اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۹۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۳
قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند عنوان کرد ؛
آبادان - شوشان ؛ قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند گفت: فضای کسب و کار به آرامش نیاز دارد و منطقه آزاد اروند بهترین امکانات را در بین سایر مناطق دارد.
آبادان شوشان ؛ عبدالله کعبی ، روز پنج شنبه (11 آبان ماه ) در نشست شورای اشتغال شهرستان آبادان که با حضور فرماندار ، امام جمعه و مسئولین این شهرستان در سالن جلسات فرمانداری ویژه آبادان برگزار شد ،عنوان کرد : این جلسه در پی مطالبه‌گری جوانان آبادان برگزار شده و ما به عنوان خدمتگذاران مردم وظیفه پاسخگویی مطالبات به حق آنان را بر عهده داریم .

وی با بیان اینکه پاسخگویی ما مسئولان باید بر اساس آمار و ارقامی که در کشور ثبت می‌شود باشد، ادامه داد: وظیفه ما ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت سرمایه‌گذار است.

قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذار به دنبال امنیت است و باید امنیت برای وی فراهم شود، توضیح داد: فضای کسب و کار به آرامش نیاز دارد و منطقه آزاد اروند بهترین امکانات را در بین سایر مناطق دارد و وظیفه ما ایجاد زیرساخت‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذار است.

کعبی، تفاوت قوانین مناطق آزاد با سرزمین اصلی را یکی از دلایل تشکیل منطقه آزاد اروند نام برد و عنوان کرد: 6 ماه از سال این منطقه دارای بهترین شرایط آب و هوایی نسبت به سایر مناطق است.

وی در ادامه با اشاره به شرکت فولاد کاوه اروند، تصریح کرد: در حال حاضر شرکت فولاد کاوه اروند 220 نفر در گام اول اشتغالزایی دارد و سپس واحدهای جانبی آن توسعه پیدا می‌کند. شرکت فولاد شهید جهان آرا بعد از آن راه‌اندازی می‌شود. این دو شرکت فولاد به اندازه یک میلیون و 800 هزار تن فولاد تولید می‌کنند؛ در واقع به اندازه فولاد استان خوزستان است.

قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند در همین خصوص یادآور شد: اینها فرصت‌هایی است که در منطقه آزاد اروند ایجاد شده است، اما هنوز اعلام نشده است و اصحاب رسانه با ما از این پروژه‌ها بازدید داشته‌اند و ظرفیت‌ها را مشاهده کرده‌اند.

کعبی تاکید کرد: وقتی امام جمعه آبادان شهرک‌های صنعتی ما را ندیده‌اند این یکی از بحث‌هایی است که شاید ما نتواستیم دعوتی از ایشان به منظور بازدید از شهرک‌های صنعتی بکنیم تا در نماز جمعه مطرح کنند که چه امکاناتی فراهم شده است.

وی، آینده منطقه آزاد اروند را مثبت برشمرد و گفت: در موضوع بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، گردشگری، توسعه و بازسازی روستاها و عمران شهری اقدامات مناسبی انجام شده است.

قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند در ادامه سخنان خود با اشاره به ظرفیت روستاها، بیان کرد: یکی موضوعات جدی ما استفاده از توان محلی روستایی برای اشتغال است.

وی در خصوص کمیته اشتغال افزود: کمیته اشتغال که تشکیل می‌شود باید نقاط ضعف را به نقاط قوت تبدیل کند و باید از نیروهای بومی استفاده شود.

کعبی اظهار کرد: 184 نفر گمرکات استان خوزستان نیرو گرفت. 95 نفر از نیروهای 2 شهر، نیروهای خدمات شهری بودند دیگر نیروها نیز از آبادان و خرمشهر بودند.

قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند در پایان خطاب به رسانه‌ها گفت: امیدواریم رسانه‌ها که تاکنون همگام و همراه با ما بوده‌اند، کمک کنند فضای مناسب و مطلوب ایجاد شود.


اتنهای پیام/.


*** خبرنگار : نجمه ایرانیان ***

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار