شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۰۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲
مهندس قبادناصري:
مديرعامل اين شركت بهره برداری نفت و گاز مسجدسليمان از تحقق 105 درصدی برنامه توليد این شرکت در نيمه نخست سال جاري خبر داد.
مهندس قباد ناصري در نشست خبری در دومین روز برپایی نهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان اظهار داشت: با توجه به همه سختي ها و مشكلاتي كه وجود دارد خوشبختانه طي نيمه ي نخست سالجاري به سقف توليد تعهد شده مان دست يافتيم و با زحمات و پشتكار فراوان همكاران ارجمندم در بخش هاي مختلف اعم از عملياتي / فني / خدماتي / پشتيباني و ستادي توانستيم فراتر از تعهدات تا سقف 105 درصد نفت توليد نماييم.

وی گفت: اين امر محقق نمي شود مگر در سايه وحدت ، وفاق ، همدلي و از خودگذشتگي تمامي نيروها كه در مواقع رخدادي همچون بروز اشكال در يك خط لوله يا سيستم هاي بهره برداري بموقع در محل حضور پيدا مي كنند و تا رفع مشكل آن در محل مي مانند و براي آنها ساعت 2 نيمه شب و 3 ظهر و سرما و گرما و عيد و تعطيلات و ... معنايي ندارد و انگيزه شان فقط كار است و جلب رضايت خالق و خدمت به مردم شريف كشور عزيز ايران اسلامي مان است .

ناصری با بیان این که شركت بهره برداري نفت و گاز مسجدسليمان راهبري از مخازن گازي ژوراسيك مسجدسليمان - بنگستان لب سفيد - بنگستان كارون - بنگستان قلعه نار و مخزن كوه آسماري را برعهده دارد ادامه داد:  توسعه و توليد از اين مخازن برنامه ريزي گرديده ولي در مخازن بنگستان كارون و همچنين مخزن كوه آسماري به مرحله ي اجرا نرسيده است  .

وی افزود: ميزان توليد گاز در اين شركت هم اكنون 250 ميليون فوت مكعب در روز است كه بخشي از آن جهت تأمين خوراك مجتمع پتروشيمي رازي ماهشهر – بخشي جهت تأمين خوراك پالايشگاه گاز مسجدسليمان – بخشي جهت خوراك كارخانه گاز و گاز مايع 600 اهواز و حدود 27  ميليون فوت مكعب در روز نيز جهت تزريق در ميدان نفتي هفتكل مصرف مي شود .

مديرعامل اين شركت بهره برداری نفت و گاز مسجدسليمان درباره پروژه های پشتیبانی از تولید گفت: همانگونه كه توليد براي ما مهم است ، استمرار و پشتيباني از آن هم از اهميت بسياري برخوردار است . بنابراين پروژه هاي حمايت از توليد هم جزو رئوس و اولويت هاي اساسي هيأت مديره ي اين شركت است . بر همين اصل ، پروژه هاي مختلفي با اعتبار 166 ميليارد تومان توسط مديريت هاي مختلف در قالب شرح نياز تهيه شده و سپس در هيأت مديره ي شركت تعريف و تصويب گرديده اند .

وی افزود: بخشي از اين پروژه ها شامل احداث مراكز پزشك ياري در واحدهاي بهره برداري لب سفيد ،  قلعه نار، نفت سفيد، هفتكل و هفت شهيدان با اعتبار حدود 5 ميليارد تومان – احداث ايستگاه هاي ايمني و آتش نشاني در مجتمع هاي هفت شهيدان و هفتكل با اعتبار 5/3 ميليارد تومان – خريد 16 دستگاه خودروي ايمني و آتش نشاني با اعتبار 7/13 ميليارد تومان – تعمير و بهسازي  9 كيلومتر خط لوله رو زميني بدليل افزايش سطح ايمني با اعتبار 3 ميليارد تومان– ترميم و بهسازي حدود 21 كيلومتر جاده و پل دسترسي به چاه ها و تأسيسات صنعتي واقع در حوزه ي عملياتي با اعتبار بالغ بر 3 ميليارد تومان و همچنين خريد و نصب 8 دستگاه الكتروپمپ انتقال نفت و خريد يك دستگاه فرآورش سيار ( MOT ) – طراحي و احداث سيستم اطفاي آتش در واحد بهره برداري عنبر با اعتبار 6/3 تومان و برخي پروژه هاي ديگر مي باشد .

وی اضافه کرد: پروژه ديگري كه توسط همكاران شرح نياز آن تهيه شده و براي تصويب در هيأت مديره شركت ملي نفت و دريافت رديف بودجه به تهران ارسال گرديده پروژه ي ترميم و بهسازي جاده هاي حوزه ي عملياتي شركت بهره برداري نفت و گاز مسجدسليمان با برآورد 283 ميليارد تومان است .

وی تصریح کرد: اين پروژه از آنجايي حايز اهميت است كه بدانيم تمامي حوزه ي عملياتي شركت بهره برداري نفت و گاز مسجدسليمان و تأسيسات فرآورشي و چاه ها و اماكن صنعتي آن در مناطق صعب العبور كوهستاني واقع شده اند كه داراي راه دسترسي بسيار سخت و پرپيچ و خم و بعضاً عرض جاده ناكافي و قوس هاي بسيار مي باشند كه چالش هاي بسياري را براي همكاران بخش هاي مختلف خصوصاً در زمان تعميرات يا حضور اكيپ هاي عملياتي / پشتيباني ايجاد مي كند . كسب مجوز اجراي اين پروژه مي تواند كمك شاياني به پشتيباني از توليد بنمايد .

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار