شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۹۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳
پنج دوچرخه سوار از استان قم تا چذابه را رکاب زده و ادامه راه تا کربلا را نیز رکاب خواهند زد.
مستقر در مرز چذابه، گروه پنج نفره دوچرخه سوارانی که همه جوان هستند، به عشق امام حسین (ع) از استان قم رکاب زده و به چذابه رسیدند.

این گروه دو تبعه افغانستانی و پاکستانی دارد که بر اساس قوانین اعلام شده باید از مرز شلمچه رد شوند ولی این جوانان از این قانون خبر نداشته و در مرز چذابه سرگردان شده بودند.

نیروی انتظامی هم مقابل این عشق و ارادت نوجوانان و جوانان عضو گروه مهربانی به خرج داده و با همکاری خوب خود اجازه خروج به این عاشقان حسینی را دادند.

زیارت اولی رکاب زن

میلاد ایرانی که تنها ۱۷ سال سن دارد همراه سایر دوستان خود سوار دوچرخه اش شده تا به عشق سیدالشهدا (ع) به کربلا بروند و تمام مسیر استان قم تا کربلا را رکاب بزند.

وی به خبرنگار مهر می گوید: سال اولی هست که به زیارت امام حسین (ع) می روم و اینقدر حس خوبی دارم که اصلا قابل وصف نیست.

این زائر رکاب زن در مورد چگونگی تصمیم گیری برای سفر به کربلا می گوید: دوستانم به گفتند که می خواهیم برای زیارت امام حسین (ع) تا کربلا رکاب بزنیم و من هم با آنها همراه شدم.
رکاب زنی برای امام حسین خستگی ندارد

در پاسخ به این سئوال که آیا سال های بعد هم دوستانش را همراهی می کند، می گوید: من هم سال های های بعد با همین روش رکاب زنی به زیارت امام حسین (ع) می روم.

وی با اشاره به اینکه اصلا از رکاب زنی برای امام حسین (ع) خسته نشده می گوید: فقط از مسئولان تقاضا دارم که کاری کنند تا دوستان تبعه افغانی و پاکستانی ما از همین مرز رد شوند که برای عزیمت به کربلا با رفتن به شلمچه زمان را از دست ندهند.

رکاب زنی ۵ ساله برای امام حسین (ع)

محسن معماریان پور دیگر عضو این گروه دوچرخه سوار نیز در گفتگو با خبرنگار مهر می گوید: کلا تیم ما ۲۱ نفر عضو دارد ولی ۱۶ نفرمان روز گذشته از مرز رد شده اند.

او ادامه می دهد: ۲۰ ساله هستم و چند سال است که نیت کرده ایم تا از تا کربلا را برای زیارت امام حسین (ع) رکاب بزنیم.

این زائر جوان می گوید: پنج سال است که به صورت مداوم این سفر را می روم و اگر عمری باقی باشد، سال های آینده نیز به کار خودم ادامه می دهم.

معماریان پور در پایان درخواست کرد: دو دوست ما تبعه پاکستان و افغانستان هستند که مسئولان گفتنه اند باید از شلمچه به سمت کربلا بروید ولی اینطور سفر ما خیلی طول می کشد تا به کربلا برسیم.


/مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار