اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۰۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی:
  صبح امروز همایون یوسفی  نماینده مردم اهواز، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی در جلسه ای ضمن بازدیداز پروژه کوه گلف و سایر پروژه های عمرانی شهر ، با کتانباف شهردار اهواز، محمدجعفرفلسفی رییس شورای اسلامی شهر و مهران باباپور نایب رییس، محمد هادی قنوات، مازیار جهانبخشی و فتح اله حاجتی از اعضای شورای اسلامی شهر اهواز دیدار و گفتکو کرد.

            نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی:  به ثمر رسیدن  پروژه های عمرانی چهره شهر را در جهت مثبت تغییر می دهند

یوسفی در این جلسه ضمن عرض تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری سالار شهیدان حسین بن علی(ع)  گفت: از شهردار خوب و کوشای شهرمان که امروز زحمت کشیدند و به اتفاق رییس و اعضای شورای اسلامی شهر و عده ای از مدیران شهر داری از پروژه های سطح شهر بازدید کردند  تقدیر و تشکر می کنم.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد : شهرداری  اجتماعی ترین سازمان و نهاد در کل کشور است که مستقیما با شهروندان سروکار دارد و تا شهروندان تقویت نشوند انتظار بهبود وضعیت شهر را نباید داشت.

یوسفی ادامه داد: شهروندان بیشتر وابسته به دولت هستند و مستخدمین دولت می باشند از این جهت خوزستان نیز در بین 39 استان در بخش خصوصی کمترین میزان مشارکت مردم را در مسائل استان و شهری داراست در صورتی که  در شهرهای دیگر  مانند یزد ، اصفهان و امثال آنها مشارکت در بخش های خصوصی رشد بیشتری داشته و به همان نسبت مردم مشارکت بیشتری در ساخت شهر دارند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در کنار این موضوع می توان این امیدواری را داشت که بالاخره رویکردی که هم اکنون شورای اسلامی شهر اهواز و شهرداری کلانشهر اهواز بهمراه تمامی کادر زیر مجموعه به سمت آن سوق یافته اند رویکرد رو به رشدی است که حاصل یکپارچگی و اتفاق نظر این عزیزان در جهت بهبود وضعیت شهر است.

وی یادآور شد:  در همین مدتی که کتانباف مدیریت شهرداری اهواز را بعهده گرفته است حداقل 3 جلسه با موضوعات شهری در کنار وی و همکارانش  داشته ایم  واین نشان دهنده این است که مشارکت و میل به انجام کار و هم افزایی زیاد است.

یوسفی ادامه داد: خوشبختانه دراین جلسه در خصوص چند پروژه بحث و تبادل نظر شد و ما هم بعنوان  خادم و نماینده مردم وظیفه پیگیری داریم و به امید پروردگار به محض دریافت مستندات این فعالیت ها از شهرداری  پیگیراجرای آنها نیز خواهیم شد.

یوسفی با اشاره به جلسه گذشته ای که با کتانباف داشت، گفت:  شهردار اهواز حدودا نزدیک به 30 پروژه را بشکل جز به جز تشریح کردند و بنده نیز در جریان امور  قرار گرفتم و بنظر بسیاری از این پروژه ها قابل انجام هستند ، بشرط آنکه پیگیری شوند چرا که این پروژه ها  توان این را دارند که چهره شهر را در جهت مثبت تغییر دهند .

نماینده مردم اهواز افزود: بنده به نوبه خود از شهردار کلانشهر اهواز این خواهش را دارم که جلسه ای را با حضور بنده و مابقی نمایندگان شهر در مجلس شورای اسلامی و در محل شهرداری به اتفاق اعضا شورای اسلامی شهر اهواز همراه با رؤسای سازمانها و شهرداران مناطق برگزار کنند و در آن جلسه فعالیت هایی را که مقرر است تا چهارسال آینده به سرانجام برسند ، جمع بندی و زمانبندی کنیم و موضوعات را با کمک همدیگر پیگیری کنیم تا به نتیجه مطلوب دست یابیم و مردم نیز از حاصل این کارها بهره ببرند.

وی در خصوص پروژه قطار شهری عنوان کرد: شهرداری اسناد مربوط به این پروژه را ؛ هم در بحث مشارکتها و هم در خصوص اعتباری که وجود دارد اعلام کند تا ما بتوانیم از طریق مرکز پیگیری کنیم .

همایون یوسفی پیگیری  پرداخت سهم آلایندگی را هم بحث بسیار مهمی دانست و گفت:  با ارائه مستندات  پیگیر موضوع خواهیم بود.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در مورد کمک های وزارت نفت اظهار داشت: در بحث کمکهای اجتماعی نفت توجه ویژه ای وجود دارد که دولت و وزیر محترم نفت نیز توجه خاصی به این مطلب دارند بنابراین با تعریف  دقیق پروژه ها میتوان این کمک ها  را جذب کرد و در این میان نقش شهرداری اهواز بدلیل سیطره بر مشکلات شهر مهم و تعیین کننده است و در این مورد می بایست از سوی شهرداری پیشنهاداتی ارائه شود و این پیشنهادات با وزیر نفت مطرح شوند .

یوسفی در مورد نظراتی که در خصوص گیاه کونوکارپوس ارائه شده است گفت:  اینکه گفته می شود مشکلات تنفسی در اهواز به این درخت باز می گردد کاملا اشتباه و بی اساس است و این را بعنوان یک پزشک اعلام میکنم هرچند این گیاه شاید یکی از علل باشد اما علت تنها نیست و سهم زیادی هم در مشکلات تنفسی ندارد اما متاسفانه افرادی می خواهند علت واقعی و اصلی  را از خود دور کنند با اینهمه هیچ مدرک ثبت شده ای در این خصوص وجود ندارد که علت مشکلات تنفسی شهروندان این درخت است  در واقع علت اصلی مشکلات تنفسی مجموعه ای از عوامل مانند تغییر فصل ، گرد و غبار و آلاینده های نفتی و صنعتی هستند.

گفتنی است نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در طی این بازدید از پروژه تقاطع چندسطحی شهید بندر، پروژه پل ولایت و پروژه کوه گلف بازدید کرد

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار