شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۰۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰

روزنامه تهران امروز در ستون آن سوی سکه سیاست امروز یکشنبه خود نوشت :

ولایتی در مجلس!

مشرق نیوز نوشت:شنیده‌ایم در روزهای گذشته برخی از حامیان علی‌اکبر ولایتی از او خواسته‌اند تیم انتخاباتی خود را برای حضور در انتخابات آینده مجلس حفظ کند.این افراد پیشنهاد داده‌اند علاوه بر برنامه‌ریزی برای تشکیل یک تشکل فراگیر، شخص دکتر ولایتی هم کاندیدای مجلس شورای اسلامی‌شود.

انعطاف جبهه پایداری نسبت به روحانی!!

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی عضو جبهه پایداری گفت:آقای روحانی مدعی شد می‌خواهد حوزه سیاست خارجی را دچار آرامش کند و این کار را تحت عنوان تنش‌زدایی انجام خواهد داد اما جبهه پایداری، تنش‌زدایی را عامل تهدید می‌داند و معتقد است نباید در حوزه سیاست خارجی باج داد.به گزارش خانه ملت،وی ادامه داد:باید مراقبت کرد تعامل سازنده به سمت سازش نرود. البته آقای روحانی در نشست خبری‌اش پس از انتخابات ریاست‌جمهوری مواضعی گرفت، که اگر قبلا بیان کرده بود ما در انتخابات به او رای می‌دادیم.

تشکیل بنیاد «بهار» تکذیب شد

حجت‌الاسلام عباس امیری فر مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با فارس با اشاره به برخی اخبار پیرامون تاسیس بنیاد بهار از سوی محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری اسلامی ایران پس از پایان دوران ریاست‌جمهوری گفت: چنین مسئله‌ای بسیار بعید است و من این خبر را درست نمی‌دانم.وی افزود: من روحیات آقای احمدی‌نژاد را می‌شناسم و انجام چنین کارهایی در رویه ایشان نیست.وی در ادامه تصریح کرد: مسائلی که درخصوص خرید ساختمان چند طبقه در خیابان ولیعصر مطرح می‌شود نیز کاملا دروغ است.

عضویت روحانی در جامعه روحانیت لغو نمی‌شود

فارس نوشت: حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی نماینده مجلس هشتم و عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه حجت‌الاسلام حسن روحانی همچنان عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز است، گفت: آقای روحانی، جزو موسسین جامعه روحانیت مبارز هستند و طبق اساسنامه، اعضای موسس هر چقدر در جلسات غیبت داشته باشند، عضویت‌شان لغو نمی‌شود.

بابام اشتباهی بود!

به گزارش انتخاب،علیرضا احمدی‌نژاد پسر کوچک محمود احمدی‌نژاد در وبلاگش از اتحاد اصولگرایان و اصلاح‌طلبان بر ضد احمدی‌نژاد و ماجرای پیامک‌های «اشتباهی رئیس‌جمهور شدن احمدی‌نژاد» و ارتباط آن با سریال مرد هزارچهره نوشته است:چند وقت پیش بابام (دکتر احمدی‌نژاد) تعریف می‌کرد که یکی از این آقایون بهش گفته بود که می‌دونی مشکل شما چیه؟

و بعد ادامه داده بود که مشکل شما اینه که خارج از دایره هستی برای همین هم هست که چپ و راست، مدعیان اصولگرایی و اصلاح‌طلبی (داخل دایره‌ای‌ها!) باهات اینطوری برخورد می‌کنن.تو این سه سال به واسطه اخباری که به دست ما می‌رسید و شرایطی که یک نفر مثل من دارد واقعا به این نکته پی بردم که احمدی‌نژاد اشتباهی رئیس‌جمهور شد!

هاشمی به نماز جمعه می‌آید!

حجت‌الاسلام سید رضا اکرمی معتقد است در فضایی که «امید» به جامعه تزریق شده، بازگشت هاشمی رفسنجانی به نمازجمعه می‌تواند یک اتفاق خوب و البته تاثیرگذار باشد.

وی در پاسخ به این سوال که،شما در جایی احتمال بازگشت آیت‌الله هاشمی به نماز جمعه را زیاد دانسته بودید، این یک خبر بود یا یک آرزو؟ گفت: من فقط نظر دادم و گفتم حضور هاشمی در تریبون نماز جمعه حتما اتفاق خوبی خواهد بود.

به هر حال قبول کنیم یا نه، ایشان یکی از چهره‌های استثنایی است و ان‌شاءالله با ترمیم مشکلات، شرایطی به وجود ‌آید تا نمازگزاران تهرانی دوباره بتوانند از خطبه‌های او استفاده کنند.

وی به عصر ایران گفت:نگاه من به نماز جمعه شاید نگاهی ایده آل تلقی شود. به نظر من نماز جمعه، مخصوصا نماز جمعه تهران نمازی حکومتی است و باید خطابه‌هایی که ایراد می‌شود به گونه‌ای باشد که در کشور تاثیر بگذارد و حتی حاوی پیام برای خارج از کشور هم باشد. در گذشته برخی اینطور می‌گفتند که خوراک فکری و سیاسی یک هفته خود را از نماز جمعه می‌گیرند و این نشانگر اهمیت بالای آن است. اما متاسفانه باید گفت اکنون نماز جمعه آنطور که «باید»برگزار نمی‌شود و باید هر چه زودتر ترمیم شود.

وی افزود:حضور چنین چهره‌ای در نماز جمعه قطعا فواید زیادی خواهد داشت. البته اگر آقای هاشمی به نماز جمعه نیاید و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام هم نباشد و عضویت خبرگان را هم از دست بدهد، بازهم به عنوان یک شخصیت سیاسی و فکری و البته دینی مطرح باقی خواهد بود. پس باید گفت که هاشمی به حضور در مناصب مختلف نیاز ندارد.

اکرمی در ادامه گفت:من نسبت به اتفاقات 88 نگاه خاصی دارم که تاکنون نگفته‌ام و ترجیح می‌دهم در موعد مشخصی بازگو کنم. بنده ریشه همه این بی‌اخلاقی‌ها را در مناظره‌ای می‌بینم که یک نفر به خود اجازه داد تا بزرگان نظام را با اتهام مواجه کند و با «بگم بگم»ها شرایطی به وجود آورد که هزینه‌هایی جدی را به کشور و انقلاب تحمیل کرد. البته عده‌ای هم از وضعیت آن روزها سوءاستفاده کردند و به قول معروف ازآب گل آلود ماهی گرفتند.

مرا بیرون انداختند ولی باید با هم بسازیم

بیژن نامدار زنگنه آخرین وزیر نفت قبل از روی کار آمدن دولت احمدی‌نژاد،در یک گفت‌وگوی تلویزیونی در شبکه تهران نکات جالبی را مطرح کرد. زنگنه از برخوردهای حذفی در سال‌های اخیر انتقاد کرد و درباره رفتاری که با خودش صورت پذیرفت عبارت «بیرون انداختن» را به کار برد وافزود: با اینکه ما مورد آزار و اذیت قرار گرفتیم اما باز می‌گویم که باید با هم بسازیم تا از وضعیت فعلی خارج شویم.

نکته جالب دیگر در اظهارات نامدار زنگنه این بود که به رویکردهای محیط‌زیستی تاکید می‌کرد و می‌گفت من در مناصب گذشته یا به‌دنبال تاسیس سد بودم یا استخراج نفت که هیچ یک نسبتی با محیط‌زیست ندارند ولی اکنون ذهن من متوجه پروژه‌هایی است که نسبت نزدیکی با محیط‌زیست داشته باشند.وزیر اسبق نفت ایران در عین حال خبر تاسف باری هم داد و گفت: اتفاقات سال‌های اخیر سبب شده مدیری در اندازه و سابقه غلامرضا آقازاده خانه نشین و حتی دچار افسردگی شود.

 

شوشان : انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار