکل نیز مرتتفع گردیده است.

8-متاسفانه فروگاه فعلی اهواز با کمبود شدید فضا در محوطه مقابل ترمینال ها قرار دارد که امیدواریم در بازنگری طرح جامع مشکل فضا و همچنین محل پارک خودروها برطرف گردد.

9-از طریق فراخوان و جذب اسپانسر جهت ایجاد محل انتظار مسافرین این امر امکان پذیر است که متاسفانه به دلیل کمبود فضا در مقابل ترمینال ها مانع از انجام این کار می شود.

روابط عمومی اداره کل فرودگاه های استان خوزستان


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار