اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۰۵۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۶
اخذ هر نوع عوارض مربوط به خودروهای منطقه آزاد اروند فقط بر عهده سازمان منطقه آزاد اروند است و ارتباطی با اداره کل گمرک خرمشهر ندارد
مدیر کل گمرک خرمشهر گفت:اخذ هر نوع عوارض مربوط به خودروهای منطقه آزاد اروند فقط بر عهده سازمان منطقه آزاد اروند است و ارتباطی با اداره کل گمرک خرمشهر ندارد.

عارف باوی شنبه اظهار کرد:گمرک خرمشهر به عنوان نماینده گمرک جمهوری اسلامی ایران هیچ نوع دخل و تصرف و یا دخالتی در خصوص روند واردات خودرو در محدوده منطقه آزاد اروند و اخذ هرگونه وجه یا عوارض ندارد.

وی با تکذیب خبر دریافت عوارض خودروهای منطقه آزاد اروند از سوی گمرک خرمشهر افزود:طی توافق صورت گرفته میان گمرک جمهوری اسلامی ایران و سازمان منطقه آزاد اروند در چهار سال گذشته، امور مربوط به واردات خودرو با پلاک اروند در اختیار سازمان منطقه آزاد قرارگرفته است.

باوی گفت:واردات خودرو در محدوده منطقه آزاد اروند تابع مقررات سازمان منطقه آزاد اروند است.

وی از رسانه ها خواست قبل از درج خبر نسبت به منبع خبر و صحت و سقم آن توجه بیشتری نمایند و اخبار خود را از منابع موثق دریافت نمایند تا احیانا انتشار اخبار کذب موجب خدشه دار شدن وجهه سازمان های دولتی و تشویش اذهان عمومی نگردد.

به گزارش ایرنا برخی از کانال ها و پایگاه های خبری استان خوزستان در چند روز گذشته نامه جمعی از صاحبان خودروهای پلاک اروند به استاندار خوزستان را منتشر کردند که در آن از اخذ عوارض از سوی گمرک خرمشهر انتقاد کردند.

در نامه آمده است: در پی اقدامی غیر قانونی و بدون اطلاع قبلی، اقدام به اخذ عوارض از خودروهای پلاک اروند تحت عنوان عوارض خارج از محدوده خرمشهر و آبادان، به صورت روزانه و به مبلغ ٢٠ هزار ریال نموده است، که جمع سالانه این مبلغ برابر با هفت میلیون و300 هزار ریال می باشد که این رقم جدای از عوارض سالیانه خودرو های اروند محسوب می شود.

منطقه آزاد اروند با مساحت 37 هزار و 400 هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند رود و کارون واقع است. این منطقه همجوار با کشورهای عراق و کویت می باشد که با داشتن ظرفیتی از قبیل حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار