اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۰۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۹
نماینده دشت آزادگان: انتقال آب خوزستان برای كشاورزی و صنعت دیگر استان‌ها جايز نيست / وزارت نیرو در خصوص تامین حق‌آبه‌ تالاب‌ها مسئول است / خشک بودن تالاب‌ها منشا ریزگردهاست / وزیر‌ نیرو با رویکرد جدید در این وزارتخانه نسبت به انتقال آب کارون و کرخه تجدید نظر کند



شوشان: نماينده مردم دشت آزادگان در حاشيه افتتاح پروژه احداث ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب از بستان تا پایانه مرزی چزابه در جمع خبرنگاران اظهار كرد: در نخستين سفر وزیر جدید نیرو كه از استان خوزستان آغاز شد، خط انتقال آب از بستان به چذابه به منظور رفاه حال زائران افتتاح شد.

قاسم ساعدی تصريح كرد: در ادامه سفر وزیر نیرو، نشستی با حضور مجمع نمایندگان استان درخصوص آب، برق و چالش های موجود در استان برگزار خواهد شد و مجمع نمایندگان خوزستان هم در این خصوص محورهای مشخص شده را با وزیر نیرو در میان خواهند گذاشت.

نماينده مردم دشت آزادگان با بيان اين كه در جلسه مجمع نمايندگان استان با وزير نيرو خواسته‌ها و مطالبات استان با حضور مدیران ارشد استانی مطرح مي شوند، گفت: وزارت نیرو در خصوص تامین حق‌آبه‌ تالاب‌ها مسئول است كه در این نشست این خواسته به مطرح خواهد شد. همچنين در بخش انتقال آب خواسته‌های ۵ میلیون خوزستانی از جمله احياي تالاب ها عنوان مي شود.
وي ادامه داد: از آن جايي كه خشک بودن تالاب‌ها منشاء ریزگردها است، احياي آن ها نیازمند بازگشت طبیعت به گذشته است.

ساعدي تامین حق‌آبه کشاورزی در تمامی شهرهای استان را خواسته‌ مردم و نمایندگان استان دانست و اذعان داشت: ۸۰ درصد معیشت خوزستانی‌ها از راه کشاورزی است بنابراين یکی از وظایف اولیه دولت و وزارت نیرو تامین آب مورد نیاز کشاورزی است. 
وي اضافه كرد: موضوع تامین آب شرب مردم استان نیز در دستور کار قرار دارد چون EC بالای آب و کیفیت نامطلوب آن نارضايتي مردم استان را موجب شده كه باید رفع و آب شربی سالم، با کیفیت و در حد استاندارد ملی در اختیار مردم استان قرار داده شود. 

نماينده مردم دشت آزادگان با بيان اين كه مردم خوزستان مردمی مدافع، مرزدار و نجیب هستند و مستحق محرومیت‌ها و مظلومیت‌ها نیستند، عنوان كرد: با توجه به اهمیت رودخانه‌ها و تالاب هاي استان در زنده نگه داشتن طبیعت، بايد از خشك شدن ان ها جلوگيري كنيم بنابراين از وزیر نیرو انتظار داریم در خصوص حق‌آبه آبزیان، دامداران،تالاب ها و رودخانه‌ها اقدام کند.

وي با اشاره به سخنان رييس جمهور درخصوص اين كه نباید با طبیعت جنگید، گفت: باید همسو با نظر رئیس جمهور پیش رفت و همواره خوزستان را به عنوان جلگه حاصل‌خیز ایران در طول تاریخ، سرسبز حفظ کنیم.
ساعدي خاطرنشان كرد: گرفتن آب از سرشاخه‌های کارون و کرخه مظلومیت بسیار بزرگی به طبیعت خوزستان و مردم آن است لذا امیدواریم وزیر‌ نیرو با رویکرد جدید در این وزارتخانه نسبت به انتقال آب کارون و کرخه تجدید نظر کند تا مردم خوزستان با آرامش کامل به زندگی خود ادمه دهند.

نماينده مردم دشت آزادگان كاهش صنایع آب بر در فلات مرکزی به ویژه شهرهاي اصفهان، یزد را عاملي موثر در پایان بحران انتقال آب دانست و گفت: خوزستان بیش از دیگر استان‌ها حق دارد صنایع آب بر را داشته باشد و آن ها را توسعه دهد چون در انتهای آب رودخانه‌ها قرار دارد و تخصیص آب‌ به آن‌ها مانع هدر رفت آن و ریختن به دریا می‌شود.
 
ساعدي در پاسخ به اين كه طرح هاي انتقال آب از جمله گلاب و كارون 3 در چه وضعيتي قرار دارند، بيان كرد: مجمع نمایندگان خوزستان در دولت یازدهم در خصوص طرح‌های انتقال آب به خوبی عمل کرده است و جلسات متعددي با نوبخت، جهانگیری و چیت‌چیان وزیر پيشين نیرو برگزار کردند.

وي ادامه داد: کمیته‌ای از کمسیون انرژی، کشاورزی و منابع آبی با حضور هیئت رئیسه مجلس و وزارت نیرو تشکیل شد كه در آن گزارش‌هایی ارائه و در پایان دولت یازدهم طرح ها تعلیق شدند اما اگر شاهد 
آغاز به کار آن‌ها باشیم، انتظار داریم وزير نيرو با تفکر مدیریتی جدید در زمینه مدیریت آب ورود پیدا کند.

نماينده مردم دشت آزادگان خاطرنشان كرد: اگر طرح هاي انتقال آب متوقف نشوند، خوزستانی‌ها و نمایندگان آن‌ها در مجلس تکلیف دارند تا جایی که امکان دارد اين طرح ها را پيگيري و جلوی اجرای آن ها را بگیرند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار